• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Een lekkere dikke reet

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 april 2006 om 10:21 – 22 Reacties

Keyra Agustina

De gemiddelde moderne man houdt niet van een dikke kont. Kijk maar eens naar alle gratenpakhuizen die over de Milanese catwalks flaneren tijdens de talloze modeshows. Skinny is het devies. Hoe anders is dat met auto’s, daar is juist de trend te signaleren dat de achterpartijen steeds breder en voller worden. Een paar voorbeelden: de nieuwe Honda Civic, de BMW 6- en 7-serie, de Seat Ibiza, de Chrysler 300C, de bijzonder forse ronde achterkant van de Audi A6 Avant, en natuurlijk de enorme ‘ghetto booty’ van de Alfa Romeo Brera. Renault ging nog een stapje verder en wijdde er met de Megane II een complete reclamecampagne aan.

Kijk naar nieuw design en het valt niet te ontkennen dat ontwerpers de achterkant van de auto zeer nadrukkelijk meenemen in hun tekeningen.

Dit kan zeer geslaagd uitpakken, (BMW 6-serie, de Aston Martin DB9, of de Volvo V50, waarvan de achterkant een stuk subtieler is dan de hoekige achterlicht-units van zijn broertjes) maar het kan ook voor enorme afknappers zorgen, zoals bij de eerder genoemde Megane II, het o-zo-lelijke slagschip dat de naam Citroën C6 draagt, en de minstens net zo afzichtelijke Seat Toledo.

Volgens de New York Times hebben we dit voornamelijk te danken aan Chris Bangle. De krant schrijft dit in een artikel (even inloggegevens regelen via bugmenot) waarin landgenoot Bangle een paar forse veren in de reet gestoken krijgt, maar ik vind dat andere ontwerpers, met Giugiaro voorop, daarmee flink tekort worden gedaan.
Feit blijft wel dat de achterpartijen van de hedendaagse auto´s er qua vormgeving in de meeste gevallen flink op vooruit zijn gegaan, iets wat een autoliefhebber alleen maar kan toejuichen. Het oog wil per slot van rekening ook wat, als je weer eens in de file staat…..

Ook interessant!

  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • BMW M3 xDrive
    BMW blijft stug dikke benzine- en dieselmotoren bouwen
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Deze dikke BMW brengt sexy honingraatjes terug

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

300c, a6, BMW, Chris-Bangle, Columns, Seat, toledo

Vorig bericht: « Mercedes E-klasse AMG styling
Volgend bericht: Ford Chocolate Thunder gestolen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wouter (autoblog) zegt

    20 april 2006 om 10:35

    De NY Times is inderdaad wat voorbarig met de lovende kritieken voor Bangle. Ik vind zijn designs over het algemeen best aardig, maar juist de achterkanten zijn het vaak net niet. Of compleet niet, zoals bij de X-5 en 1-serie.

    Bovendien kwam de Bangle-butt tegelijkertijd op de 7-serie en bij Maybach. Wie is dan een kopie van wie? :-)

    Login om te reageren
  2. Sacha zegt

    20 april 2006 om 11:05

    Die Keyra stond ook helemaal vooraan toen de billen uitgedeeld werden. Tjonge wat een achterwerk…

    Login om te reageren
  3. Wieger zegt

    20 april 2006 om 11:38

    chris bangle is geen nederlander, trouwens citroen c6 natuurlijk wel een hele mooie auto

    Login om te reageren
  4. hairry zegt

    20 april 2006 om 12:39

    De gratenpakhuizen vertegenwoordigen zeker NIET de smaak van de gemiddelde man. Design bij autos houdt een grote omzichtigheid in, kijken wat de andere doet en dan volgen; autos moeten verkocht worden en dan nog liefst in grote volumes dus massaconstructeurs zitten op mekanders lip als het op design aankomt.Bv BMW 3 serie is héél voorzichtig gerestyled.Natuurlijk, dit model is de moneymaker (groot volume omzet) voor BMW.

