Gisteravond is er een einde gekomen aan de veiling van Aston Martin. Het is natuurlijk al lang geen geheim meer dat het merk te koop staat. En de afgelopen maanden doken gingen er dan ook wilde geruchten op over wie uiteindelijk het meeste geld zou bieden. Zo was er sprake van dat een Belgisch/Frans zakenduo interesse had evenals een zakenman uit Syrie en natuurlijk de groep rond de huidige directeur, Ulrich Bez.
Er schijnt een groep van ruim 30 partijen biedingen te hebben uitgebracht op Aston Martin. Maar wie uiteindelijk de grootste zak met geld op tafel heeft gelegd zullen we pas weten over enkele dagen als het nieuws officieel naar buiten zal worden gebracht. De opbrengst zal naar verluid rond de 1 miljard dollar liggen en dat geld kan Ford hard gebruiken. Persoonlijk hoop ik dat Ulrich Bez uiteindelijk aan het langste eind trekt aangezien hij de persoon is geweest die ervoor heeft gezorgd dat Aston Martin voor het eerst in haar geschiedenis winstgevend is (via: autocar.co.uk).
mvagusta zegt
Oke….. Ik zal het dan maar verklappen!
Ik heb gisteren het hoogste bod uitgebracht! Mijn bod was 990.000 euro!
Ik heb daarmee alle rechten en naamsrechten gekocht!
Ejay zegt
Ik hoop dat het Frans/Belgische duo de winnaar is. Dan zet je Bez daar als directeur en heeft LVMH er weer een klassiek merk waar ongetwijfeld goed voor gezorgt gaat worden.
joris zoon zegt
Ik ben benieuwd.
Het belangrijkste is dat ze van die fantastische auto’s blijven bouwen.
JANUS zegt
Dan krijgen we dus binnenkort een nieuw model van Aston Martin….
De Aston Martin Marbella ;-)
mvagusta zegt
Hahahaha…….
Ja… ind… Ik heb ook de rechten gekocht voor de motoren! Dus binnenkort een
Aston Martin Marbella S V12 ;)
mvagusta zegt
Heb al diverse testritjes gemaakt en ik kan je verklappen!:
Het gaat als een bommetje! Alleen nog even wat rolkooien en dergelijke inbouwen! Want al die SUV’s rondom word je wel bang van! :)
TomRS6 zegt
zolang de rechten maar niet bij opel of zoiets dramatisch belanden
JANUS zegt
@mvagusta
ROFLOL !
Volgend jaar :
“Aston Martin Marbella de beste, S6 blijft verrassen, M5 stabiel op 3”
Ruben J. zegt
Waarom opel??? Liever bij geen enkele duitser…worden ’t weer van die saaie bakken en dat zijn we van AM niet gewend.
dekster zegt
Frère, Frère!!! :D
Barry330cd zegt
Waarom gaat Ford nu een winstgevend onderdeel afstoten? Hopelijk zal de nieuwe eigenaar geen ingrijpende veranderingen doorvoeren.
Ton zegt
Hopelijk kan Aston Martin, Aston Martin blijven.
Eén van het meest schitterende automerk ter wereld, zoniet hét schitterendste.
Lagonda zegt
Verdwijnen nu die mondeo knoppen weer uit het interieur ?
Armada zegt
Ik ga lachen als Ferrari het hoogste bod heeft uitgebracht.
Stefan zegt
@ TomRS6:
Opel is onderdeel van GM, en daar gaat het net zo slecht mee als met Ford… ;-)
Ilquadrifoglio zegt
Ik hoop op Ulrich Bez…
Simon Halabi zou een catastrofe op lange termijn zijn voor het merk.
Lukas zegt
Ben toch wel benieuwd naar die eBay advertentie
Citrofiel zegt
Ik helemaal benieuwd als ik dit lees, en dan zullen we pas over enkele dagen weten wie het kocht… :(
@ mvagusta; Knap gedaan! Voor minder dan een miljoen een merk kopen en voor een miljard aan opbrengsten zorgen :P . Ik kijk al uit naar die AM Marbella S V12! :D ;)
mvagusta zegt
Citrofiel…..
Tjaaa… Ik denk dat ik een nulletje vergeten ben! ;) Tjaaa…. Voor mij maken die extra nulletjes ook niet zoveel uit, hoor! ;) Ik heb genoeg nulletjes! :)
martin zegt
zolang AM er niet op achteruit gaat vind ik het best!! :D en eigenlijk kan het alleen maar achteruit… want zeg nou zelf.. AM is gewoon ronduit het mooiste merk!!!
schitterende auto’s met super kwaliteit!! :D
zolang het geen duitser is komt het best goed ;) misschien is het wel een italiaan
ForrestGrr zegt
Is Ulrich Bez geen Duitser/
Marcel zegt
Ben benieuwd waar AM terecht komt. In z’n algemeenheid ben ik van mening dat verkoop van een merk zeker geen vooruitgang (technisch/modelpolitiek)voor het desbetreffende merk hoeft te betekenen. De enige auto die ik kan bedenken die het autonoom wel heel goed doet is de Mini . Bentley, Lambo, Seat, Skoda zijn in hoge mate toch VW klonen. Net zoals Ford ook in zijn merken van gelijke onderdelen voorziet om ook GM niet te vergeten. Conclusie: Beleggers/speculanten maar ook fabrikanten zijn in staat mooie merken te verklooien. Jammer.