• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Edo maakt van de Aston Martin DB9 een DBS

Auteur: ricardo, gepost 18 juni 2010 om 11:53 – 35 Reacties

DB9 wordt DBS
Zes maanden geleden klopte er een poenerige Rus aan bij Edo-Competition. “Turn my DB9 into a DBS“ was zijn verzoek. Nou, laat dat maar aan de veredelaars van Edo over. En ziehier, het is gelukt.

Dit was niet zomaar een projectauto waar alleen wat meer vermogen + ander wielspul werd toegevoegd. Nee, flink wat DB9-plaatwerk moest ruimte maken voor carbonfiber bodypanelen in DBS-look. Een splitter en diffuser van koolstofvezel werden samen met vier 20″ velgen gemonteerd, zodat je nu helemaal denkt dat het een échte DBS is.

Uiteraard moet je ook wat meer pk’s toevoegen wil je zelfs de laatste twijfelaars over de streep trekken. Dat is dan ook gebeurd. Van 470 naar 550 pk? Doen ze niet moeilijk over bij Edo. Dat kunnen ze immers ook bij een originele DBS. De top van de vijf jaar oude Aston Martin bleef altijd rond de 295 km/u hangen. Nu schijn je er 320 km/u mee te kunnen doen.

Een ander RVS uitlaatje, remmen die net iets beter remmen en een sport suspension maken de onderhuidse conversie compleet. Oh ja, en je kan dankzij wat klepjes in het uitlaatsysteem nu zelf bepalen hoe hard de AM brult: beleefd en kalm of tyfusklere hard, de gelukkige Rus kan het nu allebei. Wat er voor de ombouw is betaald wil Edo niet zeggen. En? zou jij je DB9 ook laten omvouwen naar een DBS-wannabee?

Ook interessant!

  • Aston Martin schrapt Superleggera
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, db9, dbs, edo-competition, tuning

Vorig bericht: « Oranje auto’s doelwit voor bonnenpolitie
Volgend bericht: BMW geeft de VS een M3 in ‘Frozen Gray’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    18 juni 2010 om 11:57

    Lijkt mij niet veel anders

    Login om te reageren
  2. flosty zegt

    18 juni 2010 om 12:01

    zou je db9 verkopen en gewoon een dbs kopen niet goedkoper zijn?

    Login om te reageren
  3. Rijzerlo zegt

    18 juni 2010 om 12:01

    Ik vind em lekker (doet op verlanglijstje schrijven en op koelkast plakken)

    Login om te reageren
  4. i-love-suv zegt

    18 juni 2010 om 12:02

    Beetje sneu.Wel willen maar niet kunnen. DRive happy

    Login om te reageren
  5. Robert zegt

    18 juni 2010 om 12:02

    Ja idd hij is niet veel anders als een gewone DBS dus waarom zo moeilijk doen.

    Login om te reageren
  6. Thieu zegt

    18 juni 2010 om 12:04

    Ik snap het nut hier niet van… Als je zo enorm veel geld hebt waarom koop je dan niet gewoon de DBS in plaats van de DB9? Waarschijnlijk is je DB9 laten ombouwen tot DBS net zo duur als het kopen van een originele DBS..

    Login om te reageren
  7. ac. zegt

    18 juni 2010 om 12:05

    -edit: check! is aangepast-

    Login om te reageren
  8. Mr. V8 zegt

    18 juni 2010 om 12:06

    Echt heel erg schraal! Is een beetje hetzelfde als op een 318i’tje M-bumpers en logo’s hangen. (alhoewel een DB9 natuurlijk niet met een 318 vergeleken kan worden ;))

    Login om te reageren
    • IIIM zegt

      18 juni 2010 om 13:48

      @Mr. V8: eerder op je 335i M badges en kit plakken

      Login om te reageren
  9. Max zegt

    18 juni 2010 om 12:11

    @flosty: Nee:P.

    Login om te reageren
  10. derx zegt

    18 juni 2010 om 12:17

    @Mr.V8: nja, als je die 318 dan ook 420pk, een carbon dak, andere bodypanels, uitlaat, velgen enz geeft dan komt het ongeveer overeen met wat hier gebeurd is.
    En ja, dan is die 318i ook ineens een leuke auto :)

    Login om te reageren
  11. Jokkebrok zegt

    18 juni 2010 om 12:20

    Wel goed gelukt!

    Login om te reageren
  12. Olleh zegt

    18 juni 2010 om 12:22

    Hmm ja of je hebt zoiets van: hey ik heb al 5 jaar lang een DB9, het is mijn 3e auto en er staan pas 30.000 gereden kilometers op de teller.

    Ik kan hem nu wel verkopen voor minder dan de helft van de aanschafwaarde maar ik kan er ook +/- 30.000euro in stoppen en eigenlijk een volledig nieuwe auto rijden.

    Al met al gezien vele reacties denken er te veel al te snel aan het volledig vervangen door nieuwe aankoop dan aan het oude upgraden. Denk niet dat jullie met die mentaliteit ooit zelf zo’n auto kunnen kopen ;)

    P.s. zolang er niet letterlijk DBS achterop staat vind ik niet dat je het moet vergelijken met een 316i met ///M Power badges…

    Login om te reageren
  13. Olleh zegt

    18 juni 2010 om 12:24

    Kleine rectificatie na het zien van de foto’s: ok best betreurenswaardig dat er inderdaad overal DBS staat.

