Dan kun je deze Porsche Cayman S met 3 ton op de klok als occasion kopen.
De eerste merken die naar boven komen als je het hebt over auto’s met hoge kilometerstanden zijn bijvoorbeeld Mercedes-Benz of Volvo. Een sportwagen van Porsche is zeker niet het eerste wat je te binnen schiet. Toch zijn er genoeg exemplaren met hoge kilometerstanden te vinden, vaak zijn dit oudjes. Deze Cayman is relatief gezien niet zo heel oud, maar heeft toch een keurige stand van 303.000 kilometer.
De Porsche Cayman S occasion stamt uit 2007. Dat betekent dat er gemiddeld meer dan 20.000 kilometer op jaarbasis is mee gereden. Niet ontzettend gek, want de compacte sportauto van Porsche is prima dagelijks inzetbaar. Het gaat hier om een geïmporteerde auto die sinds 2015 kilometers maakt op Nederlandse bodem.
De 987-generatie Porsche Cayman S levert 295 pk uit een atmosferische 3.4 liter boxer zescilinder. Op een gewicht van 1.325 kg snelt de Porker in 5,4 tellen naar de honderd. Mits je snel genoeg bent, want met de handgeschakelde versnellingsbak moet je het wel zelf doen. De topsnelheid ligt op 275 km/u.
Volgens de adverteerder is de onderhoudshistorie van de auto bekend. Dat is wel zo prettig als je het hebt over een auto met meer dan drie ton op de klok. Tegelijkertijd is het de vraag wie het aandurft om nog € 17.950 op een Cayman S met 302.000 km stuk te slaan met mogelijk pittigere onderhoudskosten in het vooruitzicht in vergelijking met een exemplaar met (veel) minder kilometers. Helaas zijn de foto’s niet van de beste kwaliteit. Misschien dat iemand kan zeggen dat het beter is om plaatjes in landschapmodus te maken..
Robert zegt
Als de foto’s zó ruk zijn, dan heeft de verkoper waarschijnlijk het e.e.a. aan gebruikssporen te verbergen. Daar ga je in geen 18 jaar bijna 18 mille voor neertellen.
rwdftw zegt
Ik weet waar dat motorblok woont en wat je allemaal moet doen om dat eruit te lepelen. En met 3 ton op de klok moet dat ding er een keer uit (of had al gemoeten). Dus laat maar :).
rollingstoned zegt
Zo’n motorrevisie loopt al snel tegen de 10k en daar komen dan ook nog eens de (eventuele) andere gebreken bij die opgelapt moeten worden. Nee, dus laat hem inderdaad maar lekker staan ;-)
kniesoor zegt
Zo op het eerste oog staat-ie er voor een oto met een dergelijk hoge kilometerstand netjes bij, zo te zien keurig rechte pasnaden, onbeschadigd interieur etc. Geen idee wat Cayman Ssen van zo’n bouwjaar in doorsnee doen en of de 18K daarmee vergeleken aantrekkelijk is. Staat van onderhoud zal ook heel bepalend zijn, als-ie strikt volgens het boekje bij Porsche onderhouden is en er bovendien geen achterstallig onderhoud is, is het misschien wel een koopwaardig ding.
Frankypanky zegt
Auto’s met meer dan 300k zijn in mijn ogen altijd een risico. Tenzij het afkomstig is van de eerste/enige eigenaar.
18k zou ik er niet voor neerleggen. 4 of 5k misschien wel.
lightisride zegt
gebruiken als youngtimer? dan lijken de onderhoudskosten lager.
bobje zegt
De onderhoudskosten zijn net zo hoog. Alleen belasting en verzekering niet. 300K durf ik alleen met een Fiat. Maar die kost dan geen 18K 😉
Variomatic zegt
?? Mrb blijft even hoog
ritzevespa zegt
Oké. 300k
Mijn ouwe 2.3l mb heeft er 220k op zitten
Compressie en alles dik in orde geen lekkages en ook geen andere onzin
Gebruik vrijwel alleen voor lange afstanden
Rijden in de 1 en 2e versnelling is zeldzaam.
We weten niet in welke staat dat ding daadwerkelijk is. 3.4 liter motor zal zeker niet continu 100% gedraaid hebben qua vermogen.
Als de eigenaar er goed mee omgaat (na 10km pas dynamisch gaan rijden) dan heb je best kans dat je nog een paar km eruit kan halen.
Het is tenslotte geen 1.4 tfsi maar een degelijke auto..
Dus stiekem zou ik zeggen : zeker het kijken waard, zeker even uitlezen, proefrit maken en goed opletten op gebrekkig onderhoud.
Geen historie is erg kinky met dit soort auto’s.
Al met al blijft een Porsche geld waard, al kost het een nodige duit om aan de gang te houden.
Maar wil niet zeggen dat een 300k auto per defenitie op is.