De duurste Nissan GT-R is dan toevallig ook een van de mooiste die we konden vinden.
De Nissan GT-R is onlangs van de Europese markt gehaald. Dat is op zich niet zo heel erg vreemd, want de jaartjes begonnen al een beetje te tellen voor de GT-R. Maar, omdat de auto bij zijn introductie in 2008 zo ongelooflijk vooruitstrevend was, begon de auto pas veel later ‘wat ouder’ aan te voelen.
Sterker nog, er zijn nog voldoende concurrenten die de grootst mogelijke moeite hebben om een Nissan GT-R bij te houden op de sprint, Autobahn of op het circuit. De snelle Nissan komt namelijk eigenlijk overal uit de verf.
Duurste Nissan GT-R van Nederland
Stiekem wil ondergetekende nog heel erg graag een keer een Nissan GT-R. Ergens is het zoveel mythischer, bijzonderder en aparter dan de zoveelste Porsche of Ferrari. Daarbij is een Nissan GT-R nog lekker praktisch met een achterbankje, AWD en een ruime kofferbak. Kortom, wij willen er wel eentje. Voor nu gingen we op zoek naar de duurste Nissan GT-R op Marktplaats.
In Nederland staan er niet veel, maar de mooiste is dan toevallig ook de duurste. Het is een vrij laat model, eentje uit 2019. Dus dat betekent van ná de facelift en de modelupdate in 2017. Die modellen kregen een nieuwe transmissie en een ingrijpend verbeterd interieur. Het maakt de GT-R volwassen.
Kleurstelling
Wat de GT-R ook volwassen maakt, is de kleurstelling. Dit exemplaar is namelijk blauw (Deep Blue Pearl voor Nissan-kenners). Het is niet zo’n opvallende kleurals het Bayside Blue van de R34, maar het geeft de de duurste Nissan GT-R van Nederland absoluut wat extra cachet. Dat is al helemaal het geval met het Rakuda-tan interieur. Je weet wel, dat bijna oranje-achtige leder. Het is ook gebruikt voor de onderzijde van het dashboard, pookknop en het stuurwiel.
Uiteraard is de auto niet goedkoop. De verkoper – een officiële Nissan-dealer – wil er heel erg graag 149.500 euro voor hebben. Dat lijkt veel, maar een Porsche 911 uit die periode (992 Carrera) is veel langzamer en minder exclusief. Interesse? De advertentie kun je hier bekijken!
Meer lezen? Dit zijn alle versies van de Nissan GT-R (R35)!
ronaldotour zegt
Veel beter wordt het niet, wel apart dat Nissan ook de Leaf verkoopt en dat is compleet het andere uiterste.
maotje zegt
De leaf is waarschijnlijk juist de reden dat ze de GTR kunnen verkopen. Co2 reductie in het totale aanbod van modellen.
Ram-G-maN zegt
Dit is geen Deep Blue Pearl. Die is verkrijgbaar op conventionele Nissan’s. De GT-R’s kregen sinds de DBA-R35 exclusief Aurora Flare Blue Pearl als exterieur kleur optie. Overigens is de DBA-R35 begeerlijker dan de EBA-R35 omdat de EBA-R35 lastiger laat tunen. Bovendien heb ik als rijder liever oversized flippers aan het stuurkolom zitten dan aan het stuurwiel in een straatauto. Met de hoeveelheid stuurwiel rotatie is het fijner om de flippers niet mee te laten roteren. Ik kan niet ontkennen dat het interieur fraaier is in de EBA-R35 daarentegen is een interieur in de DBA-R35 met de Track Package (blauw leatherette plus Alcantara™) ook begeerlijk.