Na duur, duurder, duurst komt Bugatti. Met de Veyron heeft Bugatti de titel van ’s werelds duurste supersportauto in handen en die zullen ze écht niet snel verliezen. Toch zijn records er om gebroken te worden, dus besloot Bugatti dat de Veyron vanaf 1 april (nee, geen grap) af-fabriek 100.000 euro duurder zal worden. Voor ons betekent dat na “Zalm” een meerprijs van 160.000 euro…
Exclusief belastingen kost de Veyron nu mooi rond één miljoen euro. Vanaf volgende maand is de instapprijs dus 1,1 miljoen euro. Bij Nederlandse importeur Hessing kost de Veyron nu nog 1.640.000 euro, inclusief BPM en BTW, maar tel daar dus vanaf 1 april 1,6 ton bij op. Hessing verwacht niet dat de prijsverhoging de enkele gefortuneerde landgenoten ervan zal weerhouden om het brute monster te bestellen. Hessing verwacht er in totaal vijf te kunnen verkopen.
Bugatti zelf doet geen uitspraken over hoeveel Veyron’s er tot nu toe zijn verkocht. Wel lieten ze weten dat de productie voor 2006 is uitverkocht. Bugatti bouwt nu nog slechts vijftig exemplaren op jaarbasis, maar zullen er zeventig per jaar worden, om de levertijd van 14 tot 15 maanden te kunnen verkorten. (bron: autotelegraaf.nl)
dekster zegt
alsof dat mensen gaat tegenhouden die er al één wilden kopen
luwek zegt
jaah idd…als je 1.640.000 euro kunt betalen lukt 1.800.000 euro ook nog wel denk ik zo=)
david zegt
Ik dacht dat ze allemaal al verkocht waren???
dekster zegt
voor dit jaar, maar ze gaan hem nog 4jaar bouwen ofzo
Mpower zegt
pffff niet normaal, ik had net 1.640.000 euro gespaard, volgens mij gat het niet meer door voor mij, Hessing moet dus 4 verwachten in plaats van 5 te verkopen..
dekster zegt
och, dat geeft niet je kan hem nog steeds in belgie kopen voor die prijs
JeffreyG zegt
ze zijn verweg de duurste en hebben volgens mij alles onderhand alweer eruit gehaald
ik snap niet waarom het nou weer nog duurder moet :/
het is toch juist zo’n goed mogelijk product leveren voor een lage prijs?
houd bugatti zich niet echt aan (amateurs :P)
breg zegt
hoe bedoel je irritant dat ”Na Zalm” beste minister van financie die er ooit is geweest, heeft zalm die regel bedacht? Gaat er iets bij zalm ze zak in? allemaal onzin,
Dennis zegt
Kom op breg, ik ben ook Zalm fan! “Zalm” staat niet voor niets tussen aanhalingstekens en dan wordt dan ook metaforisch gebruikt als aanduiding voor de te betalen belastingen oftewel de staatskas. ;-)
C30 CDI AMG zegt
Weet je wat wel lullig is. Dat wanneer je nog twijfelde om die auto te gaan kopen, je er ineens de volgende dag achter komt dat ‘ie nu plots anderhalve ton duurder is… :P Maarja, 5 Veyrons, dat zijn nog al wat wagens voor in Nederland. Aan nederland verdienen ze dus al iets van 8 en een half miljoen ‚‚tjes.
Petje af zeg ik
Shrike zegt
Bugatti of Volkswagen verdient geen cent aan de Veyron.
Dit is een prestigeproject. Om alle ontwikkelingskosten eruit te krijgen zouden ze het 5 dubbele moeten vragen of zoiet.
Ejay zegt
@ C30 CDI AMG, een Bugatti maken kost 5 miljoen eutjes, en ze gaan voor 1 miljoen van de hand, dus echt veel winst maken ze niet.
C30 CDI AMG zegt
Haha, echt waar joh, dat wist ik helemaal niet. Maar opzich geloof ik daar niet echt in want dan zou het ze niet echt uitmaken dat ze volgend jaar dan failliet gaan he… Die EB110 gaat ook niet echt als warme broodjes over de toonbank.
Misschien is het dan ook wel zo, maar vind ik het dom om het model dan ook nog eens in productie te laten gaan… Waar zit dan de geldschieter?