    Login om te reageren
  14. Thijs zegt

    18 juni 2010 om 12:31

    nope.. zonde. DB9 motorisch beetpakken, RVS uitlaat prachtig idee, sportiever onderstel wat wat lager ligt om wielkasten voller te maken en dat zou het moeten zijn. dat de voor- en achterbumper nog gedaan worden kan ik me voorstellen, verder niets. vind de DBS een beetje poenerig en hoog tuninggehalte, niet echt AM.

    Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    18 juni 2010 om 12:35

    Toch jammer dat een Aston één van de traagste sportauto’s van het moment is….dat ding is simpelweg niet vooruit te branden (zie Nardo-highspeedtests)…ja, tot de 160km/h versneltie nog wel..en daarna duurt het 3 kwartier voordat je de 300km/h passeert…shame AM !

    Login om te reageren
  16. [StiGGie] zegt

    18 juni 2010 om 12:41

    @Megakix niet vooruit te branden? Wat ben jij gewend en heb je in de DBS gereden?
    Mijn fiat punto, die is niet vooruit te branden :P

    Login om te reageren
  17. Ruben00 zegt

    18 juni 2010 om 12:48

    Ik vind de db9 mooier dan de DBS dus ik zou het sowieso niet doen.

    Login om te reageren
  18. Olivier zegt

    18 juni 2010 om 12:48

    Ik had inderdaad de db9 verkocht en dan een 2e hands dbs gekocht.

    Buitenkant is best prima hoor maar het interieur klopt natuurlijk van geen meter met alleen een paar stoelen ben je er natuurlijk niet.

    Login om te reageren
  19. DePannekoek zegt

    18 juni 2010 om 12:55

    2ehands DBS is nauwelijks op de markt, en dan alsnog heeeel veel duurder dan een 2ehands db9.

    Als je kijkt waarvoor je een 2e hands DB9 kan krijgen, + die bodykit, is het zeker een groot verschil tussen een originele DBS.

    Login om te reageren
  20. EJS zegt

    18 juni 2010 om 12:58

    Goed gelukt.. Maar vind persoonlijk de db9 mooier dan de dbs dus zou ’t nooit doen.. Zou opzich ‘m wel de specs willen meegeven van de dbs, maar niet alle luchthappers enzo.. Dan zou ik liever ’t plaatwerk in z’n originele db9 vorm als carbon erop willen hebben;)

    Login om te reageren
  21. paulusrx7 zegt

    18 juni 2010 om 13:05

    best wel netjes zeker voor zp’n huis tuin en keuken tjoener

    Login om te reageren
  22. Stopwearingpants zegt

    18 juni 2010 om 13:09

    EDO is niet zomaar een tuner als ik een 5 jaar oude db9 had waarom niet?

    Login om te reageren
  23. Something zegt

    18 juni 2010 om 13:22

    Zou et niet doen, liever een originele DBS

    Login om te reageren
  24. AlwinH zegt

    18 juni 2010 om 13:41

    @Olivier, wat is het verschil in interieur tussen een DB9 en een DBS dan?
    Volgens mij alleen de stoelen.

    Login om te reageren
  25. Shenkie zegt

    18 juni 2010 om 13:55

    Op een of andere manier vetter dan het origineel…
    Kan niet precies verklaren waarom.

    Login om te reageren
  26. Headhunterz zegt

    18 juni 2010 om 13:57

    Nou ik vind die optie om de kleppen te kunnen bedienen toch wel vet hoor! :)

    Login om te reageren
  27. Timmie zegt

    18 juni 2010 om 14:18

    Ze mogen zeggen wat ze willen: een echte DBS is vele malen chiquer en heeft een veel beter imago. Zolang de imitatie duidelijk te onderscheiden valt van het echte, serieuze, werk, zijn velen wel tevreden…

    Login om te reageren
  28. spykerboy zegt

    18 juni 2010 om 14:29

    wel mooi, maar waarom gaat ie dit doen en neit gewoon een DBS kopen als ie toch zo rijk is… dat snap ik nog niet.. maja zal wel aan mijn manier van denken liggen :P

    Login om te reageren
  29. lambo4all zegt

    18 juni 2010 om 15:00

    nou is sneller dan een DBS, dus ik zeg slimme Rus!

    Login om te reageren
  30. Eric zegt

    18 juni 2010 om 15:46

    Bij Mansory hadden ze dit al gedaan. Ze zouden beter eens de Maser GT-S een beetje meer PK geven. 500pk moet lukken vind je niet!!!!

    Login om te reageren
  31. porsche911turbo2 zegt

    18 juni 2010 om 20:16

    houd hem gewoon standaard is al mooi zat ;)

    Login om te reageren
  32. arno zegt

    18 juni 2010 om 20:19

    Misschien wel. Heb je tenminste 4 stoelen. Zodat meer vrienden ook de helse rit kunnen mee maken. Ik weet idd geval dat ik me wel als kandidaat zou voorstellen ;) :D

    Login om te reageren
  33. Dimglor zegt

    18 juni 2010 om 21:28

    is toch wel aardig gelukt hoor deze… Ziet er net uit als een echte Dbs….
    Ik zie wel niet meteen het nut ervan in… Een echte Dbs kopen is volgens mij voordeliger dan een db9 te laten ombouwen….

    Login om te reageren
  34. Cantago zegt

    20 juni 2010 om 23:12

    Is ze aardig gelukt! Maar liever een echte DBS laten kietelen;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North