Want een dag niet gesjoemeld, is een dag niet geleefd.
Zo langzamerhand kijken we er niet meer van op als er weer details boven water komen over het sjoemelschandaal van Volkswagen. Nu blijkt dat ze in de VS de testresultaten van de 3.0 diesels hebben beïnvloed. Dat dachten onderzoekers al, maar VAG ontkende dat eerder nog keihard. Overigens was deze sjoemelsoftware best inventief, zegt het Duitse Bild am Sonntag. De computer herkende net zoals bij de eerdere schandalen dat er getest werd en schakelde direct over in een zuinige modus. Daar kon je dan ook helemaal niks aan veranderen, maar alsof het een soort tijdslot betrof, ging na 22 minuten de normale modus weer aan. En laat een testcyclus nou net 20 minuten duren…
Deze nieuwe onthulling kan er ook wel bij voor de Duitsers. Ze hadden al toegegeven dat ze enorm hadden gefraudeerd met de getalletjes en dat ze ruim 15 miljard dollar zouden investeren om alles en iedereen in de VS schadeloos te stellen. Let wel, daar zit de schade die is veroorzaakt door de 3.0 TDI’s nog niet bij. Gelukkig gaat dat ‘maar’ om 85.000 auto’s.
Tot zover de berichtgeving over dit onderdeel van Dieselgate. Als VW zich meldt met een nieuw hoofdstuk, dan melden wij ons ook direct weer.
Met dank voor alle tips!
rd1991 zegt
Zucht… het is net als vroeger als je wat stouts had gedaan… mama kwam er altijd wel achter.
lincoln zegt
Waarom niet vertellen dat je 88 triljard vrijmaakt om de “problemen” op te lossen ..
Dan lijk je nog gedupeerder ..
janjaspar28 zegt
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
SimonMc zegt
@janjaspar28: Al is de software nog zo snel, de onderzoekscommissie achterhaalt hem wel.
vorsprungdurchbetrug zegt
Wat is het toch een sneu bedrijf, ze lossen niks op,
geen openheid van zaken, geen schadeloosstelling van overheden, klanten, etc.
Dutchdriftking zegt
Tja, dan begint het hele feest weer opnieuw….
giulio zegt
En intussen is de Amerikaanse markt voor de komende 10 jaar verziekt.. Tijd om wat Amerikaanse merkenlijken op te warmen. Want dat waren geen rendabele merken maar deden vast alles volgens de Amerikaanse boekjes..
giulio zegt
Waarom koopt VAG Pontiac niet gewoon.. Of zijn ze daar te schuchter voor in Wolfsburg..
autogedrocht zegt
Jammer dat ze in europa zo laf zijn vanwege economische redenen. Aanpakken die Duitsers!!
desjonnies zegt
@autogedrocht:
V.A.G lijkt inderdaad in Europa meer op een religieuze beweging dan op een dood ordinair auto concern.
Ik weet echt niet hoe dat komt.
Misschien wel omdat we eigenlijk in het meest conservatieve deel van de wereld wonen ?
lincoln zegt
@desjonnies:
Conservatief ??
Zeg maar gerust corrupt ..
Multinationals maken hier toch echt de dienst uit ..
Of het nu VAG of Greenpeace is ..
josvanrey zegt
@lincoln: inderdaad, old boys network.. Het VAG concern heeft heel veel macht. Daarnaast het concern is dermate diep geworteld, mocht het omvallen dat het een groot effect zal hebben.
denniss00 zegt
Alweer een schandaal? T verbaast me ook gewoon helemaal niets meer.
nikilaudaferrari zegt
Ik vraag me deze hele discussie al af: als ze bij VW je sjoemel diesel “fixen” – wat doen ze dan? Het kan toch niet anders dan dat je daar als eigenaal van zo’n auto wat van merkt? Minder vermogen bijvoorbeeld?
nikilaudaferrari zegt
@nikilaudaferrari: eigenaal == eigenaar
850t5r zegt
@nikilaudaferrari: ook chinezen rijden VW… :)
KEV9 zegt
En ondertussen blijven ze recordverkoop na recordverkopen vestigen.
jrsmoke zegt
@Soulmaster: De auto’s rijden goed.
Als consument heb je alleen een graantje meegepikt van de lage uitstootkorting bij aanschaf van je waggie.
Niet heel erg veel mensen zitten ermee dat hij iets meer gassen uitstoot dan op papier staat, hij verbruikt ook meer dan er staat
retsok zegt
@jrsmoke: We willen allemaal een schoner milieu. Zolang het maar niks kost..
pinut187 zegt
Boeit me eigenlijk niet meer..
eugene01 zegt
Het is zeer teleurstellend hoe Volkswagen omgaat met dieselgate tot nu toe in Ned. Wij hebben tot nu toe één briefje gehad…. op ons huisadres…