Vorig jaar is een prototype van de Spyker D12 Peking-to-Paris SSUV al onthuld op de autoshow van Geneve. Dit jaar stond er een exemplaar wat erg dicht het productiestadium is genaderd.
Trots als we mogen zijn op dit stuk Hollands ambacht, hebben we een hele slootlading foto’s die we met jullie willen delen.
Nog even de specificaties voor diegenen die ze niet meer scherp op het netvlies hebben. De Spyker SSUV wordt aangedreven door een van VAG afkomstige W12 met een inhoud van 6.0 liter. Dat powerhouse levert 500 pk en 610 nm, waarmee de D12 in 5.0 seconden naar de 100 accelereert en een geclaimde topsnelheid heeft van 300 km/u. Da’s niet slecht voor zo’n groot hok, hoewel het gewicht meevalt: de D12 weegt 1850 kg.
Er zijn al aardig wat orders, achter aansluiten in de rij dus als je een D12 zou willen bemachtigen. De prijs (ex. belastingen) bedraagt 235.000 euro.
Vergeleken met het model van vorig jaar zijn er aardig wat wijzigingen. Zo is er een (korte) b-stijl toegevoegd om de deuren netter te laten sluiten. Het stuurwiel is ook aangepast en lijkt nu direct afkomstig te zijn van Audi. De bedieningsknopjes voor audio- en navigatiesysteem kwamen ons aardig bekend voor.
De foto’s zijn in hogere resolutie ook te vinden in de D12 Peking-to-Paris gallery.
chilleville zegt
mmm laat ze het maar bij laag bij de grondse sport auto`s laten
want deze is echt niet mooi !!
kijk zoals de porsche cayenne vind ik wel mooi die heeft het “echte“ off road look
dit is gewoon opgehoogd en bumpers naar beneden gehaald dat is wel jammer….
KoboC zegt
Wat een lelijke wagen blijft het toch, maar o wat is hij gaaf! Als je echt stijl hebt… dan rij je dit ipv een Q7 of Cayenne, maar voor mij zal het nooit wat worden zo’n SUV.
Donstil zegt
Vond de proto niet zo , deze is toch wel erg gaaf geworden (achterkant ook vooral met die 4pijpen)
Roel zegt
3 toeren tellers en 3 kilometertellers. Dus…
En, wat moeten die stutpalen midden in het interieur? zakt ie anders in elkaar?
Crasherke zegt
Die ziet er écht niet uit. Lelijk in alle opzichten maar wel exclusief.
chilleville zegt
Crasherke schrijft,
7 March 2007 om 11:40
Die ziet er écht niet uit. Lelijk in alle opzichten maar wel exclusief.
omdat niemand er in wil rijden… daarom is ie zo exclusief ;)
El_Grande zegt
Jammer voor ons nederlanders amar hiermee zet je je op zon show voorschut
Rossi zegt
Geweldig dat ze audi parts gebruiken! Stuk betrouwbaarder en goedkopen voor spyker ;-D
beschuitfluiter zegt
die B-stijl kan écht niet…
Verder een uhm…tja… aparte auto, maar echt mooi vind ik het allemaal niet
Rossi zegt
Wat een ontzettende vette bak! Dit is precies waar ik van hou :D Sportwagen en terreinwagen gecombineerd ;-D
DeD zegt
Wat een prachtwagen, heb het genoegen gehad om hem vorig jaar te te zien maar nu ziet ie er nog beter uit, echt iets om trots op te zijn vind ik,
maar de meningen zijn verdeelt over deze auto.
Het is ook geen jeep/terrein wagen, het is een SUV, ik vind dat een X5 of een Cayenne ook geen offroad look hebben, als deze auto’s komen vast te zitten als je door een modderplas rijd, het is een auto om mee over straat te rijden. als je offroad wil moet je een LandRover kopen
HardcoreTuner zegt
Ik vind hem gewoon schitterend :P Waarom weet ik niet want echt mooi is hij niet maar toch heeft deze auto iets wat geen andere auto heeft :D Doe mij er maar een!
Justin zegt
Dat stuur heeft alles te maken met de Amerikaanse wetgeving. Als je naar Spykers (C8) kijkt die in Amerika geleverd zijn dan zie je dat die hetzelfde soort stuur hebben. Het Aeroblade stuur is inderdaad een stuk mooier, maar ja, daar past geen airbag in….. Verder vind ik die bak echt vet!
Lennert zegt
ehm, zit nou die ring om het logo los bij foto 7??
greetz, lennert
Michiel_vd_Brink zegt
Let op: de derde en vierde interieurfoto’s zijn van de C12 Zagato en niet van de SSUV.
