457 pk en 600 nm vindt EDO Competition een beetje lafjes en dus hebben ze de handen uit de mouwen gestoken om de C63 AMG wat extra pit te geven.
Met gevleugelde woorden kondig EDO hun nieuwste creatie aan:
To hell with modesty …
The mid-sized monster causes a stir!
De 6,2 liter grote V8 werd flink aangepakt: nieuwe uitlaatspruitstukken, andere katalysatoren, een volledig RVS sportuitlaat, sport luchtfilters en een aangepast motormanagementsysteem zorgen voor behoorlijk wat extra pk’s. Het vermogen stijgt naar 555 pk en ook het koppel krijgt een flinke boost. Totaal is er nu 680 nm beschikbaar en dat ook nog eens vanaf een lager toerental.
Aangezien de elektronische begrenzer er ook is afgesloopt, loopt de EDO C63 maar liefst 320 km/u hard. De standaard C63 AMG houdt het bij 250 km/u voor gezien of bij 280 km/u met het optionele Drivers Pack. De sprint naar de 100 duurt in de EDO C63 nog maar 4,3 seconden. Om al het geweld op de straat te krijgen geeft EDO nieuwe lichtmetalen velgen met bredere banden mee: voor zijn Michelin Pilot Sport Cup tires in de maat 235/35 19 gemonteerd, terwijl de achterbanden de maat 265/30 19 hebben. Laten we hopen dat die iets langer meegaan dan de standaard banden.
Fiskmas zegt
Serieus die ziet er damn hot uit!
ZwerverRoodbaard zegt
EDO Competition is altijd prachtig :D
Subtiele aanpassingen, maar toch een beter Beest.
TYPHOON zegt
Ik zou dan gewoon de prestatie upgrades kopen als ik het geld had ( en een C63 :D )
Susp1cious zegt
Mooie creatie van EDO. Maar toch wat aan de late kant. Tuners als Vath en Carlsson hadden hun creatie al wat langer klaar.
Misschien kan Sascha alle getunede C-klasses testen en ons daarvan een verslag geven. Lijkt me toch geen vervelende bezigheid!
jack zegt
houd niet van tuners, maar man dit is wel echt gruwelijk dik. Ook als de motor hetzelfde was geweest.
CSL zegt
Heerlijk.. Die duitsers weten waar ze mee bezig zijn.
w0o0dy zegt
Wel even het optionele differentieel mee bestellen anders sta je regelmatig achterstevoren en blijft er van de banden helemaal niets over.
vergelijkingsmongool zegt
Ah eindelijk een tunert die van de ster kan AFBLIJVEN! Jammer genoeg wel weer een sticker op je voorruit.
Maikel zegt
Inpakken meneer…….???? nope ik neem hem zo wel mee (als ik de centjes had) hij ziet er goed uit. alleen vind ik de zwarte velgen zniet zo mooi, ik weet niet wat het is, maar daar kan ik wel aan wennen
w0o0dy zegt
Volgens mij is het vooral een kwestie van de restricties eraf en een in-/uitlaat systeem dat in de motorruimte van de c-klasse past monteren… als ze er echt werk van maken komt 600pk akelig dichtbij voor deze motor. Ik denk dan ook dat voor de E63 Amg er 580pk of meer beschikbaar komt..
Headhunterz zegt
lekkooor!! en subtiel getuned, kan gewoon niet beter :D
Maikel zegt
* ik weet al wat het is met de velgen, ik vind ze niet mooi, ik wil de standaard AMG velgen
jurrian zegt
@ woody
met een sper ga je net zo goed achterstevoren hoor. alleen met sper heb je geen achterbanden meer en zonder sper heb je er nog 1 over.
autospotter zegt
http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364801062009194338
Laue zegt
Dikjes
eindelijkt een tunert die er geen ledbalk onderschroeft.
Benz.. zegt
Hij ziet er zeker net zo goed uit als bijv. de Brabus C63 AMG. Het is weer goed om te zien dat ook EDO het niet hoeft te hebben van dikke oversized bumpergeweld maar gewoon een redelijk subtiele bodykitt gebruikt. Daarnaast zijn de prestaties natuurlijk weer fantastisch. Met 555 pk, 680 Nm koppel en 0-100 tijd in 4,3 sec. (als het niet harder is) kun je het een Cadillac CTS-V of RS6 flink lastig maken! :)
michiel zegt
Wat een onzin nieuws. Ik zie het als nieuwsvulling.
michiel zegt
waar blijven de crisis do-it-yourself setjes?
Ik wil 300 pk in een oude volvo 240 dat is wel leuk
liljeezy zegt
lijkt wel een rage, net zoals dat bij de cayenne.. hoeveel tune-nerds hebben al de C63 onder handen genomen?
Maikel zegt
@michiel
waar slaat dat dan weer op. het is toch gewoon nieuws. een tuner pakt een C-klasse aan, wat wil jij horen dan???
Entwicklung88 zegt
w00t! Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit verkoopt. Als ze er een handvol verkopen krijgt de verkoper al een contract voor het leven denk ik.
