• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dus je hebt net je Ferrari F40 gerestaureerd…

Auteur: Author, gepost 24 september 2016 om 09:05 – 77 Reacties

Afbeelding Dus je hebt net je Ferrari F40 gerestaureerd…Afbeelding Dus je hebt net je Ferrari F40 gerestaureerd…Afbeelding Dus je hebt net je Ferrari F40 gerestaureerd…Afbeelding Dus je hebt net je Ferrari F40 gerestaureerd…

Dus je hebt net je Ferrari F40 gerestaureerd...
24 september 2016, never forget…

Terwijl ik dit typ zit collega en F40-liefhebber in hart en nieren Dizono in een hoekje van de redactie met lange halen te snikken. De man is voorlopig niet aanspreekbaar en met hem waarschijnlijk velen. Deze Ferrari F40 was net compleet gerestaureerd en tijdens de eerste(!) rit na de omvangrijke opknapklus vatte de legendarisch auto vlam. En niet zo’n beetje ook.

Waarom de auto in brand vloog, is vooralsnog niet bekend. Wel lijkt het aannemelijk dat de F40 simpelweg te beschadigd is om nog te kunnen repareren. Positief puntje is dan wel weer dat er mogelijk nog onderdelen op zitten die voor andere F40’s kunnen worden gebruikt.

Aan de andere kant: een beetje F40 doet tegenwoordig al gauw een miljoen euro. Het zal dus van de verzekering afhangen wat het lot is van deze Italiaanse bruut. Laten we hopen op het beste.

Dank aan Dennis voor het tippen! Foto’s via Supercar Advocates

Ook interessant!

  • Piekfijne Ferrari F40 moet flink bedrag opleveren
  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
  • De Ferrari F40 van Gerhard Berger
    Video - Ferrari F40 krijgt een grondige poetsbeurt
  • F40
    Zo veel geld is een blauwe Ferrari F40 waard

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

f40, Ferrari, restauratie, rood, schade, vuur

Vorig bericht: « Investeren in auto’s: de bubbel barst nog lang niet
Volgend bericht: RS3 rem issues: zoveel eigenaren meldden zich bij ons »

Lees Interacties

Reacties

  1. philipf zegt

    24 september 2016 om 09:11

    Dat is goed k*t!

    Login om te reageren
  2. maferick74 zegt

    24 september 2016 om 09:11

    Euh zoiets is toch gewoon dood??? Wat kan je hiervan nog gebruiken? T logotje voorop?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 september 2016 om 10:37

      @maferick74: het chassisnummer ;)

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        24 september 2016 om 12:23

        @davelepeef: inderdaad, zoals je kunt zien is een F40 geen ingewikkelde auto. Met de huidige prijzen wordt deze auto weer netjes nagebouwd.

        Login om te reageren
    • bmwe81 zegt

      24 september 2016 om 15:08

      @maferick74: vergeet de wielmoeren niet!

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    24 september 2016 om 09:11

    Ik doe met je mee Jesse. Pijnlijk dit!

    Login om te reageren
  4. Graafke zegt

    24 september 2016 om 09:13

    Gevalletje restaurateur aansprakelijk stellen

    Login om te reageren
    • baap zegt

      24 september 2016 om 10:48

      @graafke: Alsof dat zo makkelijk te bewijzen is.

      Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    24 september 2016 om 09:20

    Aan een ieder die me altijd uitlacht als ik een 9 liter schuimblussert meeneem op een proefrit !!!
    Het is zo menselijk, zeker bij zoiets gecompliceerd als een F40 te vergeten een stekkertje of klemmetje goed aan te draaien.

    Login om te reageren
    • mcaa zegt

      24 september 2016 om 23:08

      @desjonnies: ik neem altijd de brandweer mee

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      25 september 2016 om 09:52

      @desjonnies: ach waren we even vergeten, jij rijdt wekelijks proef in een F40 , lol

      Login om te reageren
  6. spiderman zegt

    24 september 2016 om 09:21

    Ja, nog heel wat bruikbare onderdelen, zo te zien. Een nog best knap Ferrarischildje op de neus en ook eh….

    Login om te reageren
  7. racingralph zegt

    24 september 2016 om 09:25

    Jesus, dat is zuur. Waarschijnlijk de brandstofleiding niet goed vastgezet? Anders krijg je vgm nooit zo’n mega fik.

