







Want stel je voor dat je met je 544 pk sterke G63 een snellere SUV tegenkomt.
Edo Competition neemt het zekere voor het onzekere en monteert een aangepaste ECU, een sportuitlaat en de tuner past de software voor je aan. Resultaat: 660 pk bij 5.800 tpm en 900 Nm koppel. Genoeg om je geen zorgen te maken over het bovenstaande. (Of toch wel?).
Accelereren naar 100 km/u doet de Edo G63 in 5 seconden. Stoppen gaat ook hard met 398 mm keramische schijven voor en 380 mm grote schijven achter. De topsnelheid blijft overigens begrensd op 250 km/u. Met wat extra euro’s is deze restrictie vast te omzeilen, maar of je harder wil rijden in een G-klasse, dat is een tweede.
Edo heeft het uiterlijk van de G63 AMG gelukkig een keer in ere gehouden, hier is weinig gewijzigd. Het interieur is ook minimaal betast. De tuner biedt wel de mogelijkheid om je G63 te verfraaien met een carbon-, hout-, en metaalafwerking.
Firstworldproblems
Ik heb pas flink doorgereden met een G 400cdi maar 200kmh in deze container is al een ervaring opzich. Volgens mij kun je dan beter een sedan kopen als je altijd zo hard wilt. Voor jezelf en je medemens.
Ik denk dat hij dan toch mooi aan de kant mag gaan voor een G65 want deze heeft SLECHTS een 3 cijferige newtonmeter aanduiding…
Er zijn anders genoeg snellere SUV’s. Alhoewel die alleen sneller zijn op het asfalt. Zodra er een korreltje zand op de weg ligt, wint deze G het met gemak.
en wat kost dat?
@schellekens006:
Zo’n grote vermogenswinst met eigenlijk alleen een ecu aanpassing?
Is hij dan zo tam afgesteld?
@mclarenf1lm: Zwaar underrated, zoals zoveel van die motoren. Staan dyno pulls op youtube van stock E klasses met deze motor die over de 600pk trekken aan de krukas. Zelfde verhaal met de M5 en de S4 bijvoorbeeld.
@E34M5Touring: Van de M5 en S4 had ik het wel eens gehoord, van dit blok eigenlijk nog niet.
Weer iets nieuws geleerd.
Blijft begrensd ja? Hij is verhoogt.. ik bij de g65 dat het 230 is en volgens mij was de g63 220
Ik begrijp het niet helemaal, ik dacht dat de ecu aanpassen hetzelfde is als de software aanpakken. Kan iemand me het verschil uitleggen?
Dik hoor een 660pk sterke zeecontainer! K denk alleen wel dat de stroomlijn van de gemiddelde flat in Bijlmer niet bepaald prettig is @ 250+, dus 250 top is denk ik wel genoeg.
@toyotafortuner: laatste zin moest meer zo:
K denk alleen wel dat 250+ rijden in een G met de stroomlijn van de gemiddelde flat in Bijlmer niet fijn is. 660pk of niet…
Ik ben altijd een groot fan geweest van de Gelandewagen……maar als ik er nu naar kijk begint deze toch wat verouderd uit te zien, ondanks de sport pakketjes, ledjes, etc.
De team test even kijken van Fifth Gear !