FabianVTR16V zegt
Mooi en subtiel moet ik zeggen 8)
Het kan trouwens ook anders!
Wie wel eens op de Nordschleife is geweest zal ongetwijfeld onderstaande auto wel eens gezien hebben.
[img]http://farm4.static.flickr.com/3362/3597884488_4f186c7904.jpg[/img]
Rob USA zegt
@Benz:In de States zitten ze al heel snel aan die 550pk de echte snelheidsfreaks gaan pas praten tussen de 700-800pktjes kijk maar op div sites Hennessy/Saleen/SMS bv.
Theagle11 zegt
Hoera voor EDO. Eindelijk een tuner naast huistuner amg en brabus die er geen potje van maakt. Ziet er zeer strak en nog origineel uit. Misschien geniet deze zelfs mijn voorkeur boven brabus, maar daar zou ik toch echt over na gaan moeten denken.
EDO verricht goed werk, bravo.
Michel350Z zegt
Kheb niks met Mercedes
Maar met EDO Competition :D :D :D
Ik rij ook vaak op de Nordschleife en daar rijden ze heel vaak met die straatlegale Kever, Dat ding gaat hard :shock:
En hier in Enschede rijd ook een zwarte 911 of 996 wie ziet het verschil maar dat is ook een EDO
Michel 350Z zegt
Kheb niks met mercedes
Maar EDO Competition :D :D :D
Ik rij ook vaak op de Nordschleife en daar rijd vaak een kever 911 of 996 wie ziet het verschil ? Maar die gaat hard das nie normaal meer.
)
SimonMc zegt
@w0o0dy: In de SLC komt ook de 6,2 liter V8 met om en bij de 580 pk.
Er dan vanuit gaand dat dit blok nog niet op z’n max zit, is 600 pk niet onwaarschijnlijk.
Benz.. zegt
@Rob USA
Tja, dat is dan weer de mentaliteit daar in the US, oftewel: Hm.., 600 pk is nog niet genoeg? Ooohh, maar dan pleuren we er toch gewoon een dikke Garret-Turbocharger op!
Kortom: Alles moet meer zijn, groter zijn, sneller zijn, Cubic Inches waar je U tegen zegt, vermogens die astronomische waarden aantikken. Nou ja, opzich niets mis mee hoor. begrijp me niet verkeerd.. De CTS(V) bijvoorbeeld blijkt goed te sturen (ik zeg ”blijkt” aangezien ik hem niet gereden heb) en is heel snel, maar mist toch de techniek, de afwerking en de verfijning die auto’s als Mercedes of BMW wel hebben. Over de degelijkheid van de Cadi kan ik niks zeggen. Degelijkheid en Duitse auto’s staan sowiezo synoniem.
Verder niks negatiefs over de CTS..
Nou ja, hij is ook hondslelijk maar dat is een mening, dus subjectief.. ;)
Verder:
En de echte snelheidsfreaks gaan toch alleen maar rechtdoor op dragstrips dus dan heb je wat aan je 700-800 pk’s. Het bochtenwerk zal er echter wel onder te lijden hebben, dat is iets wat vaststaat. Zulke vermogens zijn niet tot nauwelijk fatsoenlijk op de weg te houden. Kijk bijv. maar naar de Brabus SL V12. 730 pk, 1100 Nm koppel, een acceleratie van onder de 4 sec en een top van bijna 370 km/h. Enorm snel dus, maar op het circuit of op bochtige is deze auto dus niet geschikt. En Amerikaanse auto’s welke (over het algemeen genomen, eerlijk is eerlijk..) toch een minder goed weggedrag hebben zijn dan al helemaal slecht af met zulke waarden.
Mede daarom hoef ik ook geen auto met zulke waarden en ben ik al blij zat met m’n ”incognito” V8-powered S500 met toch ruim 300 pk’s! :)
Benz.. zegt
Misschien was ik iets te snel met ”Amerikaanse auto’s en turbo’s” aangezien niet iedere Ami een turbo heeft, maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel ;)
Michel350Z zegt
@ Rob USA
Die Amerikanen heben wel heeeel veel Pk’s en een groot blok, Maar mijn vraag is dan waar laten ze de snelheid ????? En het geluid met snelheid klopt ook vaak niet op een of andere manier :?
Er zijn 4 en zeker 6 cilinder’s met minder Pk’s die gewoon sneller zijn
En je kan wel veel Pk’s in een blok gooie maar doe dan ook wat aan de remmen en wegligging, En dat hebben die Amerikanen nog steeds niet, Alleen de Corvette C6 wat ik zo weet.
Bijvoorbeeld de Laatste model Mustang die heb gvd bladveren :shock: voor een sport auto :lol: uit weet ik het 2003 ofzo. Tis geen 1910 meer
Berkan zegt
@Michel350Z
Bedoel je die zwarte Porsche die op de Oude Markt vaak staat? die van de eigenaar van Paddy’s als het goed is?
