Hoe kan een Porsche 997 Turbo Cabrio intact voor slechts €35.000,- op mobile.de staan?
Dat kan natuurlijk helemaal niet! En deze Porsche is dan ook een ordinaire ombouw. Onder het 997-huidje gaat namelijk een 996 Carrera schuil. Gewoon een standaard 3,4 liter boxer met 340 pk en 120.000 km achter de kiezen. Daar waren jullie natuurlijk al lang achter door de ‘originele’ velgkeuze.
Het interieur toont de ware aard van het beestje. Er is een vers stuurtje gemonteerd maar het dashboard is nog helemaal 996.
Als je een Turbo verwacht vallen de 3,4 boxer en 5-traps automaat natuurlijk zwaar tegen. Aan de andere kant ontbreekt het niet aan luxe in deze ombouw-911. Leer, bi-xenon, automatische airco, stoelverwarming, noem maar op. Genoeg auto voor je geld maar voor een exemplaar met originele spiegeleieren betaal je ongeveer €10.000,- minder.
Met dank aan Steff voor de tip!
Edge zegt
Kan toch prima zo? Liever dat iemand z’n 996 Carrera van 997 onderdelen voorziet dan dat hij ermee bij Gemballa of zo’n ander tupperwarebedrijf langsgaat
bassen zegt
@Edge: Leuk dat je dat zegt, gezien het stuur (die lijkt mij Gemballa)
kickass zegt
@bassen: Klopt, het logo staat erop. ;)
kempenaer zegt
Altijd een foute actie.
Die spiegeleier 996 is trouwens een echt gedrocht. Zo zie je hoe snel je zo’n prachtig ontwerp om zeep kan helpen. Alleen al een paar hele lelijke koplampen is genoeg.
bsxc2 zegt
@kempenaer: Dat ontwerp is toch al eeuwen oud.
4991 zegt
er is toch bij niets mis met een 996?
breakingpoint zegt
ikzelf zou ook een koplampombouw overwegen. Verder lijkt me dit een beetje blasfemie…willen maar niet kunnen
Bastiaan zegt
Ik wil hem wel, alleen een paar andere velgen er onder
audis8 zegt
@bastiaanstultjens: ik vind die velgen wel stoer. Leuke bak en zeker geen geld voor zo’n beauty..
Rudy zegt
3.4 in de 996 levert geen 340 pk heren ;).
StijnB zegt
@Rudy:
Nope 300…
ej20g zegt
Het lijkt mij toch echt veel logischer dat, als je een ombouw van 996 naar 997 plaatwerk overweegt, je van een 996 Carrera een 997 Carrera maakt. Dan hoef je niet te liegen over de performance, ondanks dat de 997 Carrera een stuk sneller is dan de 996 Carrera. Het blijft namelijk in feite gewoon “maar” een Carrera, en probeer je niemand ervan te overtuigen dat het meer is dan dat.
eduardovich zegt
Ziet er niet slecht uit.. Als ik het niet had geweten, had ik het niet gezien.. Qua exterieur dan.
joosthoeve zegt
Koplampen, kan mij voorstellen. Velgen en stuur (wat een andere kleur heeft dan het interieur) is dan weer jammer.
Goed_Koopman zegt
Aan de smalle heupen zie je direct dat het geen Turbo is. Die zijn veel breder.
dave zegt
Het stuur is ook niet van een 997 turbo?
rufctr01 zegt
Ik vind het wel een geslaagde ombouw. Het stuurwiel kan ook wel van Ruf zijn.
Mairsil zegt
Wat een zinloze actie, alsof iemand het verschil tussen al die porsches gaat zien.
midasracer zegt
Nee bah, de 993 is de enige echte 911.
CBR600rr zegt
@midasracer: check de 930 even snel…
mashell zegt
@midasracer: Nee joh, het optimum was er al veel eerder, eind jaren 60. De 993 was al een yuppen mobiel geworden.
Nico94 zegt
Wel knap gedaan. Maar het blijft een lelijke auto!
koelkast zegt
Wat een vies ding!
@midasracer
En dan in een lekker kleurtje zoals Amethyst of rood!
hp525i zegt
Mooie kever
desjonnies zegt
Vergeten ze er niet bij te vermelden dat de voorkant uit Hamburg komt en de kont uit München?
Who, in their right mind would otherwise screw up a 911?
bonkers zegt
Ik meld me wel aan hoor!
Mooie ombouw en 340 pk is toch wel aardig
jordy14 zegt
Die velgen zie ik echt vaak onder een toyota tundra bij ons in de buurt, ziet er echt dikuit.
3246cm252kw zegt
Het blijft gewoon een goed gepimpte kever! Haha
3246cm252kw zegt
Trouwens een standaard 996 heeft 300pk en de LCI 320pk….. Dus 340pk standaard? Dan is het geen gewone Carrera….
cazzo993 zegt
vind m wel aardig, mooier dan een std 996