Een Holden Commodore Ute, die zien we hier al zelden. Laat staan een variant die ook nog eens ernstig wordt toegetakeld -op de goede manier- door Walkinshaw Performance. Donder, bliksem, een V8 en een supercharger, dat somt dit pickupje wel zo ongeveer op.
Op de Australian International Motor Show krijgt de gemiddelde Ute (= pickup-versie van een sedan) altijd bovengemiddeld veel aandacht. Wij moeten er hier weinig tot niets van hebben, daar worden ze op autoshows dikwijls ondergekwijld. Zeker als Walkinshaw Performance van wijlen Tom Walkinshaw met het vermogen heeft gegoogeld en het onderstel van een paar verse Bilsteins heeft voorzien. Ook doen ze een poging om te vermommen dat het een Ute is, en monteren ze een groot stuk koolstofvezel met ingebouwde spoiler op de laadbak. Ja, en toen leek ‘ie van achteren opeens op een Suberb Combi.
De 6.2 GM V8 onder de bollige motorkap wordt van lucht voorzien door een WP230 supercharger en wordt een RVS-uitlaat gemonteerd voor de betere motorroffels. Rollen gebeurt op 20″ WPP.1-velgen en het interieur krijgt verse Walkinshaw-logo’s in de stoelen. Zegt u het maar; ook geschikt voor in de polder, of kunnen ze dit maar beter Down Under houden?
lincoln zegt
wat een oudbollige troep zeg ..
hebben ze daar in down-under nog nooit een Ford Raptor gezien ofzo !!
smoked zegt
@lincoln:
dit is veel unieker als je hem importeerd ;-)
gerard1710 zegt
@lincoln: Het is: oubollige troep, niet oudbollige.
mightymike zegt
@lincoln: gelukkig heb jij hersens gehad en snap je dat een ford raptor de zelfde eigenschappen heeft als een holden??
lincoln zegt
@mightymike:
kwam eigenlijk niet verder dan pick-up en 6.2 V8 ..
dus waarom bestaat zo,n Holden ute in the first place ??
en welke eigenschappen kan zo,n ding eigenlijk hebben ??
tis een beetje hetzelfde als anno nu met een testarossa op de markt komen ..
hopeloze onhandige ouwe plastic meuk ..
bowie zegt
@lincoln: Hallo……Ford Raptor zegt ie.
Nee, dat trekt volle zalen!
jackass266 zegt
Wij willen prestatie specs!!!!
kingdecay zegt
Not my cup of tea, maar het ziet er iig wel beter uit dan de gemiddelde Halfords-Civic die je hier ziet rondtuffen. Stuur maar op maw.
“Willie Nelson is down with us, who the fuck you think drives the ganja bus?”
Ah, Cypress Hill, still alive. Love you guys :)
joostvanrb zegt
Zo zo Carbon achterruit
Yellomello zegt
ik heb wel eens het plezier gehad te mogen rijden in een Holden ute met 3.8 6-cylinder motor, helemaal niet verkeerd… En voor het aparte een zeer leuke auto om in NL te hebben, gewoon omdat je dan iets ECHT aprts hebt. (itt een zwarte Golf 3-deurs die iedereen al heeft…)
Yellomello zegt
kortom, GAAF!!
The360box zegt
Op de 1 of andere manier vind ik die GM blokken niks hebben, niet zo veel als bijv. AMG blokken. die GM zijn meer zoiets als 13 in dozijn terwijl de Europesse motoren juist passie hebben
lincoln zegt
@The360box:
o,ja joh .. en je weet zeker dat het niet in je hoofdje zit ??
carmasterr zegt
@The360box:
GeoBem007 zegt
Gegoogeld? Seriously?
Wat vermogen heeft dat ding eigenlijk nu?
dennisr zegt
ziet er wel goed uit.. zou me er wel mee vermaken.
motherlover zegt
Zeker als Walkinshaw Performance van wijlen Tom Walkinshaw met het vermogen heeft “GEGOOGELD”… Is dat een Nederlandse verbastering van ge-googled? ;)
Orichy zegt
@motherlover: Ik denk dat ze gegoocheld bedoelen, maar Nederlands is een moeilijke taal. Zeker als je veel met het Engels, of Amerikaans van doen hebt.
OT: Holden is een mooi merk, van mij mogen de modellen hier wel verkocht worden. Misschien zit er nog wel iets te weinig vernieuwing in, maar hopen dat het beter wordt. Anders maar importeren.
autogek123 zegt
Als ze ze allemaal richting de polder sturen hebben we er hier minder last van met hun P plates. De motoren mogen trouwens groot klinken,maar de gemiddelde V6/V8 hier weet niet wat optrekken is. ;)
motherlover zegt
@ Orichy, ik denk het ook. ;)