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      24 september 2016 om 10:49

      @racingralph: dat hoeft niet, blokje word snel warm als de koeling het bijvoorbeeld niet doet, fan niet aanslaat door een stekkertje wat niet goed contact maakt….. meeste auto’s vliegen nogsteeds in de brand door koelproblemen!

      Login om te reageren
  8. realracing3 zegt

    24 september 2016 om 09:27

    Ik doe nu met je mee dizono

    Login om te reageren
  9. dirkiii zegt

    24 september 2016 om 09:28

    T is maar blik.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      24 september 2016 om 09:32

      @dirkiii: Nee Carbon.

      Login om te reageren
      • lebeaunl zegt

        24 september 2016 om 09:44

        @E34M5Touring: en kevlar en aluminium

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          24 september 2016 om 09:46

          @lebeaunl: Denk dat we roet en as ook wel aan dit rijtje toe kunnen voegen inmiddels…

          Login om te reageren
  10. ablogjunk zegt

    24 september 2016 om 09:31

    Net even dat klemmetje vergeten bij de brandstoftank…

    Login om te reageren
  11. tragepater zegt

    24 september 2016 om 09:33

    Ik zoek toevallig nog een setje F40 wielen

    Login om te reageren
    • nasty zegt

      24 september 2016 om 18:46

      @tragepater: Golf 4 rijder? :)

      Login om te reageren
  12. martinusss zegt

    24 september 2016 om 09:34

    Nooooooooooooooooo…..!!!!

    Login om te reageren
  13. dave zegt

    24 september 2016 om 09:34

    Even aaaap…… Nee shit dit is te heftig?

    Login om te reageren
  14. kilum zegt

    24 september 2016 om 09:35

    Veel sterkte Jesse.

    Login om te reageren
  15. carfreakjim zegt

    24 september 2016 om 09:35

    Op het ferrari logo op de voorkant na is er volgens mij niet veel meer te redden, maar ferrari heeft eigenlijk alleen het chassis nummer nodig om hem weer op te bouwen dus als de kosten om een f40 te maken lager zijn als 1 miljoen is er nog hoop dat er geen f40 verloren is.

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      24 september 2016 om 10:41

      @carfreakjim: bedoel je dat ze een compleet nieuw chassis gaan bouwen? Zal toch niet. Als er ergens oude originele delen zijn maybe, maar van de grond af nieuw bouwen?

      Login om te reageren
      • pluiske666 zegt

        24 september 2016 om 10:57

        @davelepeef: ik ben eigenlijk heel benieuwd of er een antwoord op je vragen is. Geen idee of een blanco cheque aan Ferrari dit kan fixen.

        Login om te reageren
      • basjaski zegt

        24 september 2016 om 11:26

        @davelepeef: Zanasi (i.e. DE Ferrari repair specialist, wordt ook door Ferrari zelf gebruikt voor klassiekers en zelfs het verven van alle ”special colour” autos en alle LaFerrari) heeft meerdere chassis gebouwd voor compleet verwoeste F40s, waarvan alleen nog maar het chassisnummer van over was. Ik heb nog fotos liggen van een compleet nieuwe rebuild van een paar jaar terug.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          24 september 2016 om 17:21

          @basjaski: nieuw gebouwd of hersteld? Zodra een auto vanaf 0 wordt opgebouwd puur op chassisnummer vind ik het “echte” er een beetje af… Hoewel door Ferrari gebouwd… Dunno. Lijkt niet te kloppen. Hoe ouder, hoe fouten ook…

          Login om te reageren
      • jorden zegt

        24 september 2016 om 16:52

        @davelepeef: ja, dat doen ze!! Er is laatst een zwarte Enzo “nieuw” gebouwd. Het chassis nummer kwam van een rood exemplaar die in feite total was.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          24 september 2016 om 17:23

          @jorden: een Enzo lijkt me ook beter te doen; daar liggen de mallen vast nog ergens van, paar lappen koolstofvezel en een emmer hars en that’s it. In een notendop ;) Chassis van een F40 bouwen is toch andere koek.
          Maar het idee blijft hetzelfde als ik hierboven schrijf, het lijkt zo niet meer “echt”, of origineel…

          Login om te reageren
  16. dnadave zegt

    24 september 2016 om 09:39

    Ik denk dat het nog vies tegenvalt hoeveel bruikbare onderdelen hier op zitten

    Login om te reageren
  17. blata zegt

    24 september 2016 om 09:42

    Ja die is kapot. Mogelijk tijdens de restauratie een nieuw maar defect onderdeel geplaatst. Eeuwig zonde

    Login om te reageren
  18. jesse_rutjes zegt

    24 september 2016 om 09:42

    Dit doet pijn :/

    Login om te reageren
  19. gwnbmw zegt

    24 september 2016 om 09:47

    eventueel met een pauper benzine leiding gerepareerd?

