Euh, nee de auto is niet gratis, maar de automaat wel.
Goed nieuws voor de cruiser die niks liever doet dan onder het rijden de linkervoet uit het raam hangen. Audi komt nu met de A6 Automatic Edition op de proppen, zodat een 7-traps automaat met dubbele koppeling nu zonder meerprijs te bestellen is.
De Automatic Edition is te bestellen met de 1.8 TFSI (190 pk) of de 2.0 TDI (150 pk of 190 pk) en is te combineren met elke A6-uitvoering. Bovendien geldt het aanbod voor zowel de Limousine als de Avant. Prijzen beginnen bij 47.190 ekkermannen voor een 2.0 TDI, de 1.8 TFSI Avant kost je 50.600 euro.
uselessblogger zegt
ik twijfel tussen komkommertijd en gratis reclame..
jaapiyo zegt
@uselessblogger: Is niet gratis, naar verluid hebben Wouter en autoblogger in ruil voor deze advertorial een gratis APK gekregen voor hun Audi TT respectievelijk V8.
phaeton zegt
@jaapiyo: Welke TT?
jaapiyo zegt
@phaeton: Heeft Wouter weer wat geschoven in zijn wagenpark en is de TT eruit gegaan dan? Dan moet ik mijn informatie database in mijn hoofd even bijwerken.
Heeft ‘ie nu wel een sportieve auto er voor in de plaats of niet ;)?
Stijnson zegt
@jaapiyo: Gele S4 b5 avant. Staat o.a. ook op zijn instagramaccount.
jaapiyo zegt
@Stijnson: ah. Nou ja wel beter dan de TT. Goede kleur ook.
eelco74 zegt
Aangezien we 80% van de tijd in de file staan is zo’n automaat de eerst optie die je NL zou moeten aanvinken. Gelukkig zie het steeds meer, ik heb 17 jaar geschakeld, maar nu sinds een tijdje een Qtronic. Zou niet echt meer terug willen
Junior540 zegt
@eelco74: niet echt, maar wel een beetje
Rick-dos zegt
Snutverdurrie, open AB, zie de foto en dacht dat het nieuws was over de A3 sedan….
sebasjuhh zegt
@Rick-dos: Je hoeft je niet alleen te voelen.
Dutchdriftking zegt
@Rick-dos: ik was dus niet de enige!
mgmgb zegt
Doe nu niet! Die krengen zijn al zo saai dat alleen het schakelen je wakker houdt. Mensen, neem toch een Jaguar of een BMW. Dan mag je een automaat nemen, krijg je nog die fijne 8-traps ZF ook.
370z_stillen zegt
@mgmgb: Zo lekker rijden die jaguars niet. 5 serie is verder wel prima.
mgmgb zegt
@emilio89:
Wanneer heb jij voor het laatst een Jag gereden? Ervaring met meerdere huidige modellen BMW en Jaguar, Jaguar doet absoluut niet onder voor BMW. De wegligging van de XE is zelfs tamelijk fenomenaal te noemen.
370z_stillen zegt
@mgmgb: misschien is het persoonlijk, maar de xf, xe en “nieuwe” xj vind ik niet lekker rijden. Het is maar wat je zelf fijn vindt, maar vooral over de xe hoor ik ook weinig goeds.
w0o0dy zegt
@emilio89: de xe wordt juis door verscheidene journalisten juist qua weggedrag de hemel ingegrepen.
mashell zegt
@w0o0dy: maar we weten ook dat voor autojournalisten vaak geldt: sportiever is beter. Dus als de XE volgens journalisten een brijant weggedrag heeft kan het voor Jan Modaal wel eens een stugge stuiterbak zijn.
mgmgb zegt
@mashell:
Valt reuze mee, hij ligt heel vlak op de weg maar met de vering en demping is niets mis. In vergelijking met een 3-serie voelt hij op slecht wegdek zelfs vrij zacht, maar in de bochten juist steviger.
mashell zegt
@mgmgb: Hmm. In deze klasse rijdt alles saai en comfortabel, dat is ook de bedoeling van dit soort reisauto’s. In in deze klasse zou ik op dit moment voor de A6 kiezen. De nieuwe XF is er nog niet en de 5 serie begint op leeftijd te raken, de E klasse ook. De kleine facelift die de A6 vorig jaar gehad heeft heeft het model goed gedaan op dit moment duidelijk de klasse koning.
kapiteinaudi zegt
@mashell: Eens. Als er een klasse is waar Audi de bovenhand heeft, is het deze wel.
thejerk zegt
Nee dank u, ik wil helemaal geen automaat.
