Veredelaar edo Competition heeft de toch al sportieve Cayenne GTS nog eens kritisch tegen het licht gehouden. En als een gevolg daarvan is het vermogen er in elk geval een stuk op vooruit gegaan. In plaats van een schamele 405 pk en 500 Nm levert de 4.8 liter grote V8 nu maar liefst 450 pk en 530 Nm. De prestaties zijn dan ook verpletterend.
De *kuch* terreinbeul sprint nu in slechts 6,4 seconden naar de 100 (was 6,5) en de topsnelheid neemt toe van 251 km/u naar maar liefst 270 km/u. En dat allemaal dankzij een aangepaste ECU een sportluchtfilter en aangepast uitlaatsysteem. Maar dat was natuurlijk niet genoeg voor onze Duitse vrienden. Dus werden ook de remmen aangepast. De schijven aan de voorkant zijn vervangen door exemplaren in de maat 380 x 38 mm (was 350 x 34 mm). En de nieuwe remklauwen hebben 6 zuigers per remklauw.
En om het geheel af te maken werden er een paar 22″ jetsers onder geknalt en werd het uiterlijk ‘opgeleukt’ met onder andere power domes en wat gaaswerk. Alle exacte details kan je hier onder in het persbericht vinden.
edo GTS with 450 hp and a top speed of 270 km/h (168 mph)
o Power increase to 450 hp and 530 Nm (391 ft-lb)
o Attractive aerodynamics package featuring sporty styling
o 22-inch light alloy wheels with custom-painted centers
o High performance braking system
o Sport suspensionForm and function combined – It shouldn’t come as a surprise that the Porsche Cayenne is highly popular. edo competition Motorsport is now offering more power for the Porsche Cayenne GTS and an aerodynamics package that transforms this SUV into a true powerhouse with the alluring character of a sports car.
The Porsche Cayenne GTS provides the basis for the edo GTS. The figures send a clear message: The engine generates 450 horsepower (331 kW) and a maximum torque of 530 Nm (391 ft-lb) at 3,800 rpm. The sprint from zero to 100 km/h (62 mph) takes a scant 6.4 seconds and the top speed is an unbelievable 270 km/h (168 mph). This impressive performance is achieved thanks to new high-flow catalytic converters, performance air filter inserts and a new ECU calibration optimized on the dyno.
The edo GTS is also equipped with a new brake system. Huge six-piston fixed mono-block calipers clamp down on thicker and larger diameter brake rotors as well as upsized pads in the front. Rotor dimensions: 380 x 38 mm (15 x 1.5 inches).
For a matching appearance edo competition offers a sport suspension system adjustable in height, compression and rebound damping. The height adjustment range is TÜV approved. There are 14 settings for compression damping while the rebound damping is continuously variable. The front and rear body height is set individually according to the customer’s wishes. Finishing off the look is a new hood featuring power domes and a new lower front skirt with 4 fog lights and mesh inserts.
Ideal road contact is provided by new 22 inch forged wheels with stainless steel outer rims: 10 x 22 inch with 295/30 ZR22 tires up front and 11 x 22 inch with 295/30 ZR22 in the rear. Custom-painted wheel centers are an option.
As with all edo competition models, we set no limit to our customers’ imaginations when it comes to the interior. Color-coded instrument dials, aluminium pedal sets or lavish leather upholstery, individual requests are accommodated and executed with quality.
Specifications
Engine V8, front engine
Power 450 hp / (331 kW) at 6,850 rpm
Max. torque 530 Nm (391 ft-lb) at 3,800 rpmPerformance
Top speed 270 km/h (168 mph)
0 – 100 km/h (0 – 62 mph) 6.4 sec.Features
• Engine
Power increase to 450 hp via:
New ECU calibration, optimized on the dyno
New high-flow catalytic converters
Performance air filter insert• Suspension
Adjustable edo/KW sport suspension set.
Individually adjustable compression and rebound
damping. Height-adjustable with TÜV-approved
adjustment range. Continuously variable rebound
damping, 14-way adjustable compression damping.• Brake system
New front rotors and six-piston mono-block fixed
calipers with thicker and larger diameter rotors, upsized brake pads.
Stock GTS: 350 x 34 mm (13.8 x 1.4 inches)
edo GTS: 380 x 38 mm (15.0 x 1.5 inches)• Wheel/tire combination
New 22 inch forged wheels with stainless steel outer rims:
Front: 10×22 with 295/30 ZR22 Continental Cross Contact UHP
Rear: 11×22 with 295/30 ZR22 Continental Cross Contact UHP
Custom-painted wheels/wheel centers optional.• Aerodynamics
– Hood with power domes, painted
– Lower front lip with 4 fog lights and wire mesh inserts, painted
Wat een lelijke kampbak met zn meegespoten velgen! Het design van de Cayenne begint een beetje te vervelen als je het mij vraagt. Tijd voor een nieuw model!!
Hij begint steeds meer op een opgeblazen Golf te lijken.
Hoe lelijker en nuttelozer maar vooral duurder, hoe meer oliesjeiks er een willen hebben! Geen domme jongens bij Edo!
lelijke auto maar zie die pk’sssss
nou ik vind hem prachtig ;p
Dit vind ik de lelijkste Porsche tot nu toe, maar die PK’s!! :D
Edo is typisch een tunert die auto’s verschrikkelijk mooi maakt, zonder er veel aanpassingen aan te doen. Dus geen tupperware!
I like it!
Kunnen ze niet eens een keer een woeste offroad versie maken van de Cayenne, naast de Cayenne S Transsyberia?
Deze rode vind ik ook niet echt mooi, wel snel.
“ieder nadeel heb zijn voordeel”. het is te hopen dat deze cruijffiaanse wijsheid ook hier op gaat. oftewel, laten we hopen dat de actuele financiele crisis er voor zorgt dat er geen hond meer te vinden is die nog zo’n onzinnige kamperbak aanschaft.
die *kuch* bij terreinbeul hoeft niet want volgens velen is die heel goed offroad.
Ontopic: lelijke kleur, lelijke anpassingen, maar wel lekkere pekaas
De Cayenne heeft het niet in zich een design icoon te worden, next!
Ik word gewoon bijna misselijk van die wijnrode wielen!
Nice machine! Tof kleurtje, supervelgen. Wel 1 opmerking, de velgen mogen gewoon ongelakt zijn, dan is ie af voor mij.
wow snelle golf…(ff goed kijken).. eeuuhh ik bedoel hele snelle cayenne gts :D
baaaaaaaaah niks niets bah getver.
niet mooi dus
Custom painted?? Te lelijk voor woorden!!
koop dan gewoom een turbo (s) sterker en mooier