    Login om te reageren
  20. porsche928 zegt

    24 september 2016 om 09:50

    Au, dat is pijnlijk. Ik denk dat zelfs Jet Cars deze skipped.

    Login om te reageren
  21. lompey zegt

    24 september 2016 om 09:51

    Die drinkt voor verdriet wel een kratje brand weg

    Login om te reageren
    • redbullinjector zegt

      24 september 2016 om 10:31

      @lompey: met vlammetjes?

      Login om te reageren
  22. utregcity zegt

    24 september 2016 om 09:51

    Nu maar hopen dat ze in Apeldoorn ook op zaterdag werken.

    Login om te reageren
  23. JeffreyRBB zegt

    24 september 2016 om 09:51

    Wow, dat is wel even zuur! Maar even over dat positieve puntje, zie jij nog bruikbare onderdelen?

    Login om te reageren
  24. mauking zegt

    24 september 2016 om 09:55

    Mag ik het logo hebben ?

    Login om te reageren
  25. room850 zegt

    24 september 2016 om 09:57

    Misselijk makend

    Login om te reageren
  26. Rick-dos zegt

    24 september 2016 om 10:00

    *surft naar AB*
    *opent artikel*
    *krimpt in elkaar*
    *begint ongecontroleerd te janken*
    *pakt zakdoek om tranen te drogen*
    *snuit nog eens in zakdoek*
    *geeft zakdoek door aan @dizono*

    Login om te reageren
  27. ahs1979 zegt

    24 september 2016 om 10:05

    Ik denk dat voor deze specifieke F40 de “bubble” helaas wel gebarsten is.

    Login om te reageren
  28. lekkaah zegt

    24 september 2016 om 10:08

    En dan heeftie ook nog is ‘no keys’ voor zn vervangende peug 206

    Login om te reageren
  29. kingjoop zegt

    24 september 2016 om 10:10

    *snikt* droevigste verhaal van de dag.

    Login om te reageren
  30. kaeser zegt

    24 september 2016 om 10:12

    Mamma mia! Ik ga bij Dizono in de hoek zitten…

    Login om te reageren
  31. visie zegt

    24 september 2016 om 10:13

    Lekker wakker worden is dit…

    Login om te reageren
  32. suheyl zegt

    24 september 2016 om 10:17

    Zo zonde! Weet ook niet op welke recyclebare delen je doelt…

    Login om te reageren
  33. goodolddays zegt

    24 september 2016 om 10:18

    Ach dat hoort zo, Ferrari’s van welleer barsten nou eenmaal in vlammen uit, dat is deel van het karakter zullen we maar zeggen…

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      24 september 2016 om 10:49

      @goodolddays: is dat niet pas bij de 458 geïntroduceerd?

      Login om te reageren
  34. galverink zegt

    24 september 2016 om 10:21

    De moer van het linker voorwiel. Als presse papier op je bureau

    Login om te reageren
  35. ch26 zegt

    24 september 2016 om 10:21

    Kijk een Fikrarie!!

    Login om te reageren
  36. flevocarspotter zegt

    24 september 2016 om 10:25

    Die is stuk….

    Login om te reageren
  37. harrie zegt

    24 september 2016 om 10:33

    Benzineslangklemmetje: 1,- euro
    Schade: 1.000.000,- euro

    Login om te reageren
  38. camber24 zegt

    24 september 2016 om 10:39

    Kut voor ons, de paupers zonder F40. Mooi voor de eigenaren van een F40; die van hun is nu weer een beetje meer waard geworden.

    Login om te reageren
  39. Dutchdriftking zegt

    24 september 2016 om 10:43

    Alles kapot.

    Login om te reageren
  40. pjotr zegt

    24 september 2016 om 10:46

    Dat wordt een interessante rechtszaak…

    Login om te reageren
  41. dwersbongel zegt

    24 september 2016 om 11:04

    Laten we allen samen komen op AB hq om dit verdriet te verwerken.