–edit: gefixt!–
ikke zegt
Waarom staan er foto’s van twee verschillende auto’s? Kijk maar eens naar de close up van de voorstoelen en de andere foto’s van de voorstoelen. Welke is nu de nieuwe?
Alwood zegt
hoe fout en lelijk en vatsig en on-sportwagen het ook is… op een of andere misselijke, lompe en overdadige manier heeft het wel iets :P ik vind deze veel geslaagder dan de eerste proto… als ik heel rijk zou zijn en een huis in dubai had nam ik er mss wel eetje :P wel met tot zwart geblindeerde ruiten dan he ;)
ik ben het volledig met michiel eens dat SUV’s fout en lelijk en overbodig zijn… toch ben ik ook wel blij dat dingen als de LM002 en Cayenne Turbo S bestaan :P en dus ook deze spyker, het moet alleen geen gemeen goed worden. in het dagelijks verkeer en gebruik zijn SUV’s gewoon lomp en irritant.
wolties zegt
-edit: opzouten met die CAPS LOCK-
Alwood zegt
@ikke
SCHERP! had het nog niet gezien… maar volgens mij is dit
helemaal geen SSUV :P of het is de oude. deze heeft namelijk ook de gedeelde zijruitjes, deze nieuwe heeft die iig niet.
ikke zegt
OOOOh, ik zie het het al, er staat stiekem een foto van een laviolette tussen. foei toch…
Alwood zegt
lol… en ik ben helemaal niet scherp want Sjors had het probleem al opgelost :P
ikke zegt
oeps
Fruitcake zegt
De achterkant is iets te saai..
slager korrel zegt
Haha, wat is de logica achter een halve b-stijl!? Vreselijk!
Als je technisch geen suicide-doors toe kan passen, laat ze dan achterwege. Deze oplossing kan echt NIET door de beugel. Wat een afgang!
Eigenlijk is de kolom tussen de achterstoelen ook al een noodgreep om stijfheid te bewerkstelligen, maar die pakt toevallig wel mooi uit. Maar nee, Spyker, deze auto kunnen jullie echt niet menen.
bvking zegt
Vet mooi, dat is juist het mooie dat het zo apart is en daardoor zo exclusief. behalve die stuurbediening want die is gewoon van a6 a8 q7
David USA zegt
Hij is echt super super super super dik!!!!
SugarFree zegt
Ik vond en vind ‘m lelijk!
En inderdaad, die B-stijl… om te huilen! Met zulke stoere deuren moet je juist kunnen showen; maar niet met die halve stijl. Het doet teveel denken aan zo’n halve deur in een oude boerderij :)
En dan die achterkant… ik moet weer huilen!
Het is een soort eendenkont die hoog oploopt naar achteren toe. En dan de maneir waarop die achterkant is ‘ingevuld’. De plaatsing van de lampen en de uitlaten is echt te simpel en mag zeker niet mijn predikaat ‘kracht door eenvoud’ dragen.
Alleen het interieur vind ik cool! Wel veel te veel over de top, maar wél met smaak.
Dutch pride?
Dutch shame!
We moeten ons in NL al te vaak schamen/verantwoorden naar het buitenland toe, en nu ook nog met een gedrocht als de Peking(eend) to Paris :(
hugo zegt
echt mooi. daar hou ik van.
Klassiekerrally zegt
Het is vooral zo VEEL. Ik word gewoon gruwelijk moe van het kijken naar deze auto.
Veel te veel tierlantijntjes en bling-bling-frutsels die om aandacht schreeuwen.
Ik ben echt geneigd om gewapend met spuitbussen matzwarte lak naar de RAI te gaan! ;)
Klassiekerrally zegt
… als ‘ie daar komt te staan dus he ;)
stiggie zegt
met belasting kost hij 379056 euro
herman goossens zegt
wat een inspiratieloze bak, een totaal gebrek aan visie en creativiteit en een overdaad aan fout geld. Ben benieuwd wat het echte genie De Bruijn hier van vindt. Heb het idee dat met zijn vertrek het in creatief opzicht alleen maar bergafwaarts kan gaan met Spijker.
Hoop dat De Bruijn na zijn fantastische boot snel weer met een nieuwe auto op de proppen komt. Bij voorkeur een suv :)
Markus zegt
Wat een afzichtelijk gedrocht.
