De Ferrari 348 TS die we hier zien werd in 2007 door de Colombiaanse politie in beslag genomen van een grote drugsdealer, maar aangezien er geen koper voor gevonden kon worden besloot de politie om er maar een politieauto van te maken.
Deze Ferrari 348 TS uit 1991 heeft slechts 2.000 kilometer op de teller staan en was eigendom van drugsbaas Hernando Gomez Bustamante die een belangrijke rol speelde in het Norte del Valle kartel. Sinds 2007 was de politie op zoek naar een koper voor deze Ferrari, maar niemand durfde deze 20 jaar oude auto te kopen. Waarschijnlijk waren kopers bang voor familieleden van de vorige eigenaar.
De vraagprijs van $250.000 lijkt mij overigens ook een reden te zijn waarom deze auto niet verkocht is. Op Marktplaats zijn ze namelijk al te vinden voor een bedrag tussen de 30.000 en 50.000 euro.
En dus heeft de politie maar besloten om de Ferrari te voorzien van een politie livery en wat zwaailichten. De komende tijd zal de auto opduiken tijdens verschillende beurzen en daarna verdwijnt hij in het politiemuseum. Er zullen dus geen agenten zo gelukkig zijn dat ze hier elke dag in mogen rijden. (via: carscoop)
opgooier zegt
Beetje matig dat er geen agenten in gaan rijden. Je moet die mannen/vrouwen ook hun pleziertje gunnen.
alcantara zegt
@opgooier: hun pleziertje is het uitschrijven van bonnen.
johanhummer9 zegt
@alcantara: 1
bozewolf zegt
@alcantara: In Colombia zijn agenten allang blij als ze aan ’t eind van de dag veilig thuis zijn.
alcantara zegt
Vraagje aan de 348T of Testarossa eigenaren: trekt dat niet veel vuil aan richting de motorruimte met dat rooster in de klep?
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@alcantara: ja best wel, maar ik heb een personal assistant ingehuurd die ze de blaadjes eraf haalt… ;)
Megakix zegt
@Svenska_Aeroplan_AB: yep…en ik ben het zat om dat nog langer voor jou te doen ! :lol:
bisazza zegt
@alcantara: denk dat ze 90% binnen staan en er ver alleen warme lucht uit gaat
midasracer zegt
Een van de allerslechtste en saaiste Ferrari’s. Die drugsbaron had een slechte smaak. Maar de politie zag het natuurlijk wel zitten, dus hebben er met opzet zo’n hoog bedrag voor gevraagd.
meneersander zegt
Ze dachten natuurlijk, we gaan er dik 2ton voor vragen, dan koopt niemand hem kunnen wij hem houden! Hier in Nederland zijn pas geleden 2 Cayenne’s in beslag genomen, kijken hoelang het duurt voor die van Politie trim voorzien zijn.
dennisr zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Davidov zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
4991 zegt
In Panama kunnen ze er ook wat van: http://www.autogespot.com/nl/item/12541/filmpje-genoeg-reden-om-agent-te-worden-in-panama-city.html
Jazzie zegt
Leuk promotiemiddeltje voor de Colombiaanse politie. Maar hoe duur moeten auto’s daar zijn dat ze dat ding op 250.000 dollar hebben gewaardeerd?
norge zegt
Zouden ze in Nederland ook moeten doen,spaart veel geld uit.
robbie zegt
@norge: wat? In beslag genomen auto’s in een museum zetten?
Hoe spaart dat geld uit?
The360box zegt
@robbie: Nee, in beslag genomen auto’s omkatten naar dienstwagens, alleen wordt het dan een rommeltje.
norge zegt
@robbie: Gebruiken als dienst wagen en de mooiste in een museum of gewoon verkopen ,moet geld op te verdienen zijn.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
@norge: verkopen bestaat natuurlijk al he, via de Domeinen
ferrari94tr zegt
geniaal, staat er zo’n reclame van ik wil van mijn auto af onder
spotu2 zegt
Ferrari 348 is volgens mij toch wel de meest oncomfortabele ooit, toch niet echt snel.eerder een stoeferbak dus. En dat is niet echt wat de politie nodig heeft.
alcantara zegt
@spotu2: Waarom niet? Ze hebben toch ook een wapen op zak om mee te stoefen?
slappehap zegt
De vraagprijs was geen $250k, maar de taxatiewaarde.
De tweede smoes van de politie was dat ze de auto niet durfden te laten veilen, omdat ze bang waren dat die te weinig zou opbrengen, en dat is strafbaar als het om staatseigendom gaat. Van reserves bleek de politie nog nooit gehoord te hebben.
mercedesfan zegt
Het is logisch de Ferrari niet als gewone politiewagen te gebruiken. Want ik denk dat zulke wagen niet zeer efficiënt op de Colombiaans wegen te gebruiken is. Daar ze waarschijnlijk ginder niet zo’n uitgebouwd snelwegennet hebben als in Europa.
dutchcourage86 zegt
@mercedesfan: Dat dacht ik ook over Brazilië maar het is gewoon net alsof je over de A1 rijdt. Lekker veel natuur en glad strak asfalt maar dan zonder werkzaamheden.
p993 zegt
dit is flauwekul natuurlijk. Gezien de onderhoudskosten nooit te verantwoorden. En dan in zo’n land. Dit geeft nog maar eens aan wat een bananenrepubliek het is.