Af en toe brengen we jullie op de hoogte van wat er zich allemaal in het WTCC afspeelt. Dat dit niet altijd het geval is, heeft met de verschillende interesses te maken: de een wil meer Formule 1, de ander meer DTM, en weer een ander zegt meer Champcar series te willen zien…
Waarom ik zeg dat deze WTCC-crash van afgelopen weekend een crash is zoals alle crashes dienen te zijn? Stiekem zit iedere autosport-kijker te wachten op een heftige crash. Maar dan wel een heftige crash zonder bloedvergiet. Bij deze crash van afgelopen weekend op het smalle stratencircuit van het Zuid-Franse Pau is dit gelukkig ook niet het geval.
Wat_een_gezeik zegt
SUPER, Vlieg zo door
cl600 zegt
haha dat wiel dondert der vanaf ! verder een aardige smak idd. die bopper in het groen weet ook niet hoe snel die daar weg moet :p
RScosworth zegt
zit eigenlijk nooit op een crash te wachten in ieder geval niet op een auto die ik mooi vind. deze auto zit er zo een beetje tussenin :)
m5 zegt
zit wel een mooi uitlaat systeem onder
Jan zegt
Foto 1 Gelijk iemand die de gele vlag zwaait. Errug goed!! Zie je in t filmpje ook die baanmedwerker wegduiken?
slk zegt
Toch wel zonde .
Herman zegt
hahaha check die vent springen!
ForrestGrr zegt
Dit toont wel weer even hoe veilig autosport is, want de bestuurder was ongedeerd. Sterker nog de pitcrew heeft zijn auto opgeknapt -met een hele hoop tape-, waarmij hij zelfs de 2e race wist te winnen!
TomRS6 zegt
Kop Telegraaf: BMW 3-serie zakt alsnog voor de elandproef.
stiggie zegt
ik heb de tweede race ook gezien en je zag duidelijk een bobbel in zen dak en daarom ging ie ook wat zachter op het rechte stuk maar tog wel knap dat ie wist te winnen
Rick dos zegt
Is dit goede reclame voor BMW of is dit goede reclame voor BMW?
Zelfs als de auto zo´n crash meemaakt stap je nog steeds gezond en wel uit. En als je wilt kun je zèlfs met zo´n auto nog een race winnen……..knap hoor! :D
Armada zegt
Het lijkt bijna of die wagen niets weegt. Zo soepel als ie rondgeslingerd wordt.
Smokin zegt
@Rick Dos,
Ik denk dat dit eerder goede reclame is voor Seat, die komen die bocht tenminste op hun wieltjes door.
w0o0dy zegt
“BMW ondersteboven van bestuurder ipv andersom” ;)
of iets minder aardig: “Toch maar snel een heleboel Tupperware aan die 3-serie hangen, voor je het weet ligt ie op z’n dak” :p
GOD zegt
@ Smokin
hij slipte voor de bocht al weg
Kevski Style zegt
Ik had het filmpje al gezien. maar toch zijn die snapshots van de bodem erg handig! bedankt daarvoor!
shockey zegt
@rickDos heel goede reclame, in de tweede race was Farfus toch maar eerst! (met dezelfde wagen)
Kevski Style zegt
@ Rick Dos:
Mag ook wel met de extra veiligheidsvoorzieningen die daar in zitten. Dit is alles behalve nog met een normale straatauto te vergelijken, alhoewel ze daar wel op gebaseerd zijn. Je zou het daarentegen wel op een normale auto op kunnen bouwen….
GOD zegt
WTCC valt reuze mee
het zijn maar 2l 4cilinders met een paar kleine aanpassingen
joep zegt
@rick dos, ja maar hij heft wel mazzal dat ie niet vn achter word aangereden, die stoelen van bmw namelijk… ;)
Rick dos zegt
@Smokin
Ja, maar dat kan die ook….als je dat wilt. Dat heeft ie de volgende race wel bewezen. ;)
@shockey
Dat bedoel ik! :D
@Kevski Style
Dat weet ik, maar laten we eerlijk zijn, dit heeft net zoveel met marketing te maken als met racen. En wat ook wel bewonderenswaardig is, is het feit dat ze hem vrij snel hebben opgelapt. En er vervolgens de race er mee winnen.