Porsche Fan zegt
Dit kun je geen SUV Meer noemen :S
Achterlijk lelijkding dit ding ziet echt nooit geen modderpoel of offroad terrein
Nee geef mij maar een Cayenne Turbo :D
Daniel zegt
Kitsch tot en met…
Bah Bah
Stijn zegt
Geweldig dat een Nederlands bedrijf zo in de wereldwijde spotlights staat. Weinig merken die zo naar buiten treden als Spyker. Het is weer een beetje terug naar de 70’s. Kan altijd nog mooier en nog beter maar ziet er al bizar gaaf uit. Die Maarten de Bruin mag misschien iets hebben begonnen, het wordt nu goed uitgewerkt en opgepakt wat veel moeilijker is. Met zo’n drive achter dit merk kan het alleen maar goed gaan. En ze hebben ook nog een F1 stal met Ferrari motoren. Beetje trots zijn mag volgens mij.
Tiramisu zegt
Om trots op te zijn, hij is zeker zijn geld waard!
Kleine Techno zegt
Laat maar, er zit totaal geen samenhang in het ontwerp, geen geheel niets van dit alles, gewoon een kitscherig gedrocht.
Bestiun zegt
super vet! uiteraard niet de mooist gelijnde auto, maar toch blijft vind ik hem mooi!
MRDP zegt
bagage ruimte? What the fok is dit voor een onding?
]M[ zegt
hmmm… hij’s iig wel beter dan oude concept… maar blijft ’n beetje apart voor zo’n grote wagen :S … trouwens, wat voor zicht heb je naar achteren in dit beest? volgens mij voel je je overigens wel errug klein als je achter deze auto rijdt :P
G zegt
wat een geweldig ding!
M Freak zegt
Dames en heren, Neerlandsch trots!
Bramzel zegt
Ik vond het concept van afgelopen jaar een gedrocht, maar op de een of andere manier vind ik deze versie een stuk beter lijken. Misschien omdat hij lager op z’n wielen staat, maar ik vind het nu helemaal geen verkeerd ding eigenlijk.
chilleville zegt
M Freak schrijft,
7 March 2007 om 13:31
Dames en heren, Neerlandsch trots!
tis maar waar je trots op bent hea ;)
L-M zegt
Persoonlijk vind ik het een hele lelijke auto. Sorry maar met zoiets kun je toch niet rondrijden.
CSL zegt
Ik vind hem heel erg (te) apart.
Ik vind het de verkeerde stap voor Spyker. Hij is te lelijk.
BM zegt
Wat een gave wagen. Ik detail wat ik mis is een (aluminium) spyker logo op het stuur.
Z3 zegt
ik vind um wel vet.. apart design.. moet je trouwens wel ff aan wennen
Jeanke zegt
Tja, kvind het ook maar een kutauto. Heeft dit ding eigenlijk enig nut?
Nu, der zulle wel weer heel wat wacko arabieren mee op 2 wielen gaan rijden ofzo…
DeNNi$ - RaMM$teiN zegt
Dutch Pride? Ik zou mij schamen als Nederlander :x
vincent#1 zegt
@ ikke inderdaad ja. Ik ging nu eens opletten. En toen zag ik dat en ook in de deuren en dashboard verschil zit.
Bij de deuren heeft de eerste aluminium panelen en de tweede volledig leer.
bij het dashboard heeft de eene die kitcherige ronde klok en bij die met leren deuren loopt het door (goed kijken want er is maar 1 foto van en er zit een stuur voor)
Ook steekt de versnellingspook bij de eertse in een omhoog lopend aluminium paneel, bij de tweede steekt ‘ie in een gat.
vincent#1 zegt
O,ja even mijn mening over de auto nog.
Mooi vindt ik hem niet, het hele ontwerp gaat trouwens nergens over. Overigens wel iets mooier dan het vorige D12 concept. En toch wel gaaf dat de hele wereld naar een auto uit leliestad kijkt.
ikke zegt
Ik vind die halve B stijl best een charmante oplossing, een Phantom heeft die hele stijl nog, en dan kun je niet, bijvoorbeeld, de ramen zodanig opzetten dat het een geheel lijkt.
RickA4-1.8T zegt
lelijke auto, maar wel exclusief….
dekster zegt
Ik vind het mooi, beetje retro, maar Toch zo prachtig…
Nergens een stukje plastic :P
RA999 zegt
hoe meer ik ernaar kijk hoe mooier ik ‘m vind, het onterp is misschien niet helemaal nieuw maar hij blijft mooi. ik snap alleen de achterbak niet, gaat die in twee delen open ofzo?
Peter zegt
ook het dashboard is totaal anders !!