Ook van de verpakking kan ik niet opgewonden raken.
henkhupelschoten zegt
@mashell: Gelukkig komt de nieuwe e-klasse er in detroit aan ;) 9 traps!
fejjie zegt
@mgmgb: Ik haal nochtans veel rijplezier uit mijn A6, Had ik de optie gehad van een manuele bak had ik die zeker gekozen, maar dat was niet mogelijk.
Dimglor zegt
@fejjie:
Zal afhangen van de motorisatie waarschijnlijk.
Men pa rijdt met A6 avant, 2.0 tdi 177pk met handbak.
Heel fijne wagen om mee te rijden.
fejjie zegt
@Dimglor: Klopt, heb meer dan 300pk, dus rij heerlijk vlot tussen het verkeer door.
Dimglor zegt
@fejjie: Kan ik geloven ;-)
Men pa stond erop om een handbak te hebben.
Vindt ie het leukst om mee te rijden.
Zal jammergenoeg minder en minder beschikbaar worden.
Zo zag ik, op Duitse car configurator van Audi, bij de nieuwe A4 enkel maar 1 motor in combinatie met een manuele bak…
dick1980 zegt
@mgmgb: die zit ook in de A6 BiTDI
hanse1one zegt
En welkom op PonBlog en DieterenBlog
jaapiyo zegt
@hanse1one: precies. Als ik de reclame folder van VAG wil lezen ga ik wel naar een VAG dealer…of naar VAGweek, Audibild of Audi-Motor-und-Sport.
capogbe zegt
@jaapiyo: lees het dan gewoon niet.
jaapiyo zegt
@capogbe: jawel, anders ben je niet meer op de hoogte en praat je uit je nek hè. Stel Audi gaat ineens iets bouwen met RWD en ik lees dat niet…blijf ik hier een beetje verkondigen dat het neppe wagens met onderstuurde neuzen zijn terwijl het dat dan eindelijk niet meer zijn…
Dan sta je wel een beetje voor joker.
tfsi zegt
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
tofas zegt
@tfsi: ik denk 1.8
jaapiyo zegt
Met andere woorden door de automaat wordt de CO2 uitstoot op papier een stukje minder, daardoor hoeft er minder geld naar de roverheid en wordt het verschil in consumentenprijs met de handbak dusdanig klein dat Pon het minimale resterende verschil bijlegt om vervolgens goede sier te maken met deze ‘SUPERDEAL’.
Nee ok, we vatten ‘m.
Pordon zegt
@jaapiyo: Wie weet maakt het verschil de Co2 de auto met automaat zelfs wel goedkoper maar doen verkopen ze het nu op een manier waardoor de koper denkt dat hij een voordeeltje krijgt.
knipperlichtje zegt
@jaapiyo: zou kunnen, maar dat maakt van pon niet een of andere grote boze wolf. BMW heeft al meerdere keren een dergelijke actie gehad op de 1/3/5 serie.
thejerk zegt
@knipperlichtje:
Dit misschien niet, maar hun omkooppraktijken en gebrek aan coulance maken het beeld bij mensen die hun geld niet bij Pon verdienen iets minder sympathiek.
potver7 zegt
@mauritsh: je bent het trefwoord ‘advertorial’ vergeten…
trustmeiamanengineer zegt
Zo’n bak neem je toch altijd met automaat? Plezier is er toch al niet te beleven, dus zelf roeren is volstrekt overbodig.
