Het is zo ver: de eerste berichten over getunede Ferrari California’s rollen onze mailbox binnen. Edo Competition heeft de auto niet zozeer optisch aangepast, maar trekt wel even 40 extra peekaas uit de 4.3 V8. Zo komt het totaal op 500 stuks te liggen, niet mis!
Deze vermogenstoename is te danken aan een hergeprogrammeerde ECU en kan aangevuld worden met een nieuw uitlaatsysteem. De 0-100-tijd van de Edo California daalt naar een indrukwekkende 3,9 seconden en de topsnelheid bedraagt 315 km/h. Ook een nieuw sportonderstel behoort tot de opties, net als verschillende 20″ en 21″ velgen.
something really special …
… edo competition presents the California Spider with fine accessories
The Ferrari 599, 612 and 430 have had offspring. The open two-seater, dubbed the California Spider, with its retractable aluminum hard top is the new entry level model among the sports car offerings from Maranello. Having been introduced to the world at the Paris Motor Show last October, the California Spider can now be admired on our roads, too.
For those who wish to further personalize the appearance and performance of this exceptional sports car, edo competition is now offering very special accessories.
Newly-developed wheel/tire sets in 20 and 21 inches are guaranteed to draw amazed looks from passers-by. The wheels are available in several attractive designs. Customers can also opt for a lowered ride height or the addition of a sport suspension system. The sport suspension is adjustable in both compression and rebound damping, allowing for a custom tailored ride for cruising, spirited driving, or competition.To make sure the performance of a vehicle as special as the California is up to par in all aspects, edo competition also offers custom ECU recalibration. After reprogramming the production ECU, the 8-cylinder engine now generates 367 kW (500HP) and 369 ft-lb of torque at 5,200 rpm. In addition to the recalibrated electronics edo competition can install a newly-developed high performance exhaust system featuring adjustable butterfly valves and custom designed high flow catalytic converters with a 200 cell per square inch metal core.
This well-matched combination enables the engine to develop its new-found power in an impressive manner. The treatment also provides a torque increase that is particularly noticeable in everyday driving. As a result, the performance figures of the edo California Spider are improved as well: It can accelerate from 0 to 100 km/h (62 mph) in a phenomenal 3.9 seconds and the top speed is an impressive 315 km/h (196 mph).As with all edo competition models, we set no limit to our customers’ imaginations. Special interiors or lavish leather upholstery, individual requests are accommodated and executed with quality.
All modifications are carried out exclusively at edo competition Motorsport GmbH in Ahlen.
Rudy zegt
40Pk extra is altijd leuk, maar voor de rest hadden ze er beter vanaf kunnen blijven. Veel te ordinair!.
Blauwesmurf94 zegt
Nice!:D die mag mijn oprit wel oprollen i.p.v jullie mailbox:P haha
racerx zegt
Ik dacht dat die gasten van Edo wel meer deden dan alleen een ECU’tje herprogrammeren…
V zegt
Velgen zijn niet echt mijn smaak, maar voor de rest wel netjes.
Lout zegt
DAT is pas zwart!!
Henk zegt
zupatoll!!
Marcie zegt
Juist! Het lieve is er af, zo begint ie nog ergens op te lijken!
Gerry zegt
Idd, zo krijgt de brave California wat meer ballen aan zijn lijf!
Thomas911 zegt
Hou toch maar de ori velgen, deze trekken op geen kl*ten! Vind het zo in zwart geen misse wagen maar krijg er toch niet dat echte Ferrari gevoel bij, geen idee hoe dat komt.
JIFF zegt
Dat hadden we net nodig!
JohNL zegt
Het lelijkste aan de standaard California zijn de uitlaten, nou heeft Edo een nieuw uitlaatsysteem ontwikkeld maar nog met dezelfde 4 lelijke pijpen. Ze hadden beter een andere bumper + uitlaten eronder kunnen schroeven, en natuurlijk andere velgen.
