Tja, op een plaatsnaam kun je moeilijk copyright aanvragen. Modena klinkt net even wat sexyer dan Moordrecht, Muiden of Middelburg.
Ooit was Enzo Ferrari een gewone teambaas. Pas later creëerde hij het meest tot de verbeelding sprekende automerk. Logisch dus dat nieuwkomers zo hoog mogelijk mikken. Dat is in dit geval wel heel erg letterlijk gedaan, want de auto die je op de foto’s ziet, is namelijk een heus Modena. Geen Ferrari 360 Modena, maar een Ares Modena S1. Ares Modena is de nieuwe naam van Ares Design. Dat bedrijf ken je van diverse ombouwprojecten.
De Ares Modena S1 is een sportwagen op basis van de Chevrolet Corvette C8. Het zijn de productie-uitvoeringen van de concepts die we in 2020 zagen (zie video onderaan het artikel). Toen was er nog flinke kritiek, vanwege de grote gelijkenissen met de Porsche Electric Le Mans Concept, een door Porsche gefinancierd afstudeerproject.
Proporties
We zien nu duidelijk dat ze bij Ares zich iets hebben ingehouden. Dat komt mede door de andere proporties. De Ares Modena S1 is namelijk onderhuids een Corvette van de laatste generatie. Je kunt ‘m krijgen als coupé of met een targadak. Uiteraard is de complete koets van koolstofvezel. Is de auto mooi? Op zich wel.
Met name die coupé versie met die daklijn en heupen ziet erg naar onze mening geweldig uit. De targa-versie is wat dat betreft iets minder. Maar smaken verschillen. Wel kun je met de targa-variant van de Ares Modena S1 de motor beter horen.
Die motor is een 6.2 liter V8 waar ze helemaal niets aan hebben gedaan. Er is een nieuwe uitlaat opgezet, maar qua vermogen zal het rond dezelfde 475 pk blijven. In principe heb je niet veel meer nodig. De Ferrari 360 Modena heeft 400 pk en die auto is ook niet te langzaam, toch?
Interieur Ares Modena S1
Een ander aspect waarmee de auto zich onderscheidt, is het interieur. Nu is dat bij de Corvette C8 keuriger dan ooit. Je zal nooit een Corvette kopen vanwege zijn interieur. Maar vroeger waren er genoeg mensen die ‘m juist niet kochten vanwege het interieur. In dit geval is alles opnieuwe bekleed met de mooiste materialen.
Apart is dat de bijzondere strip met knopjes naast de middentunnel ontbreekt bij de Ares Modena S1. Ook opmerkelijk is dat het complete infotainment-systeem anders is. Dat laatste is niet iets dat je veel zit bij dit soort coachbuilders.
De prijzen zijn nog niet bekend. Reken op fikse bedragen. Uiteraard is zeldzaamheid een USP. Er worden namelijk maar 24 exemplaren van de Ares Modena S1 gebouwd. Daarna zul je weer een normale Corvette moeten kopen.
Meer lezen? Ken je deze bizarre Shooting Brake nog?
Dutchdriftking zegt
Het doet mi toch nog wel denken aan de 918 spider, de Chiron en de voorzijde aan de Valkyrie, maar er zijn slechtere modellen om mee geassocieerd te worden denk ik.
stigspielberg zegt
@dutchdriftking: dacht ik ook (918 & Chiron). Nice hoor!
stigspielberg zegt
Mooi! Geheel up-to-date design met het achterlicht aan één stuk, met de verschillende displays over de gehele breedte van het dashboard etc. Corvette is een sterke basis. Ik zou geen nee zeggen tegen de Modena.
griffendahl zegt
Je kan er een ander jasje omvouwen, maar de verhoudingen blijven fundamenteel fout.
Edge zegt
De proporties van een Pagani, een raampartij/dak dat van Koenigsegg lijkt te komen, de uitlaten van de 918 Spyder en de achterkant van de Chiron. Weten we zeker dat dit gedrocht niet ontworpen is voor GTA V?
Haatto zegt
De neus geeft mij een Zonda gevoel, de achterkant lijkt gestolen bij Bugatti 🤨
tortuga zegt
Als ik dat stuur zie wordt ik automatisch sip
geelbarrel zegt
@tortuga: never forget the famous Austin Allegro
Robert zegt
@geelbarrel: scherp!
https://www.classiccarsmagazine.nl/app/uploads/2018/10/austin_allegro_vierkant_stu.jpg
mashell zegt
Dat scherm op de middenconsole is gewoon een plaatje, zo’n scherm maken in automotive specificaties kan op dit moment niet.
adyton zegt
Het is een mengelmoes van vanalles, maar het is nog behoorlijk indrukwekkend eigenlijk. Bijna mooi. De achterkant is wel goed gelukt.
Ik vind het interieur wel vermeldenswaard voor een kleine speler. Meestal is dat Of enorm basis en goedkoop ogend of de donorauto is er onmiddellijk in te herkennen. Hier is er serieus werk van gemaakt.
JamesBond007 zegt
Edonis voorkantje!
flyerbunch zegt
Ondanks het duidelijk was dat het leentje buur had gespeeld bij Porsche kon het oorspronkelijke concept er nog meer door, mooie lijnen, gedrongen, breed en grote wielen. Weet nog dat SupercarBlondi trots aankondigde dat zij nummer 1 zou krijgen. Mja, hij is er niet echt mooier op geworden moet ik zeggen. Nu dat ze de koplampen hebben omgedraaid is het een Edonis geworden idd.