Een gebruikte Red Bull NASCAR van een paar jaar oud. Altijd buiten geracet, niet van een oud vrouwtje, maar daar is de prijs dan ook naar.
De auto was van 2007 tot 2012 het weapon of choice van coureur Brian Vickers, die er niet supersuccesvol mee was maar toch een paar keer in de top vijf wist te eindigen tijdens wat sprintraces. De auto met nummer 83 is door de huidige eigenaar gekocht van het Redbull Racing NASCAR team, maar die is er blijkbaar op uitgekeken. Onder de kap ligt een TRD (Toyota Racing Development) 5.9 liter V8 NASCAR motor met een slordige 700 pk. Dat moet toch genoeg zijn voor wat serieus plezier.
De auto is volledig gerestaureerd een paar jaar geleden en bovendien klaargemaakt voor “historic road racing” volgens de advertentie. Dat betekent uiteraard niet dat deze auto straatlegaal is, maar klassieke race-events met iets minder glad asfalt dan de gemiddelde oval behoren dus zeker tot de mogelijkheden. Sterker nog, dat is ook waar de huidige eigenaar de auto zo nu en dan voor uit de schuur trok. Deelnemen aan de huidige NASCAR-series is helaas niet meer mogelijk, omdat de reglementen inmiddels veranderd zijn. Onder andere de achtervleugels als op deze auto zijn ondertussen in de ban gedaan.
De restauratie was trouwens ook geen slecht idee, de auto heeft wel eens een muurtje geraakt namelijk. De auto gaat naar verwachting tussen de $30.000 en $35.000 dollar opbrengen, niet gek voor 700 pk!
tjorque zegt
En dan jaarlijks voor 5k€ high octane benzine er door jagen omdat je stug blijft volhouden dat het een geweldige daily is… ?
kennone zegt
@tjorque: en een jaar lang stug moeilijk instappen zonder deuren? alleen al daarom zou ik hem oranje maken met 01 op de (niet)deuren. P.s. je moet ook een route hebben waar je alleen links af hoeft te gaan, (p.s. 3x links is ook rechts)
Arnoud zegt
@kennone:
NASCAR geschiedt niet uitsluitend op ovals.
str8six zegt
@original_arnoud: Watkins Glen!
drdre1 zegt
@str8six: Watkins is alleen maar rechtsaf. Vooruit, af en toe links. ;-)
tjorque zegt
@kennone: het kan zijn dat hij niet geweldig rechtsom / linksom stuurt, maar da’s niks dat je niet met 700pk op de achterwielen opgelost krijgt… moet je wel ff 10k€ per jaar bijtellen voor rubber.
Onehp zegt
“hoorde dat je een nieuwe hebt gekocht, wat is het geworden?”
Toyota Camry . . .
fanboy zegt
@onehp: Wist je dat je in de US in een Camry een 3,5 V6 krijgt, dezelfde die ook in een Lotus Evora ligt? 300+ pk, wat het een erg snelle sedan maakt.
(okee nog geen Nascar haha, maar je kunt je dus goed vergissen in zo’n burgerlijke Camry)
Onehp zegt
@fanboy: ja dat wist ik. Ben een technische net iets mindere versie van willeme ;)
viezefreddyw zegt
Eerlijk, het lijkt mij echt gaaf om zoiets te hebben. Lekker banden oproken.
mercedesclk350 zegt
@viezefreddyw: dat kan ook met een auto die een wat minder spartaans interieur heeft ;)
viezefreddyw zegt
@mercedesclk350: Het steigerend paard kan er ook wat van heb ik gemerkt. Alleen was het niet helemaal de bedoeling toen het gebeurde. En zo kom ik er achter wat ik wel en niet kan.
bennieokkels zegt
Ja want deze auto is road legal…
pomoek zegt
En dan hiermee elke dag in de file op de A2. Wel een mooie toeter! http://www.autoblog.nl/gallery/0_Racing/Red_Bull_Toyota_Camry_NASCAR_veiling/red-bull-toyota-camry-nascar-2008-008.jpg
metalmike zegt
@pomoek: Dan vallen de shiftlights niet achter het stuur weg vermoed ik. Oogt wel wat amateuristisch.
metalmike zegt
@metalmike: Dat was een reactie op krizus
krizus zegt
Lekkere restauratie, ze hebben de toerenteller verkeerd gemonteerd.
Onehp zegt
@krizus: lachen. Is zo omdat men de hoogste toerentallen goed in het oog kan houden dan.
krizus zegt
@Onehp: werkelijk? Dan is het niet gek bedacht…
Edge zegt
@krizus: Yup. Zoek maar eens wat interieurs op van vooral oudere racewagens, daar komt dat vaker voor.
desjonnies zegt
Om vervolgens over een jaar of 10 een gotsvermogen waard te zijn.
Dit is het leven van een wedstrijdwagen, WRC wagens worden hoogstens twee max drie keer ingezet als WRC wagen en heb je nog verschil tussen een asfalt en gravelwagen. Daarna of naar een semi-fabrieksteam of naar een rijke privateer, het ding wordt naar de andere kant van de wereld verscheept en eindigt roemloos ergens in de handel of in een schuurtje.
Dan, dan moet je toeslaan !
Ooit heeft Enzo deze sharknoses laten sleaupen, de man had geen rooie rotcent en moest door met zijn racestal.
Mocht u er ooit eentje onder water vinden, mag ik vurig hopen dat u als puissant rijk man ‘gewoon’ zult blijven en u zich mij als tipgever een eenvoudige Alpine A310 zult schenken. (kleur noch uitvoering zal ik u kwalijk nemen, gegeven paard en in den bek kijken van) – de prijs van de sharknose -een echte dan, want die bestaan niet meer zo wil de legende- zal die van de hier zo geliefde 250 GTO doen verbleken als slechts wisselgeld.
https://images.fineartamerica.com/images-medium-large-5/ferrari-156-sharknose-1961-belgian-gp-yuriy-shevchuk.jpg
elemento zegt
Een geweldige achterkant. Mooi mooi….. ???
ffw88 zegt
Louwman museum heeft er ook 1 staan;
http://www.louwmanmuseum.nl/Ontdekken/Ontdek-de-collectie/toyota-camry-nascar
gash zegt
Toyota Camry’s zijn hele betrouwbare auto’s. Mijn opa rijdt er ook al jaren mee.
tenaci zegt
@gash: mijn opa ook! Maar die had er wel een mét deuren. Was op zijn leeftijd makkelijker denk ik…
Edge zegt
Gaaf! En ook nog in Red Bull livery, dat vind ik sowieso altijd wel tof staan op racewagens. Kenteken erop en gas op die lollie
desjonnies zegt
Je reactie moet nog worden goedgekeurd.
kom op nou zeg !
rob5nismo zegt
Binnenkort op straat in de 405
koekwaus zegt
Eenmaal op de rotonde kun je deze ook niet meer verlaten
berlinetta zegt
Lijkt me heerlijk als je genoeg te besteden hebt en in de buurt woont van een racebaan. Kopen dit ding en af en toe uitlaten op het circuit. Lijkt me veel leuker dan met een peperdure Porsche of Ferrari over de Nurburgring tuffen.
fanboy zegt
@berlinetta: 300 in een Ferrari zal al lekker hard gaan, kun je na gaan als je 300 doet in een gestripte racer. Zal nog wel wat indrukwekkendere ervaring zijn.
tenaci zegt
Setje koplampen vervangen kost je in ieder geval niet de kop. Gewoon stickervelletje bestellen. Op die manier ook makkelijk te ‘updaten’ naar een recenter model….
w0o0dy zegt
Lachen.. met dit naar de trackday.. en dan iedereen de moeder rijden.
goodolddays zegt
@w0o0dy: op het rechte stuk…
w0o0dy zegt
@goodolddays: dit is geen Oval racer maar een “road course” wagen en dus een volbloed racer. Oké het weegt 1500/1600kg maar alles minder dan een 991 GT3 maakt waarschijnlijk weinig kans..
amimuscle zegt
ik zou er n nascarlo van maken ??
jasbelle zegt
@amimuscle: Wou ik net zeggen!
Deze keer zorgen dat de wielen niet tegen het carrosserie zitten en roadtrippen die handel!
mout zegt
Ik bied geheel belangeloos een drol aan voor de prijs van deze Nascar.
(Da’s een koopje, begrijp ik?)