RA999 zegt
zouden die halve-maantjes in de aanwijzers speciaal voor de klanten uit ’t midden-oosten zijn
mattie zegt
Tja als je van overdreven houd is het mooi en dat ze in twee weken even snel in mekaar zijn gezet is typisch voor onze neerlandse trots (ze doen het niet eens) het zijn rond uit slechte auto’s voor belachelijk veel geld!!! en dan te weten dat het grootste deel in engeland wordt gemaakt( made in holland???)Maar interieur is top en echt nederlands
BM zegt
@ de foto’s van peter
jammer dat de metertjes boven het stuur gewijzigd zijn
pomoek zegt
Ik kan het ding echt niet mooi vinden, hoe graag ik het ook zou willen. En als ie er nou nog eens exclusief uit zou zien. Het lijkt wel alsof ze voor een aantal onderdelen bij de Halfords en de Gamma zijn binnengestapt. Die Gril, dat is toch gewoon not done? En inderdaad het logo dat los hangt. Zou voor mij reden zijn om mijn order onmiddelijk te anuleren. Er zit ook niets inovatiefs aan, Suicite-doors? Niet echt. Apart interieur? Nope. Het is een diarree van foute ornamentale frutseltjes.
SugarFree zegt
@ Porsche fan
Een Cayenne (Turbo S) ziet ook nooit ene zandkorrel, dus dat argument slaat als een tang op een varken.
Zoals ik al eerder zei: toch kan het verhelderend werken als je eens je Porsche-bril afzet, of (we gaan niet te snel) op het randje van je neus zet. Andere uitingen van creativiteit moet je niet direct neersabelen. Al ben ik het met je eens dat dit lelijke ding, eh…. ja, lelijk is :)
RA999 zegt
@ mattie
wat is er slecht aan nederlandse auto’s (behalve de prijs dan) en hoezo wordt ie in engeland gemaakt
Jusfendi zegt
hij is apart
Daniel zegt
http://static.autoblog.nl/images/wp2007/autoshows/geneve/Spyker%20D12%20Peking-to-Paris%20SSUV%20%289%29.jpg
http://static.autoblog.nl/images/wp2007/autoshows/geneve/Spyker%20D12%20Peking-to-Paris%20SSUV%20%2819%29.jpg
Deurpanelen kloppen ook al niet ^^
Daniel zegt
Hoe zorg ik er btw voor dat de afbeeldingen meteen te zien zijn??
tom zegt
Hij heeft wel iets, maar de achterkant is afschuwelijk lelijk :s
mattie zegt
ra999
het hele koestwerk wordt in engeland gemaakt en in zeewolde in elkaar gezet of bij karman als ze hun rekeningen betalen verder rijdt een orginele audi waar de helft van de onderdelen van zijn beter en als je de motorkap open doet of de kofferklep dan zien je dat alles een beetje half afgewerkt is,en met een klanten motor van audi heb je toch niet iets speciaals of wel?
MarcO zegt
379056 Euro? Daar koop ik liever een auto voor.
RA999 zegt
@mattie
ik vind toch dat ie speciaal blijft, al is het alleen omdat ie erg exlusief is.
en wat bedoel je met “verder rijdt een orginele audi waar de helft van de onderdelen van zijn beter” en met “met een klanten motor van audi”
ikke zegt
//MarcO schrijft,
//379056 Euro? Daar koop ik liever een auto voor.
Of een leuk huis
VanNispentotSevenaer zegt
Ordinair monster.
mattie zegt
ra999
Over smaak valt niet te twisten en als jij hem mooi vindt !!
Maar deze auto samen met de zagato en c8 etc bestaan hoofdzakelijk uit audi onderdelen net als de motoren die komen uit een A8 en een volkswagen en zijn via motor managment iet wat gekieteld maar het zijn gewoon klanten motoren.
slk55 amg zegt
ge-wel-dig! hier zat ik op te wachten, ik hou van überSUV’s! en dit is toch wel de snelste/duurste/mooiste/exclusiefste uit zijn soort. en hij komt ook nog eens uit ons eigen kikkerlandje!
het productiemodel is weinig veranderd (gelukkig), erg mooi die suicide doors. wel jammer van die B-stijl inderdaad. maar ja, niet veel mensen zou die B-stijl opvallen als de deuren open gaan, want wat zit daar een mooi interieur achter! toch wel het mooiste (SUV) interieur dat ik ooit heb gezien. erg mooie details en een overvloed aan chroom en leer….prachtig! (goed werk Michiel ;) ). wel vind ik het jammer dat de chromen rand in de ramen verdwenen is, dat is toch typisch spyker. ook het vorige stuur was mooier, maar ja zelfs een kind snapt dat daar geen airbag in past.