Marco zegt
Hij doet me echt heel veel denken aan de Masarati GT, die toch mooier is
blokker5 zegt
Zo, dat zijn serieuze cijfers!
Alleen ik ben altijd zo benieuwd naar de prijs van zulke grote tuners…
Neluz zegt
wanneer leren ze nou om een ferrari niet te tunen? dat maakt het alleen maar lelijk …
Maikel zegt
nou ik zou hem bijna zo mee willen nemen maar dan laat ik de velgen wel bij Edo liggen want dat is zeker niet mijn smaak. maar die 40 peekaatjes extra doe ik het wel voor ;) en wat moet het kosten om je ecu ff te kietelen???
laatste-man zegt
Vorig weekend de California gespot! Ik moet zeggen in real life ziet hij er veel beter uit dan op foto’s! Erg knappe wagen!
BreBrep zegt
En hij heeft nog steeds een dikkere reet dan Vida Guerra. Niet mooi. De VW Scirocco R is wat dikke konten betreft de max!
jipino zegt
@Lout
Ja grappig dat het jou/u ook opvalt. Het is HEEL erg zwart. Mooi. Velgen niet mooi.
NS zegt
jammer dat ze niets aan de eindstukken van de uitlaat hebben gedaan. Die uitlaten boven elkaar vind ik het enigste wat me wat tegensteekt bij de California.
Voor de rest vind ik die velgen ook een tikkeltje ordinair…
Birdboy zegt
Op de lelijkste Ferrari tot nu toe hadden ze best wel het lelijkste eigenschap, de uitlaten, mogen veranderen. Het interieur is wel leuk, dat dan weer wel…
Doe mij maar een 360/430.
Svenska_Aeroplan_AB zegt
Nice!
Ik vind hem gewoon schitterend…
Ik hou niet van zwarte velgen maar zo black-on-black icm dit leer is wel heerlijk hoor!! Komt de kleur van het leer er mooi uit.
Dan zegt
Mooie auto, vooral de lak en interieur mix. Velgen zijn lelijk, jammer dat ze die achterkant niet hebben aangepakt. Met bijv. een andere bumper of uitlaatjes.
DRU zegt
Helemaal goed. Gewoon niet te veel dingen wijzigen. That I like. Die velgen zijn wel lekker bruut.
Ary zegt
mooi artikel:
pedo gaat los op ferrari california
EnzoR zegt
ziet er strak uit
Simpson zegt
beetje teveel zwart, het wordt een beetje een BMW 6 serie zo.
gijsmarree zegt
hij hangt een beetje in zijn kont net zoals een seat cordoba
KeesKoning zegt
Laat ze lekker Lexussen en Murcs verklooien, dit is weer lekker wanstaltig. Vooral die velgen zijn erg jammer…
#Lennard zegt
Ik begon de Cali al een beetje mooi te vinden. Nu helemaal..
De velgen hadden beter gekund, maar verder erg netjes. Mooi interieur kleurtje.
Had er misschien beter uit gezien met de race stoelen/kuipjes (optie)
ferrari599xx zegt
40 PK meer is wel mooi meegenomen maar die velgen moet ikniet hebben die gele rem klauwen wel(in contrast met het Ferrari logo)
en geef mij een knalrode ipv een pikzwarte
lincoln zegt
40 psychische peekaas .. je zal het verschil nooooooit merken ..
leuk voor in de kroeg ..
Markus zegt
Het zal ongetwijfeld heerlijk rijden, maar een aantal details verpesten deze auto. De dikke kont, de koplampen a la Maserati, de suffe uitlaatpijpjes. Kleine maar erg bepalende dingen. Jammer.
jack zegt
Hadden ze voor die photoshoot ook niet gauw ff de banden in het bandenzwart kunnen zetten.
