De duurste Audi RS6 op Marktplaats is net zo prijzig als een gloednieuwe Ferrari 296.
De Audi RS6. Al generaties lang de droomauto van snelle papa’s en mama’s. Het is niet de best sturende station ever, maar wel de beste allrounder. Zeeën aan ruimte, krankzinnige prestaties en een aantrekkelijk uiterlijk. In Nederland lijkt er bovendien veel interesse voor de ABT uitvoering van de C8 RS6. Althans, er staan er best een aantal te koop op Marktplaats.
Dat alles komt natuurlijk met een stevig prijskaartje. Zeker als je de duurste Audi RS6 van Marktplaats erbij pakt. Het gaat hier om een zeldzame Johann ABT Signature Edition. Nummer 48 van de 64 gelimiteerde auto’s. 64 is een verwijzing naar de leeftijd waarop Johann Abt. De autocoureur is in 2003 overleden. De RS6 heeft slechts 1.000 km gelopen en staat te koop voor een whopping €329.950. Een gloednieuwe Ferrari 296 GTS heeft een vergelijkbaar prijskaartje.
De specificatie is niet bijster inspirerend. Zwart op zwart. Met rode remklauwen zodat het nog iets van kleur bevat. Aan power geen gebrek. De duurste Audi RS6 op Marktplaats levert 800 pk en 800 Nm koppel uit een 4.0 liter V8 met twee turbo’s. Daarmee kan de stationwagen in 3,6 seconden naar 100 km/u accelereren.
Het is natuurlijk appels met peren vergelijken, een uitmuntend sturende Ferrari 296 tegenover een Audi RS6 ABT. Maar grappig is het wel. Of de RS6 speciaal genoeg is om zijn waarde goed te behouden, of is dit een gevalletje kapitaalvernietiging? De tijd zal het leren.
petroldrinker zegt
Easy!! De Ferrari, een te zware familiebak die ik niet nodig heb of een mooie sportwagen, easiest choice ever
kniesoor zegt
Als ik nu zou moeten kiezen geen van beide, maar indien het ‘at gunpoint’ zou zijn toch maar een Ferrari, vind deze RS6 Monuta Edition gewoon niet mooi.
Dutchdriftking zegt
De huidge RS6 (en de vorige eigenlijk ook al) kunnen mij toch minder bekoren. Omdat iedere Youtuber er al eentje heeft weet het plebs wat het is, en dan is de lol er wat mij betreft wel af. Het leuke van de eerste twee generaties was toch dat alleen kenners wisten waar het over ging. Mocht ik in de markt zijn voor een nieuwe of jong gebruikte power station en geld geen probleem zou zijn dan ging ik toch voor een Alpina B5 of D5. Of een E63s (laatste met V8?) in de geniale incognito business trim.
Joris24 zegt
Ik ben zelf best een audiman. Heb er drie voor de deur, waarvan twee quattro’s, maar die zijn allebei de 25 jaar al gepasseerd. Ben twee keer in Neckarsulm en een keer in Wolfsburg in de fabrieken geweest. Door de jaren heen zijn er best wat leuke auto’s voorbij gekomen. En met auto’s als de TT, A2 en A8 D2 hebben ze in de jaren ’90 best wat leuks bedacht. Maar na een wat saaie periode is de designtaal nu echt mega onrustig geworden.
Hoeken, vouwen, frutsels. Wat een nerveuze auto. Alles schreeuwt pauper, aandacht, zal wel een enorme berg herrie uit komen om iedereen op het terras over de pis te krijgen. Een tijdje geleden was ik naar een RS6 treffen, ik voel me echt een ouwe lul met m’n 37 lentes, maar het enige dat daar stond was gewrapt, stickertje van je insta-profiel erop, en maar knallen met die uitlaten op koude motor. Vrij zeker allemaal private lease. En dan knalhard 200 meter rijden om vervolgens op loeihete motor dat ding af te zetten. En dan over 3 maanden de wrap eraf trekken en weer inleveren.
Dit is voor mij echt het toonbeeld van wansmaak. Zwart op zwart, veel schreeuwen, alles om gezien te worden door mensen waardoor je normaal niet gezien wil worden. Geef mijn portie maar aan fikkie.
mp014 zegt
De tijd zal het leren?? Volgens mij weet je antwoord al wel hoor! Pure kapitaal vernietiging. Verder vind ik persoonlijk dat de huidige RS6 te weinig ingetogen is en veel te veel schreeuwt, niet helemaal mijn ding. Doe dan maar een Alpina b5.
In dit vergelijk zou ik dus voor de Ferrari gaan en er een 10 jaar oude Kangoo bij nemen als gezinswagen ☺️
mashell zegt
Easy! De RS6, daar past een pinautomaat achterin en die verdiend zichzelf dus wel terug!
Hawkeye72 zegt
Precies, en als het misgaat en je rijdt iemand dood, dan ga je maandje of 24 zitten (net zoals Walid) en door naar de volgende. (Voordat de (linkse/d66) fatsoensrakkers over me heen vallen: geschetste is feitelijke zaak, zie FD van 18/5/23).
Ik zeg: don’t be a Walid.
duderuud zegt
Nummer 60 is wat goedkoper: https://www.benerink.nl/aanbod/31069077/
drdre1 zegt
Zo intens lelijk. Maarja, da’s smaak hè, daar doe je niks aan. Neueueueuejjj….
Johanneke zegt
Wat kost ie zonder al die gekke uitsteeksels? Want dan pak ik de RS6. Als ik het mag verkopen de ferrari, die is waardevaster.
osmo zegt
Hadden ze het aantal maar bepaald aan de hand van de leeftijd die hij had toen hij geboren was.
Wat een hoop wansmaak. Doe mij maar de Ferrari.
rollingstoned zegt
@drdre1 Klopt. Sommige mensen hebben dat nu eenmaal niet ;-)
JelmerS zegt
Sommige mensen moeten veel compenseren…
jeroenm83 zegt
Spijtig dat die RS6’n altijd zwart (op zwart!) of grijs (met zwarte) zijn. Ik vind het nog wel een te drukke auto met al die hoeken. Zonder Abt en in het donkerblauw is ie wel een stuk sjieker (…).
En ruim 3 ton? Nee, dan een auto waar je in Maranello iets meer in de buurt van de poort mag parkeren.
brammetjedeb zegt
De Rs6 is niet ingetogen meer. Eigenlijk is de allereerste nog de mooiste. Subtiel dik, snel genoeg en iconisch. Ik vind een E Klasse AMG met een mooie aankleding stukken mooier dan de huidige rs6.
jeroenm83 zegt
Ik heb het tweede model (de C6, na het leuke filmpje destijds van Autoblog door @Wouter) gehad met de V10. Dat was eigenlijk de ultieme sleepercar. Zwarte lak, chromen lijsten, niks raars erop (uiteraard, bovenstaand model is clownesk) en zonder logo’s. Als ie dat mooie Sepangblauw had gehad…..dan was ie gebleven!
robertvanheerde zegt
Absoluut de Ferrari. Heel goed gelukt die 296 zonder al te veel onnodige lijnen en vouwen. Alleen ga je ‘m voor die prijs niet krijgen denk ik. Goedkoopste op Autotrack is 369.500…
monsieurleloure zegt
Met zo’n RS6 rijd je gewoon voor lul.
Grotere wansmaak dan dit bestaat bijna niet.
soundgarden zegt
Zwart op zwart heeeeeeuuuuuuhhh godamn fail