bij deze SSUV gaat het om luxe, snelheid en exclusiviteit. en daar zijn ze verdomd goed in geslaagd. snelheid? 300 km/h en van 0-100 in 5 sec.!! dat is zeker spyker waardig. bijna ongelofelijk zelfs.
ik mag deze über SUV wel, hij is zijn geld meer dan waard. ik kan niet wachten tot ik dit ‘wonder’ kan aanschouwen. ik neem aan dat hij ook gewoon op de autorai te vinden is? ik kan niet wachten…
De Oerknal zegt
Ben benieuwd hoe ze zoveel vermogen op die hoge poten fatsoenlijk de bocht door krijgen. Als een fabrikant als Porsch er al moeite mee heeft.. Laat ze eerst maar eens een rijdende versie bouwen, dan zien we wel weer.
slk55 amg zegt
o, ik ben nog twee dingen vergeten in mijn verhaal.
1. snelheid staat (mede) centraal in deze auto. leuk zijn alle snelheidmeters en toerentellers, zo kun je als bijrijder of achterpassagier gewoon blijven zitten in je über luxe stoel, en hoef je niet over de schouder van de bestuurder te hijgen om te kijken hoe snel je nu wel niet rijd.
2. deze ben ik alweer vergeten…. :P het schiet me nog wel te binnen.
lincoln mark8 zegt
heerlijk decadent en totaal overbodig….. de belangerijkste ingredienten voor een auto……. houzee spyker
Ca.dil zegt
De 2 verkeerde interieurfoto’s zijn volgens mij v/d Zagato…
Echt mooi vind ik hem niet, maar ooh wat vet! Als ik het geld had kwam er direct een order bij!
mattie zegt
skl 55 amg
snelhied staat centraal? dat ding rijdt niet eens hoe weten ze nou hoe snel die rijdt(ps ken jij de interieur ontwerper?)
Sammo zegt
Dutch Pride???
Moet er echt van lachen want dit is echt een afschuwelijke auto, zowel van binnen als van buiten (behalve de koplampen).
Citrofiel zegt
Wat een verschrikkelijk raar ding is het toch. Echt over-the-top, echt Spyker! Niets voor mij, maar wel een grappig ding.
SugarFree zegt
@ De Oerknal
Of Porsche er veel moeite mee heeft gehad weet ik niet, maar wat wel duidelijk is, is dat de Cayenne ook op de weg voortreffelijk rijdt (sowieso goed, maar zelfs in vergelijking met een niet-SUV).
RA999 zegt
@mattie
natuurlijk blijven het gewoone motoren die ook in audi’s en volkswagens worden gebruikt, maar het vermogen van de W12 is bijvoorbeeld met 50 pk toegenomen, dus dat is niet zomaar “iet wat gekieteld”. en bovendien gebruikt Lotus motoren van Honda en Ascari gebruikt motoren van BMW, en daar is ook niks mis mee
en weer @mattie
topsnelheid kunnen ze uitrekenen, aan de hand van aerodinamica, vermogen, enz. en michiel van den brink (de ontwerper van de D12, exterieur en interieur) schrijft regelmatig columns hier op autotoblog
slk55 amg zegt
@ mattie
lang leve internet! op de officiele spyker site staan de specs. vermeld. ik ga er dus vanuit dat deze kloppen.
ennuh… die ‘Michiel’ is Michiel van den Brink, hij is verandwoordelijk voor zowel het interieur als het extrieur (als ik me niet vergis). hij is een bekend columnist onder de autobloggers.
S AMG zegt
zeker een mooie auto maar wel een beetje duur of niet soms? Ik had 250 a 275 op NL kenteken mooier gevonden. Bedoel hij is nou 2 keer zo duur als de aller duurste Cayenne met alleopties
Ejay zegt
Super mooie auto staat mooi op de oprit naast de Zagato Spyker. Jammer van het stuur, maar het is niet anders. Er moet wel een airbag in de familiewagen natuurlijk.
Cultbiker zegt
Een bonte kermisbak zonder een stevige smoelende achterkant.. en met een Maserati-neus.. Ik heb betere KITCARS gezien, alsjebliefd zeg.. Welke beoogde kneuzen zouden dit kopen??
Arnoud zegt
Ben ik nu gewoon gewend aan het uiterlijk of is het allemaal zoveel beter in proportie? Ik vind het uiterlijk in iedergeval geslaagd maar het interieur vind ik ronduit walgelijk. Veel te kitscherig, teveel ruitvormig stiksel, te rood leer, teveel glimmers, teveel klokken op plaatsen waar ze niet horen en de klokken op de goede plaats zijn te klein. Het dash rond het stuur is te kaal. Als ze daar nu meer klokken zouden heen verplaatsen en de klokken die er al zitten eens een stuk groter maakten dan was het al een stuk beter. Plus dat het veel makkelijker afleest.
