Vier ton voor een 24 jaar oude Nissan met het stuur aan de verkeerde kant. Oké, het is een Skyline GT-R, maar dan nog…
Een R34 Skyline GT-R had een hele leuke occasion kunnen zijn. Er is alleen één probleempje: ze zijn kneiterduur. Natuurlijk, het is een vette bak, maar om er nou twee ton op stuk te slaan… Toch worden er Skyline GT-R’s voor dergelijke bedragen verkocht. En we hebben er nu eentje op Marktplaats gevonden die het nog veel gekker maakt.
Het is wel een gaaf exemplaar, laten we dat even vooropstellen. Het betreft een Skyline GT-R V-spec, wat de ultieme versie is (op de V-spec II, V-spec II Nür en V-spec II N1 na). Met de V-spec heb je niet meer vermogen, maar wél een verbeterd vierwielaandrijvingssysteem, een sper, een stugger onderstel, een splitter, een diffuser en meer.
Motorisch verschilt de V-spec niet van de standaard Skyline GT-R, dus beide auto’s hebben 280 pk. Dat wil zeggen: op papier hebben ze 280 pk, omdat dit destijds de afspraak was in Japan. Boze tongen beweren dat de auto in de praktijk ruim boven de 300 pk heeft.
De kleur is ook het vermelden waard. Op de foto’s komt de lakkleur totaal niet tot zijn recht, maar het gaat om Midnight Purple. Een iconische kleur, die uiteen kan lopen van paars tot oranje. Maar dan moet wel de zon erop staan.
Dit exemplaar heeft ook nog relatief weinig kilometers op de teller staan. Volgens de Marktplaats-advertentie heeft deze Skyline nog geen 40.000 km gelopen. Al met al is het dus een heel interessant exemplaar.
Totdat je de vraagprijs ziet… Zoals we in de titel al verklapten wordt er bijna vier ton gevraagd voor deze auto. €395.000 om precies te zijn. En dat is natuurlijk gekkenwerk, ongeacht uitvoering, kleur of kilometerstand.
mjpamsterdam zegt
Vind de kleur wel goed maar verder niet de moeite waard.
ghost zegt
Vragen staat vrij natuurlijk..
AudiRS zegt
40ton voor een nissan driftbak met plastic dashboard….
rwdftw zegt
https://www.autoblog.nl/nieuws/veilingvoer-een-bijzondere-subaru-impreza-3475690
Verkocht voor meer dan €500.000. Jappen doen het soms heel goed!
Robert zegt
Bovenstaande Skyline heeft niet de pedigree die de Subaru wel had…
fanboy zegt
@AudiRS: Een Skyline is geen driftbak. Dat is een 200SX.
ggj1987 zegt
USA legal? Dat is gewoon niet waar. Volgend jaar is die wel makkelijk in de VS te importeren maar dan is hij 25 jaar oud, nu nog niet. Nu is het nog zo’n rompslomp dat je beter tot 2024 kunt wachten. Ben benieuwd wat er dan met de marktprijzen gebeurt
jasbelle zegt
Als het goed is mogen Midnight Purple GT-R’s onder de Show and Display regel wel legaal geïmporteerd worden.
Niet dat ie er dan heel veel mee mag, maar het kan wel!
ggj1987 zegt
Dan is het nog een heel gedoe. Dit bedrijf (van Sean Morris van Motorex) legt het uit: https://www.importavehicle.com/blog/how-to-buy-and-store-a-r34-nissan-skyline-gt-r-in-japan
Een jaartje wachten is veel makkelijker
tortuga zegt
Hahahaha komaan. Zoals Elon al zei: Geld heeft geen waarde meer!
Ditoxx zegt
Als je de zoon bent van een miljardair en miljoenen kapitaal krijgt van pappa om je bedrijfjes op te starten dan is het idd niet zo gek dat geld voor hem geen waarde heeft.
ouwedibbes83 zegt
Rare plek om zoiets unieks te verkopen. En dan bedoel ik zowel op Marktplaats als bij Kahn. Tussen de Aygo’s en Golfjes. Ja, hij heeft ook een dure Benz en Range Rover staan, maar niet ander bijzonder spul van dit kaliber. De foto’s stralen helaas niet uit dat je hier moet zijn voor auto’s uit deze prijsklasse.
Is de groep liefhebbers in NL groot genoeg voor zo’n Vspec of gaat dit al gauw naar t buitenland?
Stefje zegt
Toen ik net mijn huis verkocht had wilde ik wat geld stuk slaan op een leuke auto. Er was een veiling gaande, en er was een no-reserve R34 GTV V-Spec Nur II no reserve. Maar ik kreeg de registratie maar niet voltooid. Toen werd ie afgeslagen op iets van 28.000€.
Dat was in mijn ogen de laatste kans op een betaalbare R34 GTR.
MrSkyline zegt
Prijs is totaal niet in lijn met de marktprijs. Ja ze zijn duur, maar voor een zeer nette V-Spec met lage KM stand betaal je tussen de 150 en 200K. Dit is een “ik doe eens gek en kijk wel wat ik ervoor kan vangen” prijs. En nee, dit is niet de ultieme versie, de ultieme reguliere versie is de V-Spec II Nür. De ultieme versie is de z tune en die ging in 2016 al voor om en nabij de 5 ton, als er nu een te koop aangeboden zou worden dan gaat hij gegarandeerd dik over een miljoen.
V-Spec bij Garage-Defend, een japanse garage met zeer hoge exportprijzen, prijzen in japan liggen doorgaans lager dan bij deze garage:
https://garage-defend.com/cars/inventory/nissan/808-nissan-skyline-gt-r-r34-v-spec-for-sale-3805
Ze hebben ook een V-Spec II Nür staan met een “ask” prijskaartje, ik ben bang dat je dan wel richting de 3 a 4 ton gaat.
Otua zegt
Je vraagt 4 ton voor een auto en komt dan met dit soort foto’s? Al had hij hem alleen maar even in het zonlicht gezet was het al 10x beter.
MaartenD zegt
whahahahahaha
petroldrinker zegt
Toen je ze voor 50k kocht vond ik ze al te duur, laat staan nu met deze belachelijke prijzen voor die plastic fantastic bak (net als supras tegenwoordig, ik kocht mijn MK4 nog onder de 8k toen dr tijd rijdend, en als rollend chassis verkocht 2 jaar later voor zelfde bedrag toen de 2jz het begaf)