Overigens ben ik ook blij met mijn koppelingspedaal loze auto op momenten zoals gisteravond waarbij ik anderhalf uur over de Belgische snelweg moest kruipen…
knipperlichtje zegt
Krijgen we ook nog een ”A6 lichtblauw edition”? Staat ‘m goed!
leroyrs5 zegt
Ooit de dsg op mijn golf r32 gehad , sinsdien nooit meer wat anders gewild,heb nu een s-tronic en moet zeggen het is echt heerlijk zeker met de drukte op de weg tegenwoordig..
w0o0dy zegt
“Wie maakt me los? Het zijn de allerlaatste meneer, zo’n voordeeltje komt u niet nog eens tegen, echt alleen vandaag…” “Komt u maakbaar, een A6je voor wenig, wie maakt me los?”
w0o0dy zegt
En naast alle advertenties en irritante meuk die er voor zorgt dat je per ongeluk op allerlei klote sites met prijsvragen ed terecht komen mogen we nu ook al dit soort flut lezen…
granlusso zegt
@w0o0dy: Er moet geld verdiend worden, niks mis mee. Of denk je dat AB die filmpjes van Gina Classics gratis maakt?
granlusso zegt
@granlusso: En daarmee bedoel ik dat Gina gewoon betaalt.
w0o0dy zegt
@granlusso: ik snap het… Maar erger me dagelijks groen en geel aan die rotzooi die er tegenwoordig op staat. Ik wil nooit, nimmer, never, niemals op die troep klikken dus flikker op met die meuk. Iedere adverteerder die met dit soort ellende werkt Is automatisch no go bij mij.
Dat je geld nodig hebt prima, advertorial tussen de artikelen ook goed, zelfs die filmpjes die betaald worden of reclame voor het eigenlijke filmpje kan ik wel mee leven.. Alle troep die me laat klikken terwijl ik dat niet van andere ben Is gewoon uitsluitend irritant en zal geen enkele aanbieder ooit handel (van mij) opleveren.
granlusso zegt
@w0o0dy: Dat ben ik met je eens, bij mij werkt het ook averechts. Alleen het gaat indirect on de naam van de adverteerder die je onthoudt. Vaak zijn die reclames bewust irritant, zodat je ze onthoudt. Zolang Autoblog er goed mee kan verdienen, snap ik dat ze hiervoor kiezen.
Okkii zegt
@w0o0dy: ho ho het is al dinsdag jij mag volgende week maandag weer eff zeuren
skid zegt
Beste @mauritsh,
Graag uw aandacht voor een kleine citaat uit de “Over ons” van deze website:
“Tegelijkertijd conformeren wij ons niet aan importeurs en advertentiebudgetten, maar aan de macht van pk’s en vermogen.”
Dit is geen nieuws, dit is reclame. Dit is een kniebuiging naar een potentiele adverteerder met een riant advertentiebudget.
Snap ik, want er moet brood op de plank komen.
Maar…….
of je gaat van ELK merk, alle uitvoeringswisselingen, alle wijzigingen van actie- en optiepakketten en alle kleurwijzigingen van elk nieuw modeljaar oplepelen onder het kopje nieuws…..
of je houdt je voornamelijk bij echt autonieuws en noemt dit beestje bij zijn naam en plakt het kopje advertorial erop. Want dat is het.
Het is hier de Autoweek niet, potverdikkie.
gop1 zegt
@skid: True story.
potver7 zegt
Waarschijnlijk krijg je dan gewoon een A4 met A6 badges. Er is toch niemand die het verschil ziet.
purepet9000 zegt
Wat is ook al weer het verschil tussen al die Tronics?
Dutchdriftking zegt
@purepet9000: Je hebt een automaat met enkele koppeling, dubbele koppeling en een CVT. Audi geeft ze allemaal een ander naampje. Al is de CVT geloof ik naar de eeuwige roestvelden.
gtwillem zegt
@dutchdriftking: Multitronic is nog te krijgen op de viercilinder versies van de A5. Maar die gaan eruit, inderdaad.
poeperman zegt
@purepet9000: s-tronic = dubbele koppeling (dsg)
R-tronic = sequentiele bak (bestaat niet meer denk ik)
Multitronic = CVT
ikweethet zegt
Mensen. Vind je dit reclame of heb je geen zin in Audi nieuws. Klik dan niet op het artikel. Niemand verplicht je tot iets.