Lagonda zegt
Wat een lelijke auto. Hierin wil je toch alleen maar gezien worden als je veelvuldig in MTF clips te zien bent ?
Wat is er mis met chique, Spyker ?? Dit is pure kitsch.
marc zegt
geweldig zoveel felle reacties. en dat is precies wat spyker wil. je kan voor dit geld geen allemans vriend maken. uit gesproken design valt op, en er zijn maar weinig auto’s die zo uitgesproken zijn als deze spyker. en in deze klasse hoeven ze er niet zo veel te verkopen, dus genoeg klanten die hem wel mooi vinden. als ik het geld had stond ik vooraan, wat een geweldige wagen.
ik zeg waar een klein land groot in is (donkervoort, spyker en zelfs de carver!!!)
marcel zegt
ik vind hem echt super stoer
OPCfreak zegt
Net een boot, maar niet eens echt heel super lelijk :P
ForrestGrr zegt
Eerste indruk: gestrande walvis, een schele.
Rivella zegt
Kan je hier niet de allereerste auto van maken die je binnenstebuiten kan keren?
Speedy zegt
lelijke auto en dir noemen ze een SUV ??? het stuur is ten eerste al gestolen van Audi. Je kan hem nog het best vergelijken met een amfibievoertuig uit de 2de wereldoorlog met wat leer enzo eraan toegevoegd
oly zegt
hee maar sjonys ze noeme dit toch ook niet voor niets een SSUV het moet ook geen jeep voor stelle maar gewoon een jeep super sport wage. en dat is ook een veel bete idee focking lijp ding
oly zegt
wanneer komt autoblog trouens eens met een noraal formaat foto’s gewoon
1280×960 dan heb je nog een beetje plaatje wat je als achtergrond kan gebruike
Nick zegt
Bij de achterkant zouden ze die lijn in het midden, mits hij een functie heeft, moeten verwijderen.
Dan de hele kont iets van smallen van boven naar beneden, de uitlaten ietwat hoger.
Bij de voorkant zou die motorkap iets schuiner naar beneden moeten lopen, zo’n W12 is toch niet zo hoog of lang.
Zo’n grote haaks-tot-het-wegdek-lopende grill is alleen maar slecht voor de aerodynamica.
Ze moeten immers wel functioneel blijven.
Daar zijn ze met de meeste SUV’s de fout in gegaan, vooral Audi en BMW.
dude db zegt
-Edit: opzouten met die CAPS-LOCK-
schnitzerken zegt
speciaal!
de voorkant doet me denken aan een verhoogde aston martin
Dr.Bob zegt
Weet nog niet of ik dit ding nu mooi of lelijk moet vinden…
Mooi van lelijkheid zullen we maar zeggen !
Hoe stap je trouwens uit dat ding als je tussen twee andere auto’s geparkeerd staat, deuren lijken me wel erg ver open te slaan…
Cabrioot zegt
Ehhhhh een hoop mensen staan al klaar met hun mening over de SUV terwijl ze hem niet eens in levende lijve hebben gezien…… Ga hem eerst eens in levende lijve bekijken…… Dan ben je geheid onder de indruk…..Geloof me…..
Vincent#1 zegt
Hallo,
Ik het mijn mening over deze auto over deze auto, na lang denken en plaatjes kijken, gewijzigt in een wat radicalere versie van mijn vorige.
Ik vindt het een enorme k*tauto, hoe kunnen ze zoiets bedenken. Het is niet alleen smakeloos, het zit ook nog eens vol met slecht doordachte ontwerpaspecten. Het is net of ze dat gehaaste concept van vorige keer wel best vonden en alleen wat kleine dingetjes nog verandert hebben.
Ik ben er niet zo één die SUVs sowieso verachtzaam vindt ik vindt dat er genoeg goed ontworpen SUVs zijn. SUVs hebben alleen door hun andere afmetingen aan andere vormentaal nodig. Hier lijkt het wel of ze gewoon de stretch-functie ik autocad gebruikt hebben en een lage spyker verticaal opgerekt hebben. De grill is nu een waanzinnige ovaal geworden, de diffusor (mag je dat wel zo noemen want die functie zal het wel niet meer hebben) zit ongeveer bij je navel en kijk even naar de motorkap ook die komt rechtstreeks van de C12. Waarom überhaupt de suggestie van een sportauto opwekken? wou je ermee racen?