    Login om te reageren
  5. geil zegt

    20 april 2006 om 13:02

    keyra agustina damn wat een ass

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    20 april 2006 om 13:22

    @Wieger: denk dat Smokalot bedoelde dat Bangle landgenoot is van de NYTimes;)

    Login om te reageren
  7. Ejay zegt

    20 april 2006 om 13:37

    Laten we ook niet de Ford Ka vergeten…

    Login om te reageren
  8. wannes zegt

    20 april 2006 om 13:56

    Van mij mag elke wagen zo’n kont hebben als op de foto. Laten we allemaal deze foto op de achteruit hangen…
    Nee, ik vind de achterkant en de heupen van een wagen héél belangrijk. Daarom vind ik de Cayenne, A6, Touareg, A4, A8,… heel mooi.
    Wagens als een C6 of een Toledo zijn in die context ‘gat-lelijk’.
    Een kont is natuurlijk maar 1 criterium, de lijn vind ik ook belangrijk, en dan is de C6 al iets mooier…

    Login om te reageren
  9. Stylez zegt

    20 april 2006 om 15:21

    Whaha ik ken het meisje van de “ass-foto”.

    Login om te reageren
  10. Stylez zegt

    20 april 2006 om 15:30

    Met zo’n kont wil je wel een stukje rijden ja..

    Login om te reageren
  11. silasse zegt

    20 april 2006 om 17:02

    ik wil die kontje of beter gezegd dikke kont lekker is verwennen als ik de kans kreeg…
    @stylez
    aja vanwaar zou je haar kennen? haar gezicht staat er toch niet op

    Login om te reageren
  12. Franqie zegt

    20 april 2006 om 17:10

    Ik vind de C6 juist wel een mooie wagen! Origineel, en heel apart

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    20 april 2006 om 17:25

    en mijn wagen heeft een subtiel rond kontje ;-)

    Login om te reageren
  14. me zegt

    20 april 2006 om 17:41

    Schoon kontje, wie mag dat zijn????
    J-Lo mss??

    Login om te reageren
  15. Joachim zegt

    20 april 2006 om 17:45

    Wat ’t meissie betreft :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Keyra_Agustina

    Enjoy ;-)

    Login om te reageren
  16. Jan zegt

    20 april 2006 om 18:08

    Die megane is zo lelijk (elke renault feitelijk)

    Login om te reageren
  17. stradale zegt

    20 april 2006 om 19:29

    De reclamecampagne van Renault rond het achterwerk van de auto en inzittenden is nogal ironisch. Niet op de manier zoals hij bedoeld is, maar omdat het bijzonder illustratief is voor al die marketingafdelingen die eigenlijk geen idee hebben wat ze precies proberen te verkopen.

    In de tv-reclame zie je een docent uitleggen dat het achterwerk zeer belangrijk is: hoe dichter bij de weg, hoe beter. Dat is namelijk sportief. Als Renault zijnde moet je daar mijns inziens niet te veel de nadruk op leggen, want als er één manco is aan alle sportieve modellen van Renault waarover de gehele wereldpers het (terecht) eens is, is het wel dat je in alle recente Renaults veel te hoog zit.

    Beetje off-topic dit, maar ik moest er gelijk aan denken toen ik Renault genoemd zag.

    Login om te reageren
  18. Stylez zegt

    20 april 2006 om 20:34

    @Joachim

    Oow dat zou ook goed kunnen dat zij dat is, die billen leken ook verdacht veel op die van een dame in me MSN lijst.
    :-)

    Login om te reageren
  19. d_vdm zegt

    20 april 2006 om 20:34

    Op de site van Milano staat de Maserati van John de Mol te koop. (weet niet hoelang die advertentie er al staat). Zwart metallic met zwart leer. Mooi ding met goed vormgegeven KONT. (Toch nog een bruggetje gevonden :-) ).

    Login om te reageren
  20. Maarten zegt

    21 april 2006 om 18:52

    De Citroën C6 lelijk?? Futuristisch en mooi sluiten elkaar niet uit hoor!

    Login om te reageren
  21. Marc zegt

    19 april 2007 om 22:06

    Had het niet Sir Mixalot moeten zijn? “I like big butts and I cannot lie! You other brothers can’t denie.. etc”
    Prachtig lied..

    Ehrrmm maar goed.. Idd Keyra heeft een achterwerk om U tegen te zeggen en mbt auto’s vind ik de kont erg belangrijk!!

    Login om te reageren
  22. DafMaf zegt

    2 april 2009 om 23:10

    *De gemiddelde moderne man houdt niet van een dikke kont. Kijk maar eens naar alle gratenpakhuizen die over de Milanese catwalks flaneren tijdens de talloze modeshows.*

    Beetje offtopic: ik denk altijd dat homoseksuele modeontwerpers niet van vrouwenlichamen houden en daarom die bijna sekseloze meisjes op de catwalk zetten. Ik denk dat de gemiddelde man juist wel van een kont houdt. Ik wel tenminste.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North