Carreza zegt
@ikweethet: ik heb wel zin in Audi nieuws, dus ik klikte op het artikel… maar ik had toch meer verwacht dan vijf korte zinnetjes…
lamborgfan zegt
Hmm.. denk dat als hier een ster op de kap zat je hele andere reacties zou krijgen. Vaag he..
rijbewijzer zegt
@lamborgfan:
Nee, VAG..
w0o0dy zegt
Tikfout? VAG he?
berlinetta zegt
Uit de titel kun je al opmaken dat het reclame is dus als je er geen zin in hebt, klik er dan niet op. De reden voor mij om erop te klikken was juist omdat ik benieuwd was waarom een advertorial best veel reacties heeft. Het antwoord is dat iedereen wat te zeiken heeft over die advertorial.
gtwillem zegt
Zolang de service gratis is, moet je er niet om zeuren. Je krijgt het voor niets. Daarbij geeft de titel al een beetje aan dat wat het onderwerp.
Als ik in de markt was voor een A6, waarop een automaat goed thuis hoort, zou ik het nieuws wel kunnen waarderen. Zo’n A6 Avant 2.0 TDI met 190pk en dus die automaat is een prima zaken/familie auto. Vlot, ruim en lekker comfortabel. Prima wagen, niets mis mee. Helaas boven mijn budget, anders had ik he serieus overwogen.
lekbak zegt
@gtwillem: blijkbaar krijgen de meesten het niet voor niks. Ze betalen met ergernis.
oxymoron zegt
Lijkt me niet meer dan logisch voor een auto in dit segment. We hebben toch ook allemaal een thermostaat op de verwarming?
rob5nismo zegt
Nee doe maar lekker zelf rond poken
philipf zegt
Die had ik niet zien aankomen…
reistje zegt
Zoals al gezegd. De Co2’s maakt de handbak waarschijnlijk zoveel duurder dat het de kosten van de automaat opheft.
Alleen wel jammer dat het de VAG 7 speed is en niet de ZF 8 speed.
jaapiyo zegt
@reistje: Wat dat nog raarder maakt, is dat ze in de VS wel die 8-bak van ZF gebruiken. Je zou zeggen bij een merk dat zo gek is op kosten delen dat dat uit den boze is, dus vraag me af wat de beweegreden daarvoor is. Misschien is de ZF bak wat betrouwbaarder en lopen ze in de VS liever niet het risico dat het onbetrouwbare imago nog een sbevestigd wordt, maar waarom dan hier wel die 7-bak leveren? Tenzij die goedkoper is…? Zou wel weer niet erg ‘premium’ zijn als het die laatste reden is maar wat zou het anders moeten zijn.
gtwillem zegt
@jaapiyo: in de VS heeft de 3.0 TFSI inderdaad de 8-trans ZF. Waarschijnlijk vanwege het relaxter karakter van die bak. De 2.0T heeft daar de CVT, volgens mij. Ook vrij relaxed. Daarbij zijn de DCT bakken goed geschikt om de laatste grammen uitstoot te beperken, iets wat belangrijker is in Europa dan in de States. De S6 heeft dan overigens volgens mij wél weer de DSG en de RS6 weer de automaat van ZF (vanwege de grotere krachten).
De wat nerveuzere DSG bakken passen meer bij de Europeanen, blijkbaar. Persoonlijk vind ik de DCT bakken een beetje wisselend qua succes. Laatst een Passat met een DCT gereden, en die bak was een drama. Elke versnelling pakte die, behalve de goede en de reacties waren traag bovendien. Maar in een Golf R is ie voortreffelijk.
Maar de 8-traps ZF is wel briljant: soepel, snel en makkelijk in te bouwen en nog helpt met zuiniger maken ook. Zal vast wel de reden zijn dat BMW hem in elk model plaatst.
redbeams zegt
Als ze nou de olie gratis maken die deze audi gaat verbruiken…