Mercedes heeft stilletjes de eerste beelden én specificaties van de nieuwe C63 AMG en de C63 AMG S vrijgegeven. Laat die 510 pk maar komen!
Laten we beginnen met de ‘standaard’ Mercedes C63 AMG. Die krijgt sportievere bumpers, aerodynamische sideskirts en een fraaie diffuser. Aan de achterzijde zien we verder een indrukwekkend uitlaatsysteem, dat ongetwijfeld een lekker geluid zal voortbrengen. Daarnaast is de AMG-versie voorzien van 18-inch lichtmetalen velgen.
Met je rechtervoet bedien je een 4.0-liter V8 met twin-turbo, goed voor 475 pk en 650 Nm. De C63 AMG is elektronisch begrensd op 250 km/u, maar iets zegt ons dat je nog steeds behoorlijk onder de indruk bent als je in 4.2 seconden van 0 naar 100 km/u kunt knallen. Remmen doe je met geperforeerde remschijven van 360 mm (voor) en 330 mm (achter) doorsnede, dus je staat ook in rap tempo stil.
De C63 AMG S is nog een beetje indrukwekkender. Mercedes heeft overal zwarte accenten aangebracht en zet de bolide op 19-inch lichtmetalen velgen. Daarnaast zijn ook de remmen, het differentieel en de voor- en achteras onder handen genomen, zodat deze krachtpatser straks zijn naam eer aan kan gaan doen.
De verwachtingen zijn op sportief gebied minimaal, al is de C63 AMG S beter bedeeld dan zijn ‘kleine’ broertje. De V8 levert nu 510 pk en 700 Nm, maar daar zul je in de praktijk weinig voordeel van hebben. Ook de C63 AMG S is namelijk begrensd op 250 km/u, terwijl je de 100 in dit model haalt in 4.1 seconden.
UPDATE 1: Ook de Mercedes C63 AMG S First Edition is inmiddels bekend. Je checkt ‘m hieronder.
UPDATE 2: Een uitgebreider overzicht van alle versies en foto’s vind je HIER.
Robert zegt
Nice!
Opvallend trouwens, hoeveel ingetogener de witte versie er uit ziet t.o.v. de blauwe uitvoering.
mercedesclk350 zegt
@RRRobert: Komt door de zwarte velgen denk ik.
tupperware zegt
Jammer dat hij nauwelijks te onderscheiden valt van een 220CDI met een AMG pakketje.
Persoonlijk hield ik wel van dat licht ordinaire van AMG, een beetje een verboden vrucht..
Deze wordt een beetje te clean.
rd1991 zegt
Nice! Ze hoeven in feite alleen deze kant te laten zien, dat is toch hetgene wat de meeste mensen te zien te krijgen op de weg.
406_v6 zegt
@rd1991: jij rijdt in Groot Brittannië?
trident zegt
Ja hij is weer fijn , mooie kleur ook
jmcclane zegt
Prachtig in het wit en doe mij zwarte velgen eronder, die 510 pk uit de v8 is meer dan zat.
thomcarspotter zegt
AMG badge komt nu links te hangen en C63 (S) rechts?
henkhupelschoten zegt
@thomcarspotter: ik vindt het ook raar om het omgekeerd te zien snel omdraaien
knipperlichtje zegt
Ziet er mooi uit in het blauw, de C begint op me te groeien. Vreemd dat de middenconsole in “pianolak” (plastic) is afgewerkt, had daar wat carbon verwacht.
awesome zegt
@knipperlichtje: ik had op zijn minst zwarte raamlijsten verwacht, maar ook dat zit er niet in. Hoe kan ‘chroom’ nou als sportief worden bestempeld op een dergelijke auto? Het is toch geen Muscle car?
pureturkish1 zegt
Kleine s-klasstje , maar wel snel ! Zelfs heel snel voor dit segment .
berlinetta zegt
@pureturkish1: Vind je? Ik verbaas me erover dat hij langzamer naar de 100 sprint dan een M3/4 die het toch met wat minder power moeten doen. De prestaties zijn niet verkeerd, maar had er meer van verwacht.
Het uiterlijk vind ik wel echt mooi. De C is sowieso een prachtige wagen en deze AMG ziet er heel erg goed uit.
pureturkish1 zegt
@berlinetta: da’s waar, maar dat komt volgens mij door de zware blok van de c-klasse.. terwijl de m3/4 een 6 cilinder … blok heeft. Hierdoor zal de m3 of 4 wel beter sturen veronderstel ik , je hebt gelijk !
mbkevin zegt
@pureturkish1: smoddeh
oskaar7 zegt
Wauw! Heerlijk!
moldauferrari zegt
Niks voor mij. Geef mij maar een M3 veel mooier en die is ook wel te tunen naar 510 pk of meer.
