Waarom zou je het interieur in een 812 GTS niet goed genoeg vinden?
Het mooie van aftermarket bedrijven is dat ze een auto beter kunnen maken dan dat de fabriek dat doet. Zo’n autofabrikant is uiteindelijk ook maar een bedrijf dat winst wil maken. Dus ja, ook daar besparen ze op onderdelen, materialen en aankleding. Dat strakke kippenleer dat je bij Duitse premium-merken als optie moet aanvinken, zul je niet snel in een Italiaans supercar aantreffen.
Wat dat betreft waren we ook verrast dat de firma Carlex een nieuw interieur monteerde in een 812 GTS. Je weet wel, een van de gaafste Italiaanse supercars van het moment. Om even een indruk te geven, dit is het standaard interieur van een 812 GTS:
Carlex interieur voor 812 GTS
Niet verkeerd toch? Zeker met dat chcoladebruine leer is het sportief doch stijlvol. En het leer is bij Ferrari uitstekend: hoge kwaliteit, zacht, dik en niet te strak gespannen. Maar dat kon dus beter volgens de Poolse interieurbouwer.
Naast ander leer, zijn er ook andere patronen. Er lopen ineens veel meer lijnen in de bekleding. Nu zijn patroontjes in leder populairder dan ooit, maar heeft het interieur van een 812 GTS dat nu echt nodig?
Wel moeten we toegeven dat ze bij Carlex veel scheutiger zijn met het leder. Niet alleen de stoelen, maar ook bijna alle delen van het dashboard is gehuld in het materiaal. Volgens Carlex kregen ze de opdracht om de auto de sfeer te geven van een klassieke sportauto van weleer.
Het is ook niet zomaar leer, maar ‘Kudu’-leder. Een Kudu is een soort antilope. Toch even wat anders dan een standaard koe. Desalnietemin zegt Carlex dat het leder ook nog eens duurzaam is.
Hoogglans
Overigens blijft het niet bij het bruine antilope-leder. Het zwarte leder in het interieur van de 812 GTS is namelijk wel van koeien. Daarbij is er ook gebruik gemaakt van alcantara.
Ook een bijzonder detail: alle plastic onderdelen zijn gedemonteerd en voorzien van een hoogglans zwarte afwerking. Tenslotte zijn er de nodige badges en logo’s.
Carlex is een bijzonder dat bedrijf dat nergens zijn hand voor omdraait. In veel gevallen wordt het er beter op. De Carlex-behandeling werkt op auto’s als de Skoda Fabia, Mercedes-Benz X-Klasse, Nissan GT-R en Ford Focus RS. Maar bij een Ferrari 812 GTS? Oordeel zelf!
Meer lezen? Deze