We wisten niet dat er zulke rijke clowns bestonden.
2 augustus 2019 was een historische dag. Althans, voor degenen die in miles rekenen. Toen brak er namelijk voor het eerst een auto door de magische 300 mph-grens. Voor ons als Europeanen is deze grens misschien minder relevant, maar 490 km/u is óók een heel indrukwekkend getal.
De auto die deze ongekende snelheid op de klok zette was de Bugatti Chiron Super Sport 300+, met Andy Wallace achter het stuur. Helaas gold dit niet als een officieel record voor productieauto’s, om de eenvoudige reden dat het een prototype was. Een productieversie ging er echter wel komen.
Er zijn uiteindelijk zelfs twee productieversies gekomen. Eerst was daar de Super Sport 300+, waar er maar 30 van gebouwd zijn. Deze waren allemaal identiek uitgevoerd in zichtbaar carbon, met oranje striping.
Vorig jaar presenteerde Bugatti echter ook de Chiron Super Sport (zonder de toevoeging 300+). Deze versie is grotendeels identiek, maar gaat iets minder hard. Hiermee haal je namelijk ‘maar’ 440 km/u in plaats van 490 km/u. Het is goed dat Bugatti het zelf zegt, anders was er waarschijnlijk niemand achter gekomen.
Bugatti heeft nu de eerste exemplaren van de Chiron Super Sport aan klanten geleverd. Daar zat ook het exemplaar tussen dat je op de foto’s ziet. Deze auto heeft een tamelijk opvallende samenstelling, om er eens een understatement in te gooien.
In de basis is de auto uitgevoerd in een fraaie lichtblauwe kleur. Niks mis mee. Dit was echter niet bijzonder genoeg voor de eigenaar, want er is een knaloranje strepenpatroon overheen geschilderd. Een Veyron L’Or Blanc, maar dan in een wat minder geslaagde kleurencombinatie.
Om de auto extra opvallend te maken zijn ook de velgen en het interieur uitgevoerd in oranje. In de grille is in oranje het getal ’38’ aangebracht. Het verhaal hierachter is niet bekend. Het zal niet de schoenmaat zijn van de eigenaar, want clowns hebben doorgaans iets grotere schoenen.
De vanafprijs van een Bugatti Chiron Super Sport is 3,2 miljoen, exclusief belastingen. De eigenaar van dit exemplaar zal vast nog een stuk meer dan dat betaald hebben, om de auto helemaal uniek te maken. Dat is in ieder geval gelukt.
marinepower zegt
Ik ken maar één clown met een behoorlijk aantal knaken, en laat deze nou net een bijpassend kapsel hebben, en dan rekent hij ook nog eens in mijlen!
kniesoor zegt
Het is ernstig de vraag of-ie dit ‘Beast’ zou kunnen temmen.
wimof zegt
Laat me raden: Max Verstappen, kleur klopt nr 38 is voor over 5 jaar.
Het moet Max wel zijn en waarom hij in mijlen rekent , zal me worst wezen.
cossiekiller zegt
Bij ‘uniek’ moet ik altijd denken aan Need For Speed Underground.
Het werd er nooit beter op naarmate het spel vorderde.
En bij deze ook, die velgen in godsnaam… Dat kan toch niet meer dan 250 euro per velg kosten…
petroldrinker zegt
Super gave spec zo juist! Lekker een x geen grijs of zwart
rikus zegt
Zo.. Laat de “smaak is niet te koop” reacties maar komen..
Loek zegt
Blauw met oranje – prima
L’Or Blanc-kleurstelling – prima
Gewaagde kleurencombo – prima
Deze velgen – prima
De kleur oranje als accentkleur an sich – prima
De combinatie van dit alles? Zum kotsen.
wimof zegt
De Audi A2 was zijn tijd ook ver vooruit, net zoals de Multipla trouwens.
pomoek zegt
Ik vind het niet zo gek staan, maar goed, smaken die verschillen. Maar waarom een ovale interieur achteruitkijk spiegel?
harrie zegt
Geinspireerd op een ‘zebra stripes’ patroon die over een CAD model worden om de surface kwaliteit te checken?
joosstra zegt
Jammer dat er niemand in Molsheim heeft gezegd : ‘Dit gaan we dus niet doen, ook niet voor 100 miljoen’ .
Bo1972 zegt
Ik hoorde dat Bassie een bijzondere auto had gekocht, wat blijkt nu, Bassie heeft van al zijn gespaarde geld een Bugatti gekocht. En is helemaal los gegaan met zijn favoriete kleur ‘ORANJE’.
Dutchdriftking zegt
Doe mij maar een korte Chiron, de lange kont voor hoge snelheid blijft een mispeer.