    Login om te reageren
  42. mercedesclk350 zegt

    24 september 2016 om 11:05

    Ik krijg gewoon pijn in mijn hart van hier naar kijken. Die eigenaar zal wel levensdepressief zijn.

    Login om te reageren
  43. cthijs zegt

    24 september 2016 om 11:23

    Nou maar hopen dat het chassisnummer niet is weggesmolten want anders gaat de verzekering niet meteen dokken

    Login om te reageren
  44. kwatkam zegt

    24 september 2016 om 11:35

    Hoe vaak gebeurt het niet dat na een restauratie een auto afbrandt. Zelfs als mijn hobbyauto na de wintermaanden weer wordt opgestart doe ik een groot aantal checks. Eerst de auto de garage uitrollen, electrisch aan, ruiken en kijken naar rookpluimpjes, vervolgens electrische pomp laten lopen en controle benzinelekkage, dan starten en warm laten draaien, nogmaals controle lekkage en verbrandingsluchtjes en dan pas een blokje om. En inderdaad altijd een brandblusser bij me. Moet alleen eens een schuimblusser kopen ipv een poederblusser. Je auto blussen met poeder is net zo slecht als hem laten affikken.

    Login om te reageren
    • cthijs zegt

      24 september 2016 om 13:44

      @kwatkam: maar een poederblusser werkt wel veel beter want olie met schuim blussen gaat niet lukken

      Login om te reageren
      • kwatkam zegt

        24 september 2016 om 16:35

        @cthijs: Halon zou nog steeds perfect zijn. Ooit op Schiphol bedrijfstraining gehad en een bak kerosine uitgemaakt met een halon blusser. Dat viel nog vies tegen overigens.

        Login om te reageren
  45. trustmeiamanengineer zegt

    24 september 2016 om 11:48

    Ik huil even mee. Wat zonde zeg.. Moet je als eigenaar nog wel heel veel ander mooi spul hebben staan om dit snel te vergeten.

    Login om te reageren
  46. tazmania zegt

    24 september 2016 om 12:41

    Binnenkort bij Jet Cars voor weinig!

    Login om te reageren
    • ko4n zegt

      24 september 2016 om 13:09

      @tazmania: +€100 voor t linker voorwiel

      Login om te reageren
  47. 87sandyd zegt

    24 september 2016 om 12:51

    Doet mij denken aan een bekende, die een Corvette C2 Stingray had. Complete rebuild from scratch. Bijna 2 jaar mee bezig geweest. Voor de laatste dingetjes ging de auto naar een specialist. Een dag voordat hij opgehaald kon worden ging een dronkaard van het bedrijf ermee joyriden. De man reed zichzelf kapot, door de macht over het stuur te verliezen met gangetje 150 in een flauwe bocht. Van de auto was nog minder over dan dit…

    Login om te reageren
  48. ko4n zegt

    24 september 2016 om 13:09

    Zit op n velgje na niks bruikbaars meer aan. Behalve het chasisnummer maar de dingen die je daarmee kan worden vaak als illegaal beschouwd

    Login om te reageren
  49. thomasthomas zegt

    24 september 2016 om 13:50

    Misschien iets voor Richard Rawlings.

    Login om te reageren
  50. valentino455pk zegt

    24 september 2016 om 14:51

    Gewoon vezekering werk man

    Login om te reageren
  51. mynameisjeroen zegt

    24 september 2016 om 16:54

    Vuurvaste banden zeg.

    Login om te reageren
  52. Hupke zegt

    24 september 2016 om 20:31

    Het buizenframe ziet er betrekkelijk simpel uit, dat is om weg te gooien maar een handige harry kan dat sowieso 1:1 reproduceren. Voor het plaatwerk zal er wel ergens een mal bestaan… En die motor is wel te redden. Met een waarde van 1M is deze dus nog lang niet total los, enkel de verzekering die 250k kwijt is.

    Login om te reageren
  53. mrmiyagi1982 zegt

    24 september 2016 om 22:47

    Aaaaiiiii dit is de enige arie die niet af moest fikken…. zo zonde van zon mooie/gave auto

    Login om te reageren
  54. pinut187 zegt

    25 september 2016 om 19:57

    Op d’n eerste dag nog wel..

    Login om te reageren
  55. varry zegt

    28 september 2016 om 12:33

    ‘Innige deelneming met dit verlies..’
    .
    .
    .
    ‘Hoeveel voor die velgen & Ferari batch?’

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North