Reken maar dat deze auto goed gaat verkopen, het wordt ongetwijfeld de Volkswagen van Dubai. En om het uur zullen we hem op MTV voorbij zien komen ondersteund met muziek waarin uitgelegt wordt hoeveel bitches je in de kofferbak kwijt kan en hoe handig die suicidedoors zijn om drive-by-shootings te houden.
Dat interieur doet me hier aan denken. en van die verschrikkelijke swarovski beeldjes
of dit…
Een hele hoop duur protserig gedoe, veel goud en geglim, maar of je het kunst kunt noemen?
Ik ga naar België verhuizen. Daar komt de lambo-designer tenminste vandaan ;)
Steffel zegt
@ vincent, als je jaloers bent omdat je zoiets niet kan betalen moet je hem niet meteen afzeiken. Iedereen zal zo’n wagen op zn oprit willen hebben…
Antoon zegt
Deze auto is net als de Cayenne van Porsche. We hebben een goed model sportwagen, de SUV is populair, weet je wat we plakken er gewoon wat centimeters onder en de gekken van de aarde kopen em wel want er staat een merkje op! Beide auto’s zijn gewoon niet mooi ( de Cayenne na de facelift nog minder mooi geworden ). De enige rede om deze Spyker te kopen is dat je wil racen maar wel last van je rug hebt dus niet in een lage sportwagen kan komen.
Schoenmaker hou je bij je leest zou ik zo zeggen!
Vincent#1 zegt
@steffel, Als ik auto’s zou afzijken omdat ik ze niet kan betalen, zou ik vrijwel elke auto op autoblog afzijken. Ik als arme schoolgaande, plaats vaak genoeg een positief berichtje bij auto’s die ik wel mooi vind.
Wanneer ik hem zou krijgen zou ik hem niet op mijn oprit weigeren. Maar wanneer jij/ik het geld hebt om deze auto te kopen, heb je de mogelijkheid te kiezen uit heel veel auto’s. Daarom bekritiseer ik hier het ontwerp en de mensen die hem zouden willen kopen.
Florijn zegt
toch wel KEI vet he haha nee wat een onzin
Gerben zegt
Verkopen zal ie zeker, maar voor de rest valt er niet veel goeds over te zeggen vrees ik.
De C12 was een mooie wagen. Toen was de inspiratie op of zoek…
Nog een paar van deze draken en het bedrijf gaat failliet.
dieter zegt
Dat is al het 2de gedrocht deze week. Ik ga mijn spyker aandelen verkopen want dit kan niet goed aflopen
Porsche Fan zegt
@ SugarFree
Ik ben het opzich wel met je eens hoor ;)
Maa ik bedoelde dat dat ding geen eens op een SUV lijkt
en De Cayenne Wel vandaar ff die arrgument
;)
jasper zegt
waat een LELIJKE auto!(maar hoe kan het ook anders het komt van spyker)
glo95 zegt
Hoe kan je dat nou ooit over deze auto zegge????????
Dit is echt een auto met stijl, dat er nog mensen met zo weinig smaak rond lopen, en dan nog hollander ook, eigenlijk zou je je diep moeten schamen zeg;)
niels zegt
Weet iemand hier hoe de kwaliteit van een spyker is want daar hoor je nogal wilde verhalen over!!!!
Iemand ervaring of die dat weet?
Ciao
Niels
kevin zegt
volgens mij maakt vooral de grille dat ding lelijk, als ze die gewoon wat kleiner maken en de voorkant minder afgeplat dan ziet ie er al veel beter uit
rai zegt
wat lelijk spyker de trots van nederland oer degelijk een toch mooi .
de kwaliteit als die net zo goed is als de eerste spyker die gebouwd
werd in nederland dan hoef je, je geen zorgen te maken.
C30CDIAMG zegt
wojo, die kleur! supergaaf..!! vind het echt een mooie auto geworden. Veel specialer dan ‘gewoon’ een ML of X5..!!
De Oerknal zegt
@ C30 CDI AMG
Ook een 1300-voud duurder dan een ML of X5, overigens.
C30CDIAMG zegt
oja, zijn de prijzen dan al bekend, volgens was ie nog niet eens in productie?
De Oerknal zegt
“Inclusief bpm en btw komt de Nederlandse prijs uit op 384.330 euro.”
(Autoweek)
C30CDIAMG zegt
oja, 235.000 ex taxes
ML 145.000
X5 104.000
idd wel een verschil. Maarja, verschil moet er zijn
De Oerknal zegt
Dat is natuurlijk ook waar..
