Dat kan met deze abonnementsdienst van Mercedes.
Een nieuwe auto kopen kan een aanslag zijn op je bankrekening. Helemaal als het een performance auto betreft. Een financiering kan uitkomst bieden, maar Mercedes-Benz biedt in de Verenigde Staten ook nieuwe auto’s in abonnementsvorm aan.
Deze service is niet nieuw. Wel nieuw is het feit dat er een pallet aan Mercedes-AMG modellen beschikbaar is gekomen. Voorlopig is deze vloot alleen beschikbaar voor inwoners van de Amerikaanse stad Atlanta. De dienst, genaamd de Mercedes-Benz Collection, bevat indrukwekkende modellen.
Prijzen beginnen bij 3.595 dollar per maand. Dat is omgerekend ruim 3.300 euro. Er is keuze uit 11 Mercedes-AMG modellen, waaronder de C63, C63 S Cabriolet, E63 S, E63 S Estate, GLC63, GLC63 S Coupe, S63 Coupe, G63, GT 63, GTC en de GT C Roadster.
Het aangaan van zo’n abonnement komt met een eenmalige betaling van 495 dollar. Het staat de klant vrij om te wisselen tussen de auto’s en de abonnementsvorm. Daar zitten wel andere prijskaartjes aan vast natuurlijk.
Prijzen voor de Mercedes-Benz Collection beginnen in de VS bij 1.095 dollar per maand. De nieuwe abonnementsvorm maakt deel uit van het AMG Exclusive pakket. Naast Atlanta introduceert het Duitse automerk de AMG-reeks ook naar andere Amerikaanse steden waaronder Nashville en Philadelphia. Het maandbedrag is naast de auto inclusief verzekering, pechhulp en onderhoud. De brandstof moet je nog wel apart betalen.
Foto: Solar Beam Yellow Mercedes-AMG GT C Roadster via @meijer op Autojunk.
mashell zegt
Dat is andere koek dan een private lease Polo.
karhengst zegt
Is het nu 1100 of 3500 dollar per maand wat voor zo een auto af moet tikken?
fransananas zegt
@karhengst: 1100 zal voor de A klasse zijn. 3500 voor de AMG lijn
cossiekiller zegt
mmm, een E63s estate. Dat is wel de lekkerste. Raar dat ze die in de VS aanbieden. Daar willen ze (nog steeds) niet veel van stations weten. (buiten de RS6 nu)…
993carrera4s zegt
@cossiekiller: Het is andersom, de E estate, ook AMG, wordt daar al heel lang verkocht, zij het in niet heel grote aantallen. Daar wil Audi nu een graantje van meepikken.
jorden zegt
@cossiekiller: Ja het is een beetje interessant doen; Kijk mij eens smaak hebben in m’n Europese dikke premium bak.
Daarom willen ze ook handbakken hebben. Geen gewone Amerikaan wil schakelen met de hand, tenzij je iets duurs uit Europa rijdt.
Want zo heurt het daar in Europa.
dwfc zegt
Das een mooie yield voor Mercedes aan deze tarieven !
iphonistvongates zegt
Ik krijg ineens een ‘gratis’ mobiel bij een abbo déjà vu moment! De waarschuwing; GELD LENEN KOST GELD ontbreekt nog. Is dit de volgende Debt-crisis?
E550 zegt
Ben wel benieuwd waarom ze specifiek gekozen hebben voor Atlanta, Nashville en Philly.
Dutchdriftking zegt
Voor hoe lang is zo’n abbonoment? Op zich best humor, in de winter een GLC 63 AMG voor het slechte weer en de wintersport, in de zomer een AMG-GT roadster voor je bruine bol. Af en toe wisselen naar een S klasse omdat het kan, en als je langere periode op reis bent zet je het abbonoment even stop.
Na een paar jaar heb je alles van AMG wel gehad en ga je een zelfde traject aan bij Cadillac of BMW. Ja het kost een vermogen, maar een AMG kopen, afschrijven en onderhouden kost dat ook, dus onderaan de streep is het wellicht maar een klein beetje duurder voor enorm veel afwisseling! Ik hoef de keuze niet te maken, en daar ik hecht aan auto’s en deze graag modificeer is het wellicht ook niet voor mij weggelegd, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat er een markt voor is.
De vraag is alleen, wordt Mercedes er ook beter van? Ga je niet heel snel met een enorme voorraad jong gebruikte auto’s zitten?
grasvreter zegt
Ik kom nog wat geeltjes tekort op mijn maandsalaris om zo’n auto te kunnen rijden. En dan moet er nog benzine in ook.
Straks even langs de baas.
PunicaOase zegt
Ik zou het doen als het kort kan, bijv. 2 maanden..
gregorius zegt
Dus eerst voor rappers.
En nu ook voor country zangers!
Afgezien daarvan. Zal toch voornamelijk gebruikt worden door de mensen met zeggenschap bij het Amerikaanse middel en groot bedrijf als secundaire voorwaarden voor mensen die dit echt niet nodig hebben. Maar ik zou er ook geen nee tegen zeggen.