De dag die je wist dat ging komen, is hier. De eerste aangepaste Ferrari Purosangue is een feit.
Nein, nein, nein! Ook Ferrari is op de SUV-trein gesprongen. Juist een merk als Ferrari heeft een autotype als deze totaal niet nodig. Het merk kan amper aan de vraag voldoen met de ‘normale’ modellen, waar er eigenlijk al te veel van zijn. Het meest verbolgen zijn we nog over het feit dat de Ferrari Purosangue de vervanger is voor de elegante 2+2 Gran Turismo’s met V12. Je gaat Fat Bastard ook niet verwisselen voor Felicity Shagwell.
Maar waar we helemaal nog geen rekening mee hebben gehouden, is dat de eigenaren die een Purosangue van Ferrari mogen kopen, er nog van allerlei dingen mee gaan doen.
De gemiddelde SUV-koper met bovengemiddeld budget laat het breed hangen en valt maar al te graag in de klauwen van de tuningsindustrie. Voor vandaag hebben we de eerste ‘aangepaste’ Ferrari Purosangue voor je.
Eerste aangepaste Ferrari Purosangue
De heel scherp observerende AB-lezer zal al gezien hebben we dat we te maken met renders, geen echte’ foto’s. Maar maak je geen zorgen, DMC (de maker van de onderdelen) gaat dit gewoon echt verkopen. Wat hebben ze allemaal gedaan? Uiteraard is er een koolstofvezel bodykit. Deze zorgen voor een subtiele verbreding van links en rechts van 3 centimeter. Een simpele rekensom leert ons dus dat de DMC Purosangue 6 centimeter breder is dan normaal.
Uiteraard ontbreken een splitter, een setje sideskirts en een heuse diffusor niet. Daarnaast zijn er nog wat carbon versiersels die jou onderscheiden van de andere voetballers van de gemiddelde Premier League-club. Je kunt kiezen uit mat of hoogglans zwart carbon.
Meer geluid
Ook handig voor de aandacht is een sportuitlaat die in samenwerking met ZESAD is ontwikkeld. Met een drukje op de knop kun je kenbaar maken dat je klaar bent voor procreatie. Het is allemaal heel biologisch, dat Ferrari SUV-tunen. Tenslotte zijn er 24 inch gesmede velgen die volgens DMC bijzonder licht zijn. Let op: in veel gevallen is een kleinere velg altijd lichter.
Op het moment dat ze bij een sterrenrestaurant een zespersoonstafel van kunnen maken, zijn de velgen te groot. DMC is verder supermodern, ze noemen termen als AR, NFT, Metaverse en Blockchain. Nou, dat is dan heel mooi. Ook kun je in cryptocurrency betalen. Dus de ideale auto voor Chris Woerts?
Meer lezen? Dit zijn 9 twaalfcilinder vierzits GT’s op een rijtje!
sjeemsbond zegt
Waar is de tijd gebleven dat Ferrari mooie auto’s ontwierp? Enzo draait zich om in zijn graf…
vbarchetta zegt
Gelukkig is smaak persoonlijk. Ik vind de nieuwe lijn van Ferrari met o.a. de Roma en de 296 GTB/GTS prachtig, rustige lijnenspel en minder chaotisch dan voorgaande modellen. En ook deze Purosangue vind ik voor een SUV geslaagd, aangezien de volledige geplande productie van deze auto al is uitverkocht, zijn er blijkbaar meer mensen die hem juist wel kunnen waarderen….
osmo zegt
Moest Ferrari bloemkolen met een Ferrari logo op verkopen voor 15k het stuk zou het heel veld op 1 dag uitverkocht zijn. Dat iets verkoopt heeft niets met smaak te maken. Tegenwoordig moet je laten zien dat je centjes hebt door de duurste dingen te kopen.
geenidee1975 zegt
Helemaal met je eens. De nieuwe trend met de stijlvolle, rustigere lijnen van vroegah zijn een lust voor het oog. Neemt niet weg dat deze kit wel in een extreme niche van ‘valt in de smaak’ zal vallen. Het is bijna een karikatuur wat mij betreft.
bobje zegt
Das ook het hele punt. Toen Porsche met de Cayenne kwam (die heel sterk op een Hyundai leek), vonden wij, die ‘m toch niet konden betalen, het een wanstaltig lelijk ding. Het ding werd de redding van Porsche. Blijkbaar zijn er zoveel mensen met veel geld en een slechte smaak dat alle grote sportmerken nu zo’n ding maken…….
MaartenD zegt
Sinds Pininfarina de ontwerpen niet meer maakt…
osmo zegt
Gelukkig is de kans dat ik dit gedrocht in het echt tegen ga komen minimaal.
berlinetta zegt
Aangezien die kippenboer hem niet mag kopen van Ferrari kunnen we hopen dat veel voetballers ook ernaast grijpen. Dan gaan we dit soort creaties dus ook niet tegenkomen.
legion1349 zegt
Lijkt zo een beetje op ’t basismodelletje zonder de in kleur meegespoten bumbers met die rare wielkasten. Nog een setje stalen velgen eronder en deze is af.
erics zegt
Wat is een AM DBX dan mooi…
antoonniels zegt
Hoe laat je 24 inch velgen er klein uitzien? Gewoon de wielbogen zwart accentueren in je render!
ra-smit zegt
Wat een afzichtelijke bak! Met die dikke zwarte wielkasten lijkt het wel een Aygo X on steroids!
Elise zegt
Wat mij betreft mag Ferrari dit óók aanpakken en contractueel vastleggen dat kopers die dit met hun auto doen de logo’s verplicht moeten verwijderen en nooit meer een Ferrari mogen rijden laat staan kopen.