Doorstrepen wat niet van toepassing op deze Mercedes E450 Coupe met Vossen wielen.
Het is altijd heel erg glad ijs waarop je je begeeft. Nee, niet het moment dat je voor het eerst je schoonvader ontmoet. We hebben het in dit geval over het moment dat je een Mercedes coupé gaat modificeren. In principe hoef je maar een of twee dingen eraan te doen en de auto is van sierlijk en elegant ineens rammend ordinair.
In principe is dat met deze E450 Coupé met Vossen velgen niet anders. Toch denken we dat het meer met de configuratie van de ‘C238’ te maken heeft, dan met de modificaties. De aanpassingen zijn namelijk vrij bescheiden.
Velgen
We beginnen even met de velgen, uiteraard. Zoals de titel verklapt is deze E450 Coupé met Vossen-wielen uitgerust. Het gaat om de ‘HF-4T’-velg. Dat is een gesmeed wiel. In dit geval is het wiel 9″ breed en meet het 20 inch in diameter aan de voorkant. De diamater aan de achterzijde is identiek, maar de breedte is wel groter: 10,5J!
Daar moeten dus ook flinke banden omheen. Aan de voorkant is het 245/35 R20-rubber. Achter ligt er 275/30 R20 onder. Dat is zeker niet verkeerd, alhoewel om deze velgen prima iets bredere banden passen. Maar ja, het is de mode dat er een beetje ‘stretch’ aanwezig is. Net zoals het mode is dat mannen erg strakke en te kleine sprijkerbroekjes aantrekken.
Als upgrade heeft deze E450 Coupe met Vossen-patta’s echte AMG-remmen erachter. In veel gevallen vergeet men de remmen te upgraden, na een velgenupgrade. Het is niet nodig, maar ziet er vaak zo knullig uit. Of nog erger, alleen de standaard-klauwen worden even voorzien van een rode laklaag die er bijna direct vanaf bladdert. In dit geval liggen er gifgroene AMG-remmen onder, niet verkeerd.
Verlaging E450 Coupé met Vossen jetsers
Uiteraard is de verlaging iets overdreven. Airride is een geinig systeem, maar geen enkele fabrikant heeft ooit airride toegepast om sneller over de Nordschleife te kunnen. Maar ja, dat kun je vrij eenvoudig oplossen door een goede schroefset te gebruiken.
Dan het enige mindere en dat is de configuratie van de auto. Dat muisgrijs met hoogglans zwarte details is helemaal volgens de mode van 2021 (eigenlijk 2016, maar soit). Maar stel je voor dat ze gekozen hadden voor een donkerrood exemplaar met dat rood/crème interieur? Dan zou deze auto helemaal af zijn. Of niet?
Mocht jij precies die E-Klasse voor de deur hebben staan en deze wielen willen hebben: goed nieuws, ze zijn te koop! Prijzen beginnen bij 699 dollar. Nee, niet per setje maar per velg.
knapzuur zegt
Niets mis met de velgen maar met zo’n verlaging hadden het net zo goed stalen winterwieltjes kunnen zijn.. wat een door gezakte treurnis.
mashell zegt
Aftermarket velgen zijn bijna altijd fout, hoe duur ook. Dit is op zich geen lelijke velg en dus misschien wel geschikt voor een winterbanden setje. Maar dan wel voor een SUV want op deze E-klasse komen ze helemaal niet goed uit de verf.
O plaat zegt
Niet altijd, een VW met motor achteraan wordt mooier door EMPI velgen te steken en een oude Amerikaan staat mooier op 15 inch Torq Thrust of magnum 500 velgen dan de originele wieldoppen.
petrolicious zegt
Velgen yes, verlaging: zum kotsen 🤮
smex zegt
Gaaf zo! Wat een mooi model is dit ook zo, veel mooier dan de lelijke facelift die Mercedes de E heeft gegeven.
fendercd60 zegt
Velgen zijn wel mooi maar dat ie zo laag is verpest het.
bischero zegt
@fendercd60: dat dus. Vossen kan ik goed hebben maar waarom zo fout laag?
stbb zegt
Heel fout.
kingdante zegt
Het rijhoogte verschil, is dat origineel of zit hier ook nog airride onder?
clubbtraxx zegt
Vossen wielen zijn bijna altijd wel fout… Er zijn uitzonderingen maar daar vallen deze niet onder.
Verlaging lijkt natuurlijk ook helemaal nergens op zo. Jammer!
jeronimo81 zegt
Prachtige wagen, prachtige stance, prachtige velgen. 🥰
cossiekiller zegt
Volgens mij is het gewoon een obd module om de standaard luchtvering omhoog en omlaag te zetten. Je kan dan voor het stilstaan tot -70mm gaan.
Mooie velgen, maar een ramp om proper te houden.