Pordon zegt
@moldauferrari: Uh dus in vergelijking zou je dan de C63 ook moeten tunen…
mbkevin zegt
OehyeA klinkt goed, wachten op meeeerr
drugsrunner zegt
Ziet er veelbelovend uit. Wie weet laat ik dit keer een exemplaar van deze generatie niet aan me voorbij gaan. Ik wacht het af.
jasperjvr zegt
Lekker subtiel!
haaldie20inchvanjegolfaf zegt
Wut vind ik mooi, maar blauw zo ongelofelijk lelijk, zie je maar dat een kleur veel uitmaakt.
m550d zegt
@haaldie20inchvanjegolfaf: en zo zie je maar hoe subjectief smaak is, had toevallig gisteren een C-klasse in elkaar gezet in de configurator, juist in die kleur blauw (briljantblauw). Erg mooie kleur.
406_v6 zegt
@haaldie20inchvanjegolfaf: Tsja, ook ik zou ‘m in het blauw nemen, rest van de kleuren mogen ze houden.
SDM zegt
Dit wordt fantastisch, wat een monster!! Kan niet wachten op een rij-test en een vergelijk met de M3. En waar blijft Audi? What’s wrong Audi, chicken? https://m.youtube.com/watch?v=VTDCEiBeVAY
thomcarspotter zegt
@SDM: tja, Audi heeft de RS6 avant, daar heeft BMW weer geen concurrent van.
berlinetta zegt
@thomcarspotter: Zo kun je het ook weer omdraaien: Audi heeft in dat opzicht geen concurrent voor de M5.
thomcarspotter zegt
@berlinetta: da’s waar. waarschijnlijk is er te weinig markt voor alle 3 de grote Duitse premium fabrikanten om de niches te vullen
jmcclane zegt
@thomcarspotter: Heerlijk zo’n knalrode RS6 Avant met zwarte velgen of zo’n dikke RS7, zou god niet weten welke v/d twee het zou worden als ik de centen klaar had staan :) RS7 of RS6 :)
thomcarspotter zegt
@jmcclane: vind ze allebei niet zo.. Liever dan een Panamera GTS Mk1 inderdaad in het rood met zwarte velgen ;)
jmcclane zegt
@thomcarspotter: Je maakt het bepaald niet makkelijk, een Panamera staat zeer hoog op mijn lijstje.
thedammer zegt
@jmcclane: met de kleurstelling ben ik het helemaal met je eens. Met de rs kuipstoelen graag. Ik neem persoonlijk een rs6 die is even snel maar (veel) ruimer
SDM zegt
@thomcarspotter: klopt en hoe wel dat ook een geweldige auto is kan je dat geen concurrentie noemen voor de C63 AMG. Dat zou dan een rs4 moeten zijn of misschien een rs5. Maar die zijn wel een beetje te oud om mee te doen met de nieuwe Mercedes en BMW.
jmcclane zegt
@SDM: Beetje geduld aub volgend jaar komt de nieuwe Audi A4 dus ook de Rs4, alleen hoogstwaarschijnlijk niet met een V8..
mbkevin zegt
@jmcclane: bagger dus
pureturkish1 zegt
@sdm: de rs4 is een concurrent voor de c-amg of m3 , de rs5 voor de m4… en inderdaad , nu wachten op de rs4 tot volgend jaar.
bohica zegt
Cijfers klinken mooi . Uiterlijk ben ik niet van onder de indruk .
M4 is nog steeds de te kloppen auto
jayk zegt
Komt me heeeel bekend voor, kuch kuch
henkhupelschoten zegt
ziet er echt wel goed uit! hele mooie cijfers om de concurrenten het nakijken te geven, ben wel heel erg benieuwd wat ie doet zonder begrenzer ik heb zo’n vermoeden dat dat nog 10x indrukwekkender zal zijn. ben wel benieuwd naar de voorkant
henkhupelschoten zegt
@henkhupelschoten: goed bezig @autoblog: was erg benieuwd aan de voorkant haha
nvn1993 zegt
Hier ga ik dus echt over dromen
rolov zegt
De c is al een prachtige wagen en de amg wordt helemaal sexy. Graag wil ik die! Zijn voorganger zou ik ook graag willen. Prachtig ding. Zie er vaak een rijden bij mijn gym voor helaas wel met iemand erin die hem niet eerlijk verdient heeft maar wat doe je er aan.
406_v6 zegt
@rolov: tip naar de FIOD?
rolov zegt
@406_v6: als de fiod en de politie niet weet daar gebeurt dan kunnen ze net zo goed stoppen met hun werk ;)
thedammer zegt
Geef mij maar een rs4/rs5. Deze vindt ik vele malen mooier
SimonMc zegt
@thedammer: “vindT ik”?
jrmpower24 zegt
Echt mooi vind ik m niet. M3 zooveel liever dan deze.
nvercouteren zegt
Geef mij maar de vorige generatie black series
mbkevin zegt
@nvercouteren: echt?!
lexusfan zegt
Geeft mij maar die uitlaten die uitsteken
henkhupelschoten zegt
@lexusfan: vond de vorige generatie uitlaten ook super vet, eigenlijk hoe een uitlaat eruit hoort te zien. netzoals de uitlaten van de slk 55 amg
rd1991 zegt
@406_V6, neeej ik gaat er links voorbij! (Mits hij 100km/h rijd, en ik 130km/h)
mashell zegt
Wat staat dat sportief zo’n rood randje in de grille, dat niemand daar eerder op gekomen is zeg,,, Bij Mercedes zijn ze lekker bezig, van een “sportieve” auto een nog sportievere variant maken en die als toevoeging een S geven, zo simpel, gewoonweg briljant!
gtwillem zegt
Niet verkeerd. De vorige was dikker, zowel uiterlijk als motorisch, maar dit is beter in balans. Donkerblauw, met gewone velgen.
