Een beetje postuum wellicht, al is het natuurlijk nooit te laat voor 700 pk.
Jaja, EDO Competition perst 700 pk en 715 Nm uit de Enzo, onder andere door het uitlaatsysteem ingrijpend aan te passen met de headers van de FXX, een nieuwe high-flow katalysator en een nieuwe einddemper, een aangepaste inlaat, nieuwe luchtfilters en een recalibratie van de ECU. De topsnelheid ligt hiermee boven de 370 km/h. Nog indrukwekkender zijn de acceleratietijden: 0-100 in 3,5 seconden, 0-200 in 9,5 seconden en 0-300 in 22 (!) seconden.
Omdat ze toch met de uitlaat bezig waren heeft EDO meteen maar een klepje ingebouwd waarmee je het uitlaatgeluid met een druk op de knop kunt aanpassen. Ook aan de vering hebben ze gesleuteld – die heeft nu instelbare compressie en demping, net als de FIA GT MC12. Gelukkig is de noselift-functie behouden, die de Enzo voor de openbare weg bruikbaar maakt. Andere aanpassingen zijn lichtgewicht wielen (19″ en 265 breed vóór, 20″ en 335 breed achter), een lichtgewicht high-performance koppeling en een nieuwe transmission control unit met dezelfde schakeltijden als de FXX. Whoa!
Hebben ze geen promo filmpje????
Wel een gave bak. Heb er eentje een keer zien rijden. Erg mooi.
dus eigenlijk een fxx light
Lekker hoor, al lijkt hij met deze velgen op winterbandjes te staan. Ziet er iig niet uit als 20″.
Wat zijn de acceleratietijden van de gewone Enzo?
Vooral de 0-300 km/h. Google biedt geen antwoord.
Denk dat ze niet al te veel van deze ombouwsetjes gaan verkopen!
Mooi zal ik de Enzo nooit gaan vinden, maar dit is indrukwekkend. En wat is het toch fijn dat EDO zich meestal niet verlaagd tot allerlei vreselijk schreeuwend bodywork en met diamanten ingelegde leren bekleding in de wielkasten.
Kan je nou naar Edo bellen en zeggen “hee man edo doe mij zo een getunde Enzo”
of moet jeje eigen Enzo inleveren ? (en dus ergens een Zwaar te dure 2de hands kopen)
@donstil: Ik denk dat je zelf je Enzo mee moet brengen.
Wow! Dit is goede tuning!
@Shrike:
http://www.einszweidrei.de
Effe zoeken op Ferrari en Enzo en je ziet dat een standaard Enzo dat in 26,1 seconden doet. Geen officieel gemeten tijd, wel een realistisch in de praktijk gemeten tijd.
Een FXX blijft toch de max…
Cool man, I like Edo Comp… ze doen het goed!
@ Shrike:
Een gewone Enzo doet de standaardsprint in 3,6 sec
@Davidov
het ging hier volgens mij over 0-300km/h tijd, kan het mis hebben hoor maar dat was wat ik even snel had gezien.
@evo
Thx. Knap dat EDO daar nog 4 seconden van afknijpt.
wel jammer van die leijke velgen :(
@timmie: blijft dan wel vervelend dat je dan elke keer op een aanhanger of vrachtwagen moet rijden om zo naar het circuit te rijden. Om daar dan uiteindelijk ook echt te gaan rijden met dat ding. Want die fxx is toch niet gehomologeerd of vergis ik me daar in?
Zo dat ding trekt lekker. En dan racetransmissie. Volgens mij is het dan helemaal in je broek doen. Volle petrol en dan met je vinger tikje tege de flipper en gelijk weer versnelling hoger en doorjakkeren. NICE.
Knopje voor de uitlaat? Wat zijn dan de keuzes. Stevige herrie, hevige herrie en zoveel herrie dat ze je 4 dorpen verder nog horen komen? Ik zou altijd voor standje 3 opteren. Kwestie dat voetgangers en fietsers de kans krijgen om aan de kant te gaan.
Mmmm…Kan er zich ook nog iemand de gumball van een aantal jaar geleden herinneren?Weet nog dat er toen ook een enzo meereed en op z’n top deed die toch ook zoiets hoor.
Nog behoorlijk veel koppel voor dit type motor.
Wellicht wel pas bij 6000 rpm of meer het verbaast me toch.
Ja zonder dat koppel op die hoge toeren waren er ook geen 700 pk’s.
Immers toeren x Nm x constante = pk
De eerste keer dat een Enzo mij wat doet. Is er misschien wat veranderd aan het plaatwerk?
Ik vind het model een beetje oud eerlijk gezecht te vierkant. vergelijken met die nieuwe sport wagens.
simonmc dat klopt dat was een gele die topte hem op 366
kom je aan met je auto van 2 miljoen dat zou deze wel totaal koste en word je nog achter gelaten tot de 300 door een nissan skyline 0-300 in 19.55sec:
http://youtube.com/watch?v=InVDzpC_J3Q
sorry maar geen ferarri voor mij zou het ook nooit worden als ik het geld had zelfs niet
ik laat me eige auto wel bouwen ofzo :P
je betaalt tegewoordig alleen maar voor het merk en niet voor de auto
enzo gewoon 0-300 26.4
gave bak,
jammer dat er geen filmpje is.
alleen de velgen zijn niet zo mooi.
leuk voor ze maar geef mij maar de nissan skiline zit net zo snel op de 100 met veel minder vermogen
vreselijk, je moet gewoon niet aan een enzo zitten! waarom zou je die in GODNSAAM tunen? en dan die oerlelijke velgen.. de enzo moet je gewoon laten voor wat ie is: een supoer exclusieve teringmooie wagen, niet aan gaan lopen sleutelen
Vette auto!
maar ik er geen promo filmpje ofzo?
jongens het gaat om de koppel een gewicht van de auto niet de PK`s (Anders moet jullie even naar school toe)
Richting Veyron … Forza Ferrari !!!!