Imperium? Ja, dat schijnt een veredelaar uit Schotland te zijn. Ze kregen aldaar de opdracht van een rijke ondernemer om een Conti GT te personaliseren en hier en daar wat aan te dikken. Dit moet ‘m worden. Gelukt?
Indien je geen coachbuilder bent die in staat is om carrosserieën totaal andere vormen te geven ben je al snel aangewezen om het bij wat andere bumpers en zijskirts te houden. Dat is dan ook wat Imperium heeft gedaan. Een zelfontworpen voorbumper met verticaal geplaatste LED-strips, een reepje carbonfiber dat moet doorgaan voor zijskirts en een nieuw ontworpen diffuser voor de eveneens nagelnieuwe achterbumper. En check die giga-uitlaatopeningen. Let wel; dit zijn nog maar ideeën die vers uit de computer van Imperium zijn gerold, beter bekend als ‘renders’.
Imperium claimt verder dat ze deze kolos van Bentley zullen verlagen, de remmerij een upgrade geven en er lichtere lichtmetaaltjes onder gaan hangen. Ook moet het motorvermogen een schop omhoog krijgen, alleen is niet bekend hoeveel extra pk’s de 6.0 twinturbo W12 erbij krijgt. Bijzonder veel zal het niet zijn aangezien alleen de ECU en het uitlaatsysteem worden aangepakt. Wat de verder onbekende poenmeneer -die de bestelling heeft geplaatst- voor de ombouw moet betalen laten ze niet weten.
pier zegt
Ik vind hem wel wat hebben, ziet er iig sportief uit!
norge zegt
Brrrr krijg het er koud van , niet mooi dus.
veyronlover zegt
Ik vind em nice
Hupke zegt
Op de velgen na best strak.
Niet dat het nu echt een noemenswaardig verschil is met een gewone Conti GT, maar da’s net wat deze zo leuk maakt.
Ook tof dat er niet voor een schreeuwerig wit-zwart gekozen is.
porsche911turbo2 zegt
Ik zeg, ronde uitlaten deronder knallen, ietwat kleinere en elegantere velgen en die letjes weg. Dan mag hij van mij zo mijn oprit op!
quincy zegt
@porsche911turbo2: een standaard Continental GT dus voor jou? ;)
porsche911turbo2 zegt
@quincy: jij snapt het ;D
quincy zegt
@porsche911turbo2: ik ben het helemaal met je eens!
Fritskee zegt
Ik vind de achterkant echt heel mooi, maar vind de intake in de motorkap wel “not done” op een Bentley, maakt het echt een voetballersauto!
mightymike zegt
@Fritskee: dat is het toch ook? Wie koopt deze bak nou als je geen voetballer ben? Wel wat beters voor dit geld te koop
iloveastonmartin zegt
Mooi ding hoor niet lelijk zeker niet
sebasjuhh zegt
mooi ding! Mag voor de deur worden geparkeerd
dennisr zegt
velgen lijken wel een beetje cheap maar verder niet verkeerd :)
mout zegt
Is de Conti nou de eerste Bentley waar iedereen mee gaat zitten tunen? Ik kan me toch niet voorstellen dat het met modellen van voor die tijd ook op grote schaal gebeurde.
Hoewel er natuurlijk de tijd was dat je bij een onderstel nog een carrosserie moest laten bouwen.
En er heus wel eens iemand een ombouwprojectje maakte (dat ding voor de valkenier, bijvoorbeeld). Maar kitjes, velgjes, motortuning… gebeurde dat ook met Bentleys in de jaren 20 – 80?
Hupke zegt
@mout:
Bentley is bij mijn weten de auto waar het meeste mee getuned werd. Dankzij z’n race pedigree. En z’n logheid op de weg.
James Bond in de boeken rijdt een Bentley 4,5 litre met een aftermarket Villiers supercharger erop.
Werd toen nog niet als tjooeening gezien. Aangezien er nog geen taartscheppen en petjes bestonden.
bigcar zegt
ziet er lekker uit..
hamid111 zegt
Ik vind die velgen juist die auto sieren. Zeer geslaagd hoor. Zo had die conti van de tekentafel moeten komen!
Truttenschudder zegt
Ik vind de kleur errrrrrrg mooi, maar daar is dan ook meteen alles mee gezegd.
adyton zegt
Dit is best geslaagd!! Mooi kleurtje ook.
Ruben00 zegt
” alleen is niet bekend hoeveel extra pk’s de 6.0 twinturbo W12 erbij krijgt. Bijzonder veel zal het niet zijn aangezien alleen de ECU en het uitlaatsysteem worden aangepakt.”
Je moest eens weten hoeveel winst je uit die laatste kan halen.
exclusieviteitsfreak zegt
Ik vindt dat de uitlaten nogal bombastisch overkomen, maar ja, iedere eigenaar heeft zo zijn smaak, zelf zou ik hem eerder laten opwaarderen door; ‘Mulliner Park Ward’: http://www.rrab.com of ‘Mansory’: http://www.mansory.com .