Op diverse circuits is regelmatig gelegenheid om wat rondjes te draaien en zo ook op Zandvoort. Autoblog bezoeker Willem was erbij en schoot wat kiekjes voor ons.
De Ariel Atom is het apparaat om eens lekker los te laten op het circuit. Geen luxe, dus ook geen ramen, deuren of dak, wat er voor zorgt dat het gewicht met 456 kg prettig laag is. Combineer dat met een leuke motor, zoals bijvoorbeeld een 2.0 liter i-VTEC Honda motor met 220 pk en het feest kan beginnen.
Deze BMW 3-serie (E90) racer laat zien dat er prima een V8 in het vooronder past. In dit geval is het (voor zover mij bekend) de V8 van de vorige generatie M5. Hmm, een interessante gedachte: zou BMW die motor niet gewoon in de nieuwe M3 lepelen.
Het zou niet mijn eerste keuze zijn, maar natuurlijk mag een slagschip als de Audi A8 ook het circuit op. In dit geval is het een W12 met keramische remmen en gezien de ABT logo’s is deze ook nog een beetje gekieteld. Volgens de geruchten zou deze W12 750 pk hebben, maar ABT levert geen tuningspakketten die ook maar in de buurt komen van dit aantal pk’s. We houden het maar op de standaard 450 pk voor deze Autobahncruiser.
Bryan zegt
hrrrrm dat audi motorblok……….
maartenunplugged zegt
zonde van al die plastic kappen… t ziet er niet uit.
Guz zegt
Gisteren ook nog zo’n dagje op het circuits in assen. Aardig mooie auto’s aanwezig o.a. een Porsche Carrera GT :D
Leon zegt
Zalige foto’s :D
Danny zegt
Ganz tof…!
Maar is in die Atom eigenlijk een helm eigenlijk verplicht?
Willem zegt
Nee is in de Atom niet verplicht, dat is juist het mooie.. Uiteraard hadden de coureurs wel helmen op op t circuit..
Susp1cious zegt
@ danny. nee niet verplicht maar wel zo slim :P!
Gert zegt
Prima als jullie het op 450pk houden, maar op het rechte stuk waren alle aanwezige auto’s niet in staat maar in de buurt van de audi te komen. In de bochten is het echter een rampen auto. Dan heb ik liever mijn eigen 19…
Zie voor nog veel meer foto’s ook mijn website.
En de W12 is behoorlijk op zijn staart getrapt, ook in de bochten:
Quattro zegt
Ik zie dat het Audi Ceramics zijn. Ik heb ergens dat als je remt (MET ceramische schrijven) en dan in een toevallige plas water rijd dat er barstjes in kunnen komen.
Klopt dat? Of is dat zo’n ding van “voor de oorlogse remschrijven”? :P
Bedankt!
P.s.: Nice Pic’s !
Willem zegt
Thanks! Overigens werden die keramische schijven roodgloeiend als hij met 270 vol in de ankers moest voor de tarzanbocht. Echt zon rode cirkel binnen de velgen, egt heel vet om te zien. Maybe hebben we hier nog fotos van..
JANUS zegt
IK WIL EEN ARIEL ATOM !!!!
(Alsjeblieft ?!)
Jim zegt
Even een vraag: Die Audi op de allereerste foto die zij-aan-zij loopt te gummen met die Ariel Atom, is dat de nieuwe (R)S4 Avant?
Willem zegt
ja, dat is de new S4 Avant, 344pk V8 4.2L check anders http://www.team009.nl voor meer fotos!
MrSelected zegt
Ik was er ook,
ik heb die Audi A8 meerdere malen door de Audi S bocht zien gaan, en het was mij toch een drama! Wel leuk om te zien.
Die S4 Avant bakte in de Audi S bocht er ook niet veel van trouwens..
Die Clio die voor de Clio Cup geluid aan het testen was had trouwens een erg mooi geluid en reed ook best strak. Op dat ene slippertje na. :D
Rick dos zegt
Het blijft een raar ding die Atom, maar volgens mij wel een ding om veel lol mee te beleven.
