Letterlijk: importeren kan nu namelijk uit Oostenrijk, in plaats van uit de VS.
Met de komst van de nieuwst generatie was de Mustang voor het eerst ook leverbaar in Nederland. Waar de Dodge met de Challenger nog vasthoudt aan een retro-design oogt de laatste Mustang Europeser dan ooit. Combineer dit met het feit dat de ‘muscle car’ nu ook met een viercilinder Ecoboost leverbaar is en het is duidelijk waarom de Mustang de oversteek heeft gemaakt. Er zijn echter ook varianten van de die nog ouderwets Amerikaans bruut zijn, met als overtreffende trap de Mustang Shelby GT500. Het is alleen niet heel verwonderlijk dat deze niet in Europa te krijgen is.
Om geïnteresseerden toch te bedienen meldt het Oostenrijkse Peicher US Cars nu dat ze de Mustang GT500 kunnen leveren. Het slechte nieuws is dus dat je als Nederlander nog steeds moet importeren, het goede nieuws is dat het een stukje makkelijker gaat dan vanuit de VS.
De GT500 is het topmodel van de Mustang-reeks. Met 770 pk aan vermogen en 847 Nm aan koppel is de brute muscle car zelfs krachtiger dan een Ford GT. Accelereren van 0-100 duurt een luttele 3,5 seconden en de topsnelheid ligt bijna op 300 km/u. De indrukwekkende cijfers van de GT500 gaan gepaard met veel uiterlijk vertoon. De bumperpartij, motorkap en spoiler getuigen van weinig subtiliteit. Precies zoals we het graag zien op een muscle car.
Bij Peicher is de Mustang te krijgen vanaf €109.990. Ook leveren ze de versie met het Carbon Fiber Track Pack. Deze kost doodleuk de helft meer: €154.990. In vergelijking met wat de auto in de VS kost zijn dit al stevige prijzen, maar het kan natuurlijk nog een stuk erger. In Nederland komt daar namelijk nog een misselijkmakende smak BPM bovenop. Ter indicatie: voor de reguliere V8 Mustang betaal je om precies te zijn €60.498 aan BPM. We zijn benieuwd of er iemand gek genoeg is om een GT500 op gele platen te zetten. Stiekem hopen we van wel. Hoe hoog de BPM ook is, een goedkopere auto die standaard 770 pk heeft ga je niet vinden.
maferick74 zegt
770pk dat is best veel… en dan nog maar net 300km/u halen. Heb je zoveel pk’s nodig om n baksteen van zijn/haar plaats te krijgen?
kennone zegt
@maferick74: die krengen hebben enorm last van de wind. Boven de 200 zijn ze ook niet 770pk snel meer daardoor.
mustanggt zegt
Je hebt ermee gereden?
Er zijn “enkele” aanpassingen ten opzichte van de gewone GT…
mustanggt zegt
Misschien de begrenzer eraf halen…
willempieee zegt
En dan lekker max 100 km/h ermee gaan rijden in NL…
fordnut zegt
Maar wel binnen 3,5 seconden :-)
kennone zegt
@willempieee: hoelang blijft dit gezegd worden. Ook na 19:00 kom je niet echt dichterbij de bijna 300kmh,, dit zijn enkel snelheden voor als er niemand mee kijkt??
Dutchdriftking zegt
Tja, als je een dikke Muscle car wilt kan je toch het beste een 2007 Challenger uit Duitsland halen, en deze dan ombouwen naar 2020 Demon specs.
bitteeinbit zegt
@dutchdriftking: of gewoon een Camaro ZL1 kopen. Dan ben je direct op de sprint in veel gevallen sneller dan de Dodge, ja zelfs hellcats.
Dutchdriftking zegt
@bitteeinbit: Klopt, maar een Challenger is mooier ;)
okdoei zegt
“Ter indicatie: voor de reguliere V8 Mustang betaal je om precies te zijn €60.498 aan BPM.”
In mijn geval was dit: €85.665
imarinos zegt
Ziet er gaaf uit zeg maar wat een geld…
Dan ben je beter af met een GT-R, met minder vermogen dezelfde of betere prestaties en kost een stuk minder.
Davion zegt
Is het niemand anders opgevallen dat deze Shelby geen handbak heeft maar een draaiknop (automaat) ? En ook een electronische handrem zo te zien ? Dit lijkt me toch niet te kloppen..
mustanggt zegt
De GT350 heeft als laatste een handbak,
Zou je voor de Super Snake gaan ( Shelby original) heb je meer vermogen en ook een handbak
moondustfocus zegt
US partscenter in Rotterdam is Shelby dealer, die hebben er standaard een paar staan