@joep
Mierenneukert! ;) :) :P
Kevski Style zegt
@ Rick Dos:
Tuurlijk, maar om nu de link te trekken dat BMW zo een geweldig stevige auto omdat de raceauto sterk is is ook een beetje overdreven. En zo bewonderenswaardig is het ook niet. Elke auto die daar rijdt heeft die eigenschappen. De meeste aanpassingen zijn zo ontworpen dat alles snel vervangen kan worden, en tegen veel grotere krachten kan. Dit had net zo goed met een chevy, alfa of seat kunnen gebeuren. Mijn auto is ook opgebouwd met racen in het achterhoofd, en zal er na een crash ongeveer hetzelfde uitzien als de bmw. En ook daarvan zijn dingen als het vervangen van een koppeling, ophanging, subframe en zelfs de motor ook zo simpel mogelijk gemaakt. Koppeling doe ik maar 3 kwartier over (oude eruit en nieuwe erin). Ik moet het nog zien dat iemand dat kan met een normale auto die er niet op aangepast is….
little zegt
Mmm, ik zie nog een paar vierkante meters onbenutte advertentieruimte op die BMW…
Rick dos zegt
@Kevski Style
Je moet het ook met een knipoog lezen…….oké, dat gaat een beetje moeilijk, maar je begrijpt wat ik bedoel! ;)
Dat alles zo aangepast is om het zo makkelijk mogelijk te maken dat geloof ik graag. Maar om dan ook nog eens een race te winnen, terwijl je in feiten met een schadebak rondrijdt tegen auto´s die dat niet zijn en om dan nog te winnen ook, vind ik wel bewonderenswaardig.
Net zoals jij blijkbaar in 3 kwartier een koppeling vervangt. Vind ik ook bewonderenswaardig. Ik doe het je in ieder geval niet na…… :)
Dan zegt
Voorwiel (ophanging) brak af. Daarom maakte de auto z’n smakker!
Acura zegt
In de categorie….automatische achterklep open-systeem!!! lol
Boele zegt
duidelijk een nieuw rechterspiegeltje nodig:d
Poekie Lauda zegt
vet kampioenschap, vet circuit, vette crash, kortom: autosport op hoog niveau ;)
Adriaan zegt
@ Acura
bij rally wagens is de koffer niet gesloten met het slot maar met veren.. op die manier kan de koffer rap open en toe gedaan worden.. in de rally voor een bandenwissel bijvoorbeeld
http://www.ecrane-usa.com/rally/v2005/?p=foto&rally=12&start=9
hier te zien, boven de achterlichten
Kevski Style zegt
@ Adriaan:
Dat hebben ze niet gedaan omdat het makkelijker open gaat, maar meer omdat het sterker is en lichter weegt. Ik gebruik ze zelf ook voor de motorkap bijvoorbeeld….
retep zegt
zo, die is goed in rollen….
rick zegt
foto 2 mooi die wielophanging zitten
Lustigson zegt
Die marshal rent alleen de verkeerde kant op. Namelijk richting het circuit. Terwijl hij áchter de vangrail staat. :D
FORDGTFREAK!!! zegt
@ m5 of dat het belangerijkste is
en autoblog hoe is het nu met augusto
bmwF zegt
ja maar wat je daar ook zegt,
de technologie wordt overgenomen van de autosport, in de fabrieken van de fabrieks teams worden ook die onderdelen overgenomen die de grote fabrieksteams “uitvinden”, zoals de F1( daar word meer de betrouwbaarheid en motorische vernieuwingen overgenomen, voor de gewone auto dan) fia gt, wtcc enzv, ( zo zie je maar bijvoorbeeld de kooi in een race auto is voor de veiligheid, daarna werd er in de deuren stalen baren geplaatst, ook voor de veiligheid voor de gewone auto. en deze was als 1 van de eerste technieken die overgenomen werd)
CSL zegt
wat een vette aërodynamica aan de onderkant zeg!
Tombnolz zegt
De weg ligt er toch wel vervaarlijk bij hoor.