Trouwens iemand specs van die dreier racer?!
Rick zegt
ohhh die W12 ziet er geweldig uit!
de s4 avant tevens ook :D
BMW 323Ci zegt
Geef mij maar die dreier racer, pure PORNO gewoon!
Kevski-Style zegt
Ach geef mij mijn eigen auto maar op een rondje zandvoort. Is alweer minstens een half jaar geleden dat ik er was. Op dit moment ben ik hem weer aan het opbouwen voor volgend seizoen….
Maurits zegt
Dit doet me nog meer zin krijgen in a.s. vrijdag. Ga ik ook naar zandvoort: Circuitdag voor (oud)studenten van het Roc Aventus sector Mobiel in Apeldoorn… Ik ben te herkennen aan ’n Rode Nissan/Datsun 300zx uit ’84…
Z-Rider zegt
@ Rick dos:
Ik denk dat die dreier racer qua prestaties in de buurt komt van de E46 3 serie van Hartge. Die hadden er ook al een met het blok uit de vorige M5.
Michelle Hoogland zegt
hí
leuk om alle reacties te lezen over de a8!
(deze auto is tevens van me vader)
het is natuurlijk geen auto voor op het Circuit!
maar er komt na vrijdag wel een eigen aanschaf voor een eigen team heb ik begrepen! dus dat is wel leuk.
van ons komen ook nog meer foto’s online van die dag ik moet alleen even kijken waneer ik daar tijd voor heb.
groetjes Michelle Hoogland
JW zegt
dat is toch echt een RS4 avant
Gert zegt
Hoi Michelle,
Leuk je zo weer te ‘ontmoeten’, alweer een beetje bijgekomen? Jullie foto’s wil ik ook graag hebben, zou je contact met me op kunnen nemen op het volgende mail adres (_apenstaartje_ = @) : circuitdagfoto_apenstaartje_solcon.nl?
Gert
Gert zegt
@JW, het is toch echt ‘maar’ een S4. Er zitten RS4 remmen op, maar dat maakt de auto nog geen RS4. Was het maar zo’n feest.
Bas zegt
die audi is snel maar 270km/h op het rechte stuk geloof ik helemaal niets van!
Verder mooie pic!! Altijd lachen op zandvoort!
Michelle Hoogland zegt
hí Bas,
270 is 1 keer gelukt. het was een beetje tussen 240 en 270.
wel is waar ging hij daarna de baan af ;) (ik was doods bang) beetje jammer was het dat hij niet gelijk kon starten.
maar ik zal even contact opnemen ik ben nu op me werk en ik moet dat even thuis doen.
mies
Turbopaultje zegt
Geloof er ook niks van, net zo min als die 750 pk…..zonder turbo of compressors ???…. no way.
iemand rondtijden bijgehouden ? Een ariel atom op semislicks knalt alles aan gort op een droog circuit met een goede coureur. Waarschijnlijk ook een snelle donky….
btw. leuk die piroutte van die A-acht voor de Gerlach, denk ik ??? had een total w-o kunnen worden.
Gert zegt
Wie heeft het ook over zonder turbo’s? :-)
Geen tijden bijgehouden, veel te druk met het rijdend houden van mijn eigen auto.
Piroutte is inderdaad net Tarzan uit richting Gerlach, en dat was inderdaad een behoorlijk collectief OOEEEEEIII moment.
Michelle Hoogland zegt
even een vrouwen vraagje…
turbopaultje zeg: btw. leuk die piroutte van die A-acht voor de Gerlach, denk ik ??? had een total w-o kunnen worden.
wat is w-o?
Mies
Bas zegt
@ Miesje, leuke auto trouwen!! Is dat 270 op de klokken of digitale teller?
Haha ik zou ook best wel bang zijn haha!! maarja ach je leeft maar 1 x!
