
Zes maanden geleden klopte er een poenerige Rus aan bij Edo-Competition. “Turn my DB9 into a DBS“ was zijn verzoek. Nou, laat dat maar aan de veredelaars van Edo over. En ziehier, het is gelukt.
Dit was niet zomaar een projectauto waar alleen wat meer vermogen + ander wielspul werd toegevoegd. Nee, flink wat DB9-plaatwerk moest ruimte maken voor carbonfiber bodypanelen in DBS-look. Een splitter en diffuser van koolstofvezel werden samen met vier 20″ velgen gemonteerd, zodat je nu helemaal denkt dat het een échte DBS is.
Uiteraard moet je ook wat meer pk’s toevoegen wil je zelfs de laatste twijfelaars over de streep trekken. Dat is dan ook gebeurd. Van 470 naar 550 pk? Doen ze niet moeilijk over bij Edo. Dat kunnen ze immers ook bij een originele DBS. De top van de vijf jaar oude Aston Martin bleef altijd rond de 295 km/u hangen. Nu schijn je er 320 km/u mee te kunnen doen.
Een ander RVS uitlaatje, remmen die net iets beter remmen en een sport suspension maken de onderhuidse conversie compleet. Oh ja, en je kan dankzij wat klepjes in het uitlaatsysteem nu zelf bepalen hoe hard de AM brult: beleefd en kalm of tyfusklere hard, de gelukkige Rus kan het nu allebei. Wat er voor de ombouw is betaald wil Edo niet zeggen. En? zou jij je DB9 ook laten omvouwen naar een DBS-wannabee?





Lijkt mij niet veel anders
zou je db9 verkopen en gewoon een dbs kopen niet goedkoper zijn?
Ik vind em lekker (doet op verlanglijstje schrijven en op koelkast plakken)
Beetje sneu.Wel willen maar niet kunnen. DRive happy
Ja idd hij is niet veel anders als een gewone DBS dus waarom zo moeilijk doen.
Ik snap het nut hier niet van… Als je zo enorm veel geld hebt waarom koop je dan niet gewoon de DBS in plaats van de DB9? Waarschijnlijk is je DB9 laten ombouwen tot DBS net zo duur als het kopen van een originele DBS..
-edit: check! is aangepast-
Echt heel erg schraal! Is een beetje hetzelfde als op een 318i’tje M-bumpers en logo’s hangen. (alhoewel een DB9 natuurlijk niet met een 318 vergeleken kan worden ;))
@Mr. V8: eerder op je 335i M badges en kit plakken
@flosty: Nee:P.
@Mr.V8: nja, als je die 318 dan ook 420pk, een carbon dak, andere bodypanels, uitlaat, velgen enz geeft dan komt het ongeveer overeen met wat hier gebeurd is.
En ja, dan is die 318i ook ineens een leuke auto :)
Wel goed gelukt!
Hmm ja of je hebt zoiets van: hey ik heb al 5 jaar lang een DB9, het is mijn 3e auto en er staan pas 30.000 gereden kilometers op de teller.
Ik kan hem nu wel verkopen voor minder dan de helft van de aanschafwaarde maar ik kan er ook +/- 30.000euro in stoppen en eigenlijk een volledig nieuwe auto rijden.
Al met al gezien vele reacties denken er te veel al te snel aan het volledig vervangen door nieuwe aankoop dan aan het oude upgraden. Denk niet dat jullie met die mentaliteit ooit zelf zo’n auto kunnen kopen ;)
P.s. zolang er niet letterlijk DBS achterop staat vind ik niet dat je het moet vergelijken met een 316i met ///M Power badges…
Kleine rectificatie na het zien van de foto’s: ok best betreurenswaardig dat er inderdaad overal DBS staat.
nope.. zonde. DB9 motorisch beetpakken, RVS uitlaat prachtig idee, sportiever onderstel wat wat lager ligt om wielkasten voller te maken en dat zou het moeten zijn. dat de voor- en achterbumper nog gedaan worden kan ik me voorstellen, verder niets. vind de DBS een beetje poenerig en hoog tuninggehalte, niet echt AM.
Toch jammer dat een Aston één van de traagste sportauto’s van het moment is….dat ding is simpelweg niet vooruit te branden (zie Nardo-highspeedtests)…ja, tot de 160km/h versneltie nog wel..en daarna duurt het 3 kwartier voordat je de 300km/h passeert…shame AM !
@Megakix niet vooruit te branden? Wat ben jij gewend en heb je in de DBS gereden?
Mijn fiat punto, die is niet vooruit te branden :P
Ik vind de db9 mooier dan de DBS dus ik zou het sowieso niet doen.
Ik had inderdaad de db9 verkocht en dan een 2e hands dbs gekocht.
Buitenkant is best prima hoor maar het interieur klopt natuurlijk van geen meter met alleen een paar stoelen ben je er natuurlijk niet.
2ehands DBS is nauwelijks op de markt, en dan alsnog heeeel veel duurder dan een 2ehands db9.
Als je kijkt waarvoor je een 2e hands DB9 kan krijgen, + die bodykit, is het zeker een groot verschil tussen een originele DBS.
Goed gelukt.. Maar vind persoonlijk de db9 mooier dan de dbs dus zou ’t nooit doen.. Zou opzich ‘m wel de specs willen meegeven van de dbs, maar niet alle luchthappers enzo.. Dan zou ik liever ’t plaatwerk in z’n originele db9 vorm als carbon erop willen hebben;)
best wel netjes zeker voor zp’n huis tuin en keuken tjoener
EDO is niet zomaar een tuner als ik een 5 jaar oude db9 had waarom niet?
Zou et niet doen, liever een originele DBS
@Olivier, wat is het verschil in interieur tussen een DB9 en een DBS dan?
Volgens mij alleen de stoelen.
Op een of andere manier vetter dan het origineel…
Kan niet precies verklaren waarom.
Nou ik vind die optie om de kleppen te kunnen bedienen toch wel vet hoor! :)
Ze mogen zeggen wat ze willen: een echte DBS is vele malen chiquer en heeft een veel beter imago. Zolang de imitatie duidelijk te onderscheiden valt van het echte, serieuze, werk, zijn velen wel tevreden…
wel mooi, maar waarom gaat ie dit doen en neit gewoon een DBS kopen als ie toch zo rijk is… dat snap ik nog niet.. maja zal wel aan mijn manier van denken liggen :P
nou is sneller dan een DBS, dus ik zeg slimme Rus!
Bij Mansory hadden ze dit al gedaan. Ze zouden beter eens de Maser GT-S een beetje meer PK geven. 500pk moet lukken vind je niet!!!!
houd hem gewoon standaard is al mooi zat ;)
Misschien wel. Heb je tenminste 4 stoelen. Zodat meer vrienden ook de helse rit kunnen mee maken. Ik weet idd geval dat ik me wel als kandidaat zou voorstellen ;) :D
is toch wel aardig gelukt hoor deze… Ziet er net uit als een echte Dbs….
Ik zie wel niet meteen het nut ervan in… Een echte Dbs kopen is volgens mij voordeliger dan een db9 te laten ombouwen….
Is ze aardig gelukt! Maar liever een echte DBS laten kietelen;)