Wessee zegt
Anders verdiep je je eens in de bladveren van de Corvette C6 ofzo. Misschien krijg je zo wel die troep uit je ogen en houdt iedereen zijn vooroordelen bij zich.
Michel350Z zegt
@ Berkan
Jep dat is em. zo gou hij de grens over is gaat zijn rechter voet naar beneden. Hijs alleen wat sneller dan mij heel iets maar ghehe :lol:
Michel350Z zegt
@ Wessee
Maar heb de C6 nou echt bladveren dan?? Anders moetten ze er gewoon coil’s onder gooien gaan ze nog beter Hahah
Wessee zegt
@Michel350Z: Ja die hebben bladveren en je hebt je nog steeds niet verdiept in Chevy’s systeem zie ik. Ik heb geen zin om alle voordelen boven coils hier neer te pennen maar ik zal het grootste nadeel wel even meedelen: perceptie.
dekster zegt
Hoeveel kost deze upgrade?
Berkan zegt
@Michel350Z
Ja dat zal zeker, de grens is niet zo ver van enschede dus hij zal wel heel snel beginnen met trappen:P
waar rij jij zelf in dan?
Die Porsche is echt gruwelijk!! http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/22/gespot-porsche-997-turbo-edo-competition
Rob USA zegt
@Benz :Ik heb helaas ook nog niet in de CTS-V gereden, maar uit de vele positieve test kan je wel concluderen dat hij best stuurt en remt dus dan mag je ook wel zeggen dat hij met de juiste techniek is opgebouwd.
Het feit is ook gewoon dat er veel meer mensen in de States zijn die hun auto willen opvoeren en zijn er ook velen die “bigger is better” hoog in het vaandel hebben en dan gaan voor de max aan pk’s. Ook omdat het veel leuker te betalen als hier.
Verder :)
Je hebt gelijk over het grootste gedeelte van de Amerikanen maar ze timmer goed aan de weg de laatste jaren en vooral dan met de Corvette,CTS-V,Viper en vooral met de Camaro….met zijn Brembo’s rondom/bewezen en beproefde Corvettemotor en super Ringtijd!
@Michel350Z: Wat jij zegt gaat idd op voor vele USA cars maar kijk maar even naar de specs van de auto;s genoemd hierboven! :)
De Camaro V8 is bv sneller naar de 100 als de M5 met zijn V10 !
De bladveren van de Mustang zijn idd achterhaald maar het is ook geen echte sportauto en dat claimt die ook niet volgens mij…misschien alleen de GT500.
Berkan zegt
@Michel350Z
Ja dat zal zeker zo zijn, de grens is niet ver van enschede dus hij zal wel snel beginnen met trappen:P
Wat rij jij zelf dan?
Gruwelijk ding hoor die Porsche!!
http://www.autoblog.nl/archive/2009/03/22/gespot-porsche-997-turbo-edo-competition
Berkan zegt
Sorry voor de dubbele post! Foutje
Michel350Z zegt
@ Berkan
Ik rij zelf in een Grijze 350Z, Ik rij heeeel veel misschien heb je me wel is langs zien knallen :D
@ Rob USA
Volgens mij heeft alleen die GT500 de bladveren jah. Weet het niet meer zeker.
Berkan zegt
@Michel350Z
hmmm oke ook chille bak, weet niet ik zie wel vaak een 350Z maar meestal in hengelo want kom zelf uit hengelo :D
Benz.. zegt
@Rob USA
Oké, klopt. In verscheidende tests zijn ze positief over de CTS-V. Ze zijn het ook eindelijk wel eens aan zichzelf verplicht om auto’s te maken die eindelijk goed sturen en dat doen ze dan ook de auto’s die jij noemde. En ja, zoals ik al zei: Heel veel pk’s zijn leuk en vet maar het kan een bepaalde auto volledig ”vern*ken” als je begrijpt wat ik bedoel (Zie eerdere reacties..)
Daarom vind ik dat AMG of de M-afdeling meer kijkt naar het totale concept. Maar de Yanks zijn idd op de goede weg en maakt nu al auto’s die zich kunnen meten met de Europese Top!
Keep up the good work Cadillac! :D
Benz.. zegt
And by the way..
Die matzwarte kleur staat hem goed, evenals de zwarte spaakvelgen.
Michel350Z zegt
@ Berkan
In Hengelo rij ik ook vaak
ferdy zegt
Zo’n auto vraagt toch gewoon om een andere ET waarde achter waardoor de velgen achter wat dieper zijn…. Dit is mijns inziens wat te halfords voor een dergelijke auto.
audilemans zegt
toch vind ik de brabus/carlsson en (“normale”) amg mooier…
Timmie zegt
Dit is qua vermogen en koppel exact hetzelfde als de M-modellen van de X5 en X6. Hier wel een grotere, maar ongeblazen motor!
nick zegt
alleen andere velgen… bumpers: het zelfde koplampen: het zelfde enz……
BananaFlip zegt
Lekkere wieltjes.