De duurste Ferrari van Nederland heeft zoals verwacht enorm veel opties.
Recent schreef collega @willeme over de duurste Ferrari 812 van Nederland. 800.000 euro, niet slecht! Maar er is inmiddels een duurdere. Met best wat marge.
Competizione
Grotendeels omdat het een Ferrari 812 Competizione is. De circuitversie van de 812 start al in Nederland vanaf het aardig astronomische bedrag van meer dan 600.000 euro. Nou weten we niet precies welk gedeelte van de prijs winst is voor de verkopende partij, maar deze 812 Competizione moet flink meer dan die 600.000 opleveren. We mogen er vrij makkelijk vanuit gaan dat er meer dan een miljoen euro aan opties op zit. Hij is namelijk van jou voor 2.288.888 euro.
Tailor Made
Dan krijg je uiteraard niet alleen de standaard opties maar is deze Ferrari 812 Competizione ook langs Tailor Made, de bespoke-divisie van Ferrari geweest. Die hebben heb gespoten in half Bianco King en half Blu NART. Daarna is er op de voorkant een streep aangebracht en op de zijkanten en voorkant een rond racenummer.
Interieur
Normaliter gaat er ook erg veel geld zitten in speciale opties voor het interieur, maar dat lijkt mee te vallen in deze 812. Vrijwel alles is ofwel zwart leer ofwel zwart alcantara. Maar dan wel echt alles, dus daar is ook diep voor in de buidel getast. En alles wat niet leder of alcantara is, is glimmend koolstofvezel. De heilige drie-eenheid van materialen die de prijs opdrijven.
Het is dus wel een gevalletje ‘je ziet het er niet echt aan af’. Wij vinden deze 812 Competizione, los van dat het best een gave spec is, erg duur. Een kleurtje in het interieur had echt niet misstaan.
Je krijgt gelukkig wel de magistrale 6.5 liter V12 zonder turbo’s en 830 pk. De auto is zo goed als nieuw met 88 kilometer op de klok. Maar ja, dus wel bijna 2,3 miljoen euro. Zou jij het durven? Dan kan je terecht op de advertentie van de 812 Competizione.
jaapiyo zegt
Noem mij een vrek maar ook als ik vandaag de Eurojackpot gewonnen had, zou ik niet een miljoen of meer ‘te veel’ aan een dealer overmaken die zo’n ding even probeert te flippen. Dan maar een 296 en Purosangue kopen zodat Ferrari me de opvolger van de 812 comp zelf laat samenstellen. Zit je in de tussentijd met die twee auto’s…maar ja…dat zij dan zo.
roberto zegt
Met alleen die 2 behoor je nog niet tot het exclusieve rijtje die de 812C mag samenstellen, dan zien ze je nog als eendagsvlieg. Dan moet je toch wat vaker bij Kroymans op de koffie komen..
anthwan zegt
Voor die Pursosangue moest al tot het elite lijstje behoren. Jammer joh, toch nog even door sparen.
bobje zegt
Met een JBL setje….
martinus.tussengas zegt
Heb ik ook😛
herve11f zegt
Ik betwijfel dat jij zo een JBL setje hebt, deze komen namelijk uit de synthesis lijn.
MaartenD zegt
Haha, wat een grap. Maar ach, vragen kan altijd…
erik911 zegt
Als ik een nummer op m’n deuren wil, neem ik voor wat minder wel een “60-Jahre 911”
William zegt
Ik begrijp de uitstekende winstmarge van Ferrari wel…wat een pauper kampuitvoering.
Wolflow zegt
👍🏻😂
mashell zegt
Je kan de wagen vast nog wel rood laten spuiten.
drtim zegt
Er zijn maar weinig mensen die zelf het ontwerp van een Ferrari beter maken. Wat een knakending om te zien.
bmw335d zegt
Ik denk niet dat de tekst klopt. Denk dat er een een premium betaald moet worden omdat het een van de weinige Competiziones is die te koop staan.
Een nieuwe Purosuange kost €530.000, échte exemplaren die te koop staan die kosten €900.000+
Die hebben nooit €400.000 aan opties
richardmcv zegt
Al had ik die 2.288.888 eurootjes hier als wisselgeld liggen dan kan ik me nog niet voorstellen dat ik dat zou omwisselen voor deze vierwieler (overigens, voor geen enkele vierwieler..). Gezien de km-stand wil de eigenaar de auto alleen maar gebruiken om er rijker van te worden door deze nu al te verkopen.