Sprokkel zo’n 45.000 ekkies bij elkaar en kijk niet verder, we hebben ‘m voor je gevonden.
De standaard 944 zal dan misschien niet de boeken in gaat als de meest begeerde Porsche die ooit Zuffenhausen verliet, maar met wat huisvlijt en een vrij belachelijk aantal manuren heb je voor je het weet een unieke roadster te pakken met 150 pk uit een viercilinder halve V8, bij een acceptabel gewicht van 1.147 kg.
Terugkomend op het aantal manuren: een vertegenwoordiger van Heynsdyk, zo heet de firma achter deze bijzondere cabrio, verklapte ooit dat de bouw van één 2500 SF meer dan 400 uur kostte en dan waren de 160+ uren bij de spuiter nog niet meegerekend. Bij een nieuwprijs van zo’n € 37k snap je dat de firma helaas geen lang leven beschoren was.
Zo meldden we in 2010 nog trots dat er een nieuw Nederlands merk ten tonele was verschenen, maar ruim twee jaar later was de koek op en Heynsdyk failliet. Bummer, al wist het merk in z’n korte leven toch nog 17 auto’s te bouwen. Auto’s die overigens ook als bouwpakket konden worden geleverd.
De occasion in dit verhaal heeft 65.000 km op de teller en is bovendien één van de weinige exemplaren (moet je nagaan, op een totaal van 17 stuks) met een automaat. Vrij uniek dus, en voor 44.500 euro kun je ‘m hier vinden.
Dank aan Sander voor het tippen!
Dutchdriftking zegt
En voor dat geld kan je toch zoveel leuker speelgoed kopen dat wel mooi is afgewerkt…
addiction4cars zegt
Bah!
str8six zegt
Grappig, heb wel eens met zo’n ding gereden. Een donkergroene. Echt een bij elkaar geraapt stuk plaatwerk dat ding. En stinken naar benzine, niet te zuinig. De reacties waren wel erg leuk. Zelfs van non-petrolheads, ik citeer een man in Utrecht: “is dat een Maserati?”
Reed verder wel leuk, lekker geluid maar meer ook niet.
freezzr zegt
Wat een gruwelijk lelijk hok…
lekbak zegt
Zelfs als ze het materiaal gratis gekregen zouden hebben was het nog een belachelijk uurtarief geweest.
Ondanks dat toch jammer dat ze failliet zijn. Maar niet getreurd (of juist wel), de auto bestaan nog!
freezzr zegt
Die pook, dat zakje om de pook, dat dashboard, die knopjes, de bananenvorm, die uitstekende uitlaten, enz. enz. enz.
philipf zegt
De achterkant is erg geslaagd!
stfu zegt
Nogal wiedes dat het failliet raakte. Een 944 is misschien niet zo duur, maar alles eromheen wel. Zie hier het bewijs dat het zelfs 2e hands veel te duur is…
gtwillem zegt
-edit: u heeft gelijk! Is aangepast-
gregorius zegt
Er is een verschil tussen een veredelde coachbuilder en een merk. Ik zou deze eerder onder de coachbuilders scharen.
In dat geval zou je net zo makkelijk en unieke kunnen krijgen. Had je dus ook iets kunnen krijgen dat lijkt op iets wat wel mooi is: 300sl styling. 550 styling. 507 styling (de BMW, niet de Peugeot). Desnoods zelfs een Cobra achtige. Maar dit?
toyotafortuner zegt
Niet de meest geslaagde custombuild. Doe maar een normale 944.
sjon zegt
Dafuq is dat. Dat dashboard alleen al…
Forza zegt
Dus je hebt 50k te besteden en gaat naar die showroom. Dan kíjk je toch niet eens naar dit gedrocht? Staat zoveel mooiers daar!
clarkson zegt
Een automaat….. En nog niet echt knap ook. Nee dankje!
gtdave zegt
Als het een kever ombouw was geweest van 5K dan had ik het ook geloofd.
gtwillem zegt
Beetje drol plus slagroom syndroom. Je kan van een drol geen moorkop maken, je kan er wat slagroom op doen, je blijft het toch proeven.
Op zich een leuk alternatief, maar het business plan is ruk. Niemand gaat een mooie 944 S2 of 968 opofferen. Dus moet je een kit van 15k op een auto zetten die al helemaal afgeleefd is. Onbegonnen werk.
Tip van de dag, en helemaal gratis: ga met Caterham praten om exclusief voor hen mooi koetswerken te maken. Caterham probeerde het in de jaren ’90 met de 21 (met CRX Del Sol achterlichten), maar dat was niet zo succesvol). Maar stel je voor, Heynsdyk maakt drie soorten koetswerken: een typisch Engelse (in de stijl van een E-Type Jaguar of Austin Healey 3000) Amerikaanse (Corvette/Cobra achtig) en Italiaanse (Maserati 300S achtig). Caterham (expert in bouwsets) helpt mee om te zorgen dat bij de ontwikkeling alles past. En Heynsdyk bouwt ze in opdracht. Op basis van een 420R van 45k kun je een koetswerk van 15k beter verkopen, lijkt mij.
FB_100002168127182 zegt
Wat een bagger auto. Met zoveel manuren kan je toch wel ruimte reserveren voor het interieur ook?
gieltj zegt
De achterkant ziet er goed uit hoor maar de rest is vrij lelijk ?
fconderkantlat zegt
nee dat zocht ik niet. En als ik dat deed, zocht ik bij Singer.
toyotafortuner zegt
Btw @mauritsh: de merklinkjes in de tekst staan omgekeerd. Die bij 2010 linkt naar failliet, en die bij failliet link naar de geboorte van het merk.
norge zegt
Wel apart…..
mrrallycross zegt
Nee bedankt