Wat ik mij wel afvraag, waarom een S uitvoering? Als je dan toch al een hoop geld stuk slaat op een C-klasse, waarom dan niet de dikste? Soms heb je het aan het einde van decyclus dat er een ‘+’, Competition of andere uitvoering. Zal wel aan de marges liggen en de drempel laag te houden.
Al met al, leuke auto, kan niet wachten op de volgende dubbeltest tussen de M3 en de C63!
ozer1907 zegt
İk vind m toch te braaf uitzien.
MaartenD zegt
Vind de C-klasse sowieso erg geslaagd!
paulaner zegt
Voor de coupé is het misschien anders maar de sedan staat me niet echt aan. Zelfde als de CLA. Maar het geluid en de specs maken vast een hoop goed!
breakingpoint zegt
vreemd, nergens iets over het gewicht?? Wel pk’s genoeg me dunkt, meer dan een vorige generatie M5, waar houdt het op?
rikus zegt
Het exterieur is wel een beetje soft, helemaal omdat de AMG van de vorige generatie een enorme beul is om te zien. Die zag eruit alsof ie elk stukje asfalt verscheurd. Iets wat de huidige M3/M4 nu ook een beetje hebben.
Kvgorp zegt
Heeft de AMG s geen 4-matic net als de E-klasse AMG s?
henkhupelschoten zegt
@Kvgorp: nee da’s vloeken in de kerk, overigens kan je de e63 amg s ook met achterwielaandrijving krijgen
berlinetta zegt
@henkhupelschoten: De S is alleen leverbaar met 4matic geloof ik. Alleen de normale E63 kun je met RWD krijgen.
steef2 zegt
Toch mooi die blauwe kleur, maakt het wat minder ingetogen. Ik zou die kleur best wel overwegen en denk dat ie er in het echt nog beter uitziet.
De dikke spoilers en diffusers kun je er altijd nog opzetten. Vind dit wel echt een mooi voorbeeld van een wolf in schaapskleren.
styns zegt
Foto 2 van de 2e gallerij: zie ik daar vaaglijk een m5?
camber24 zegt
Wie neemt er nu nog de ‘gewone’ AMG, en niet de AMG S? Zal iedereen links laten liggen, en toch wel weer meer betalen. Walgelijke marketing, want veel te doorzichtig.
m550d zegt
@camber24: psychologische marketing. De S-versie heeft in mijn optiek geen meerwaarde ten opzichte van de normale versie, op de iets mooiere bodykit na. Maar die kan je vast wel bestellen op de reguliere AMG.
De S-versie is er puur om extra marge te draaien, want laten we wel zijn… Als je de mogelijkheid hebt om een C63 aan te schaffen, wil je niet de mogelijkheid creëren dat de buurman (m/v) je af kan troeven met een sterkere versie…
schellekens006 zegt
Doe gewoon die normale zonder S als c63 amg , wat een onzin weer 2 versies.
sydney zegt
Net als het hele gamma tegenwoordig ziet ook deze auto,wat dus ook geen verrassing is er niet uit.
LV tasjes en Gucci petjes zullen standaard meegeleverd worden.
Met een sprookjesboek bij aflevering.Want liefde en alles.
baasbas zegt
Ik kan maar niet wennen aan die nieuwe C. Met name de achterkant ziet er half gesmolten uit. Bijna net zo erg als dat CLA gedrocht..
Ik zou zéker nu een oude op de kop tikken…
(mocht ik per ongeluk een oliebron slaan in de tuin)
reistje zegt
@baasbas: ik vind hem ook teveel op de s klasse lijken.. En bovendien is hij te groot geworden, de vorige c vond ik een stuk leuker.
Ik zou ook een ‘oude’ halen. Ook het vermogen vind ik tegenvallen. Eerst 507 atmosferische pks (de latere versie dan) en nu 510 uit een twinturbo blok… Ja het blok is 2 liter kleiner en zuiniger, maar wie koopt daarvoor een C63…
blag zegt
wat een lelijke achterruit … kan er niet aan wennen… triestig. Ik verkies ook de vorige generatie en liefst nog de coupé in black dinges versie … maar ik veronderstel dat dit gedrocht ook lekker rijdt…maar toch bedankt, ik moet m niet…