Dat is toch niet zo heel veel gevraagd.
tom307 zegt
Ik keek even snel ,en ik dacht
Hey Opel Speedster :-p erg he
OT ;dit is gewoon show,40 pk komop,dat geef je een golf dieseltje bij
westleah zegt
Dit zwart is het nieuwe wit, lijkt me duidelijk. En inderdaad die lexus uitlaten direct laten verwijderen. Normale uitlaten en bijpassende bumper zou een goede aanpassing zijn…
riichlover zegt
Zo, dit is echt een prachtige Ferrari.
Benz.. zegt
Het contrast tussen het lichtbruinen lederen interieur en de pikzwarte lak is erg mooi te noemen. Ik vind hem nu een stuk stoerder en meer passie uitstralen dan het origineel. De originele ziet er (vind ik tenminste) vrij gewoontjes uit. En het feit dat je goed mee kan komen met bijvoorbeeld een Corvette Z06 of 911 Turbo zegt ook al genoeg!
GTR zegt
O mijn god! Eerste wat ik zei was; IK WIL DIE! Deze is wel heeeeeel erg lekker hoor. Erg mooi gecombineerd met het leer en al zoals Benz.. boven mij al zei. De gele klauwen hebben ook een leuke effect bij toegevoegd in combinatie met de zwarte velgen. Erg knap!
GTR zegt
Kan iemand ze trouwens regelen in Hi-res wallpaper formaat?
Kle1ntje zegt
Wallpaper vindt je hier: http://www.seriouswheels.com/cars/2009/top-2009-Edo-Competition-Ferrari-California.htm
Jorden zegt
De auto voor wie uitgekeken is op zijn SL63AMG!
De uitlaten begin ik juist te waarderen…. ze zitten boven elkaar zodat er plaats was voor een grotere disfuser…. kijk dat rechtvaardigt het weer!
Bartje zegt
Ongelofelijk! Vooral de kleurencombinatie is goed gekozen ook al wordt ferrari altijd met “rood” geassocieerd. Velgen zijn eveneens parchtig, parkeer maar voor de garage!
HI-RES wallpapers zouden idd welkom zijn!
_WJ_J_ zegt
Nou is ie echt mooi!! Echt een monster in het zwart!
roller79 zegt
hebbe hebbe… om naast die reventon te zetten ;-)
Benjamin1 zegt
Wauw, wat een prachtbak
Nu is Autobloggertje wel even stil zo te zien :lol:
Nijntje_ zegt
De velgjes zijn niet zo mijn ding:(
voor de rest leuke bak!
BmwMPower zegt
EDO is toch een van mijn favoriete tuners.
Ze maken het nooit te bont, zo ook niet met deze.
Chapeau.
Citrofiel zegt
De California is weer zo’n Ferrari die je in eerste instantie lelijk vind, maar die je gaandeweg steeds meer kan waarderen. Zo werkt het bij mij iig…
nelg zegt
@johnnl
de reden dat die uitlaten zo lelijk boven elkaar hangen is omwille van de transmissiekoeling. het dct systeem wordt namelijk behoorlijk warm, zeker met die 40pk extra
thomazzz zegt
@johnnl, di uitlaten vind ik toch netjes hoor..
naja je mag natuurlijk zelf kiezen wat je leuk vind ;p
Jesper zegt
Nooit gedacht dat ik dit zou gaan zeggen, maar…
Dit is voor het eerst dat ik de California mooi vind! :D
Trouwens, zo in het zwart, met dat leer, doet ie me denken aan de originele Daytona Spider van Crockett uit Miami Vice :)
Patrick zegt
@Jesper
Ik dacht ook gelijk het eerst aan de Daytona uit Miami Vice…..brings back good memories…..heb gister nog de DVD-box van seizoen 1 zitten kijken helemaal en als ze het nu uit gaan zenden op TV dan kunnen ze er weer goeie cijfers mee scoren want die serie is tijdloos!
Ik zou deze California graag willen hebben in deze uitvoering…..zwart met bruin leder!!!
hein zegt
ik denk een ding..MIAMI VICE 2009..gek worre zo mooi