C30CDIAMG zegt
De link van je naam doet het trouwens niet Oerknal…
mashell zegt
Ik ben het Bramzel eens, nu iets een stukje lager is lijkt de wagen stukken acceptabeler.
aaronj zegt
hoezo over the top??? ik vind m echt veel te overdreven, het lijkt niet op een hedendaagse auto zeg… die binnenkant is helemaal in tweeën gedeeld door het interieur, en de achterkant zo plat en dan nog schuin naar boven naar achter… echt veel te overdreven, zou hem niet vaker willen zien
MareX zegt
-edit: en nu in normale letters graag-
Timo zegt
Deze auto is zoveel mooier dan die zagato, hij is anders dan een Q7 of X5 daar zijn er namelijk al genoeg van, al is die Q7 wel erg bruut, maar mijn punt is dat spyker een exclusief merk is en dat het niet te vergelijken is met andere merken, zoals je bv. wel een ferrari met een lamborgini kan vergelijken, kortom een prachtige auto
xander zegt
Wat een schitterende auto.. ik kan het niet anders zeggen. Eindelijk eens een merkt wat zich onderscheid van al die andere merken!!! Schitterend ga zo door
Cars zegt
Orgineel vormgegeven, met de details van de ‘gewone’ C12’s. Hij ziet er beter uit dan dat nieuwe C12 concept dat ook op deze weblog staat ;). Toch wel geinig, met 4 deuren en hoog op z’n pootjes. Alleen spreekt die kleur-in-het-interieur me niet echt aan.
Berend zegt
de voorkant vind ik niet echt mooi de interieur ook niet echt verder ziet het er wel goed uit.
miquel zegt
hij is mooi geworden. net een monster. ik hoop dat dit een succes word. maar spyker, houd het de volgende keer wel bij echte sportwagens
Jasper zegt
Wonderful, i love it
Nick zegt
Je kan hem lelijk noemen, maar dit is dus wel de eerste SUV met een praktische kofferbak.
Misschien geeft Spyker JUIST een verkeerd beeld.
Spyker WAS namelijk NOOIT een sportwagen fabrikant geweest, maar enkel één voor limousines.
Toevallig hadden ze wel exclusieve racemodellen die in bijv. de bekende Peking-to-Paris rally of de hillclimb-rally Mont de La Turbie gebruikte.
Van mij mag Spyker weer terug naar luxe cruisers, en de C8, C12 en D12 houden.
Jordi7 zegt
hoe lelijk kun je een auto maken?!
zonde voor het nederlandse merk!
ze zouden een keer mooie degelijke sedans moeten maken..of gaan ze dan ook van dat domme oranje interieur gebruiken?
IK WALG
niek zegt
Dat oranje vind ik persoonlijk stijlvol, maar de interieurkleur zal je wel zelf mogen uitkiezen. Het lijkt mij niet meer dan normaal dat op een autoshow een opvallende kleur wordt gebruikt om publiek naar je stand te lokken.
Persoonlijk zou ik gaan voor deze exterieurkleur en een donkerrood interieur.
Ik heb zelf vrij lang naar de plaatjes moeten kijken om tot mijn oordeel te komen
-Mijn eerste reactie was uiteraard: *schrik*, is dit een SUV?!!?
-Daarna zag ik in dat het wel degelijk een SUV was, maar gewoon anders
-Daarna gingen mijn mondhoeken langzaam omhoog
-Vervolgens vond ik de auto schitterend
-Tenslotte keek ik naar alle details en dacht ik: ja, dit is een mooie Auto!
Hier is knap werk verricht. En ook qua concept is het een goed idee. Eindelijk een auto waar je fatsoenlijk met vier man inpast die een beetje supersport prestaties levert.
Nu tijd voor het inkoppertje
Ga ik het doen?
Ja ik ga het doen!
Komt ‘ie dan he!
Ze slaan de spyker…
…nee ik ga hem toch niet maken, hij is veel te flauw
Mr X zegt
Verschrikkelijk mooi maar ik zie er geen man in rijden.
luuk zegt
echt gruwelijk mooi! vooral die uitlaatpijpen en de bekleding! Hij jad alleen iets ronder mogen zijn! PS @ autoblogger:Hoe zorg ik er voor dat een plaatje direct te zien is?
http://youtube.com/watch?v=TIVVGX_-ITM
http://stadium.weblogsinc.com/autoblog/hirezpics/PebbleConcepts%20-%2011.jpg
luuk zegt
Die deuren…
cockie zegt
Wat een jaloezie proef ik hier, mooier worden ze niet hoor…. sorry