







En aan de foto’s te zien niet eens een goed gelukte replica, dus waarom zo’n monsterlijk hoog bedrag voor dit gedrocht? Een toegewijde Porsche-liefhebber houdt het ongetwijfeld niet droog als hij hoort wat als basis diende voor deze replica…
De welbekende Porsche 911 Carrera RS 2.7 was eigenlijk een homologatiespecial voor de Carrera RSR, die eveneens in 1973 het licht zag. Was de RS een straatauto, de RSR was op en top racewagen. In 1974 kreeg de auto er 300cc en een extra brede bodykit bij, waarmee de RSR 3.0 geboren was. Een iconische racewagen, waar vele legendarische coureurs én onze eigen @casperh hun meters in maakten (legendarische rijtest HIERRR).
Zoals dat gaat met zeldzame en schier onbetaalbare auto’s, zijn ook van de RSR 3.0 talloze replica’s gemaakt. Meestal op basis van de minst begerenswaardige Elfjes of zelfs viercilinder 912’s, met de nadruk op meestal. Deze van oorsprong Zweedse 911 stamt namelijk uit 1966, het derde productiejaar van de 911. Maar deze mislukte RSR-replica is niet alleen een zeer vroege 911 met korte wielbasis, het is ook nog eens een zeldzame 2.0S, de eerste snelle uitvoering van de 911. Deze stond vanaf 1966 in de prijslijsten, slechts 523 exemplaren werden er gebouwd. In deze uitvoering werd er 160 pk uit de tweeliter zescilinder gepeuterd, tegenover 130 pk in de standaard 911. Later kreeg de 911S overigens een 2.4-liter blok.
Op het moment dat de Zweedse eigenaar van deze 911 2.0S besloot een RSR-replica te gaan bouwen, waren de prijzen voor 911’jes vast nog niet op het niveau dat ze nu zijn. Een knappe 2.0S doet makkelijk twee ton, al zien we ook een perfecte 67’er voor 440.000 euro te koop staan. En dan hebben we het over exemplaren van na 1966, we willen niet eens weten wat een 911S uit het eerste productiejaar in goede staat waard is. De persoon die een kruiwagentje met 119.000 euro naar Brummen brengt en nog eens een flink bedrag in een nut and bolt-restauratie van deze 911 steekt, gaat daar ongetwijfeld achterkomen.
Typisch gebakje van die schillenboer uit Brummen.
@gash: haha Nico Aaldering.
@gash: wat mis daar soms?
@alfablog: ‘soms’ heeft -ie de prachtigste auto’s staan. En ‘soms’ verkoopt -ie knollen voor citroenen. Of dat te wijten is aan overdrijving van de verkoper of aan de overdreven verwachtingen van een koper, daar kan ik zelf geen ervaringen over geven, maar hij is een van de grotere spelers in de klassiekermarkt in Nederland, en dus steekt z’n kop nogal een eind boven het maaiveld uit.
De grote vraag is natuurlijk hoeveel het kost om hem weer in originele staat te krijgen.
@kilum: je betaalt dit bedrag inclusief restauratie. En iets zegt mij dat ze dat in Brummen iets beter doen…
Wellicht maken ze hem ook weer origineel voor de koper?
Ach, je hebt in ieder geval wel lekker een ruime zit achter het stuur.
Zo kun je toch redelijk anoniem door het leven in dit mislukte project.
Zonde zonde zonde…..
Vast een auto om een mening over te hebben…
had verwacht dat er een G-klasse onderzat. wat staat dit ding hoog op z’n poten
@henkhupelschoten: en zo smal in z’n spoorbreedte. Nu was dat in de zestiger jaren niet ongewoon, maar die bodykit was wel beter gevuld dan dit.
En dan die kieren tussen de verschillende bodyparts…
Wat een verspilling!
Nou dit gedrocht zal geen last hebben van schade aan de wielkasten door aanlopende wielen op de Nordschleife
Toch lijkt dit me een “moeilijke businesscase” , om niet te zeggen een zeer risicovolle.
Originele onderdelen kosten waarschijnlijk ook en vermogen, en gezien de staat van de auto heb je er daar nogal wat van nodig……..Koop dan meteen een Singer, zelfde nostalgische gevoel, modernere techniek.
@tinustiguan: Mja, aan de andere kant: vind maar eens een matching numbers 911 2.0S uit 1966. Mission Impossible…
@dizono: Ik heb even voor je gezocht, en ze gewoonweg niet te vinden. Wel een enkele van een jaartje of wat later. Uiteraard gaan ze allemaal voor de hoofdprijs weg.
911S ’68 (€230k)
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=275675704
911S ’67 (€229k)
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=276966219
911S ’68 (210k)
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=266363997
911S ’69 (195k)
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=270350096
911S ’69 (180k)
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=274884550
911S ’67
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=277274252
Waarschijnlijk een typo. Moet natuurlijk EUR 1.190,00 zijn ipv EUR 119.000
@klaasjevaak: bij €11.900,00 had ik t nog geloofd
@klaasjevaak: nope
Phoe, das zonde!
Is Nico helemaal van de pot gerukt nu??
Man man wat een kansloos ding.
Geen Singer maar een Swinger…
Dit is nou een gaaf projectje om op te pakken! Als het matchy matchy is, zeker zijn geld waard!
De man heet vast en zeker Lasse Gråppetåpper uit Lølligland
Dit ding is compleet verampponneerd door onze Lasse !
Behalve foute schermen en bumpers, de deuren zijn verziekt door het latere model buitenspiegel en de chromen lijsten zijn vervangen door zwarte exemplaren
Enige originele zijn het dashboard, het stuur en de achterlichten (die wilde die nog gaan verpesten !)
@desjonnies: hahaha. Dat is een grap van Nico. ik snap hem wel…. lachen!
Als je een beetje onderhandelt krijg je er vast wel een setje extra dikke spacers bij voor weinig. Bij The Gallery zijn ze de beroerdste niet…
En een heel erg mooi en vooral bijzonder verhaal over de historie van de auto, helemaal gratis en voor niks. Eigenlijk zijn ze gek dat ze er niet meer voor vragen.
Hier kan je een mooie period 911R replica van maken..
Heb altijd gedroomd van eentje in niet bestaand zwart..
WHOA! Hoe gek kan een mens zijn? Wie doet zo iets??!
Man man man
Ze kunnen er nog zo’n mooi verhaal bij ophangen, 119k voor zo’n mislukt hobbyproject schurkt wel erg dicht tegen oplichting aan… Schroef alle rotzooi en alles wat overblijft is dan 119k waard?
Ik geloof niet in sprookjes, anderzijds, ik heb het wel vaker mis gehad…
Heeft zeker “een beetje” TLC nodig…. maar dan heb je wel wat! Een matching nr. 911 !!! Dan lijkt me de vraagprijs niet zo gek toch? Volgens mij is hij zelfs al verkocht.
Dus je betaalt 119 mille voor de matching numbers. Dat vind ik wel heel erg veel.
Terugbrengen naar originele staat zal nog wel een kostenpost worden (50k?).
@gtwillem: zet er maar een 1 of zelfs 2 voor want originele onderdelen wordt wel een probleem… Aan de andere kant.. Het is maar een 911. S of niet, je breekt je nek over die dingen.. No fucking way dat ik 4ton uit zou geven aan een 911… Ongeacht stamboom.
@w0o0dy: originele onderdelen is nog goed aan te komen, ook voor de eerste Porsches. Porsche bouwt nog geregeld een serie onderdelen voor de oude modellen. Daarnaast zijn er gerenommeerde bedrijven als Paul Stephens, Singer, Ruf en Brabus die zich bezig houden met het in originele staat brengen van dergelijke auto’s, naast hun meer bekende activiteiten. Maar dat gaat toch zeker geen 150 of 250 mille kosten, lijkt mij. Voor die bedragen kun je elke pre 993 laten ombouwen naar Carrera RS 2.7 specificatie.
@gtwillem: die is een short wheelbase, daar wordt het heel wat plaatwerk zelf maken waarbij het helpt om nog een short wheelbase te hebben want het is haast niet meer te krijgen.
Dit vind ik de mooiste 911. Smalle bandjes onder je 5,5 x 15 fuchs, avons cr6 zz of what the heck, dunlop racing, period momo Prototipo, halve kooi en niet te laag.
@nord: een 912 scoren, die hadden namelijk ook de kortere wielbasis. Hoeveel onderdelen er -los van de techniek- nog meer verschillen weet ik nietz
Wat een lelijke bak!
Koekkoek
Ik ben geen Porsche-liefhebber, maar dit kan écht niet…
Iedereen is hartstikke van de pot gerukt die zo’n bedrag voor dit gaat betalen. Het is een kwestie van tijd dat deze zeepbel helemaal instort net als eind jaren tachtig! Hoe is het mogelijk dat een mooie Lamborghini Murcielago dezelfde prijs is. Is veel zeldzamer, veel mooier, veel beter, veel sneller, veel opvallender, veel spannender en zo kan ik uren doorgaan. Ik raad een ieder aan om niet te investeren in zo’n gedrocht als dit en dan wordt de pijs vanzelf weer normaal en dat is een waarde van €25000,- !!!!!!!!!!!
hahaha. Dat is een grap van Nico. ik snap hem wel…. lachen!