Kom je vaker op Zandvoort?
Michelle Hoogland zegt
nee nooit dit was de eerste keer.
nah officieel 2e keer er was ook dit jaar een speciaal dagje ik weet niet meer precies toen was ik er met radio Veronica want me vriend werkte daar toen.
maar ik vond het wel onwijs tof en wil zeker vaker komen!
(op de teller in de auto??¿?)
CSL zegt
Gruwelijk die 3-serie met getunde M5 motor en carbonen motorkap.
Gert zegt
En dan te bedenken dat ze niet eens in de auto zat. ;-) De uitspraak lijkbleek werd me weer helemaal duidelijk toen ik haar gezicht zag nadat vaders spinde…
Michelle Hoogland zegt
ik was doodsbang maar dat kwam meer…. omdat hij niet weg reed! nou kwam dat (had ik kunnen weten) omdat die computter ge reset moet worden en aagezien ze sleutels in ze zak zaten moesten die er eerst uit (hij is een beetje dom) ik was idd lijk bleek en nee dat kwam niet alleen van de kou ;)
Pizza zegt
Aha! Toen ik naar school reed vrijdag zag ik die Atom rijden…ik dacht al
Turbopaultje zegt
@ Mies: w-o = write off = totall loss in racekringen. Kost veel geld en doet in sommige gevallen ook errug pijn (met name ego………) ;-)
Michelle Hoogland zegt
alleen op de neus is wat schade maar hij heef helemaal niks geraakt ofzo!
alleen een rondje gedraait gedeeltelijk in het grind zo nasty was het toch niet?
Turbopaultje zegt
@ Mies: ik schreef ook “HAD een W-O KUNNEN WORDEN ” !!
ttvandijk zegt
gast,
echt té mooie foto’s
ik weet niet wat mrselected poep praat over een s4 die niet goed door bochten komt, maar een s4 is gewoon geniaal (ook in bochtenwerk)
verder zijn zulke dagen wel leuk om heen te gaan.
Bas zegt
@ Miesje Met op de teller bedoel ik stond de wijzer op 270 op de klokjes voor je neus of was het digitaal weergegeven! Het is namelijk gebruikelijk dat bij hoge snelheden er een redelijk grote afwijking is tussen de werkelijk snelheid en de snelheid die aangegven staat. Digitale tellers zijn wel redelijk precies.
Zandvoort is dus iets voor herhaling vatbaar! ;)
Johan S zegt
Jammer dat niet iedereen wil geloven dat er 750pk uit die W12 komt en dat er 1250Nm bij 1500 toeren vrij komt. Maar een 6.3 liter W12 motor met twee turbo´s die in de uitlaatspruitstukken verwerkt zitten levert dat echt zeker als hij niet een maximum toerental heeft van standaard 6500 toeren. Het is dan ook geen standaard ABT pakket wat zo even in de boekjes staat.
Het is (moet ik toegeven) niet de meest ideale circuitauto, maar voor een weekendje wintersport: Ideaal, dan maar niet skieën!
De snelheid is gemeten via de GPS op de het Navisysteem
Nelis zegt
Michelle, wat zijn de prestaties van die Audi A8? Ben heel benieuwt na al deze reacties? Komt de link na de site met de foto’s van de Audi A8 hier ook op te staan?
Gert zegt
Als ik de foto’s heb zal ik ze op mijn eigen site zetten. Staan er momenteel al een heel stel tussen. Ga woensdag de site weer bijwerken, met onder meer nog meer foto’s van afgelopen vrijdag.
Michelle Hoogland zegt
ja gister was ik te lui om het even te doen ik zal het vanavond proberen en ze komen dan te staan op michelle.blankman.net (geen www) daar kan je ook reacties onder de foto’s zetten trouwens.
@ nelis ik weet niet zo veel van de auto af. ik zal eens kijken of ik me pa even hier heen kan schoppen maar johnny jaap en henk (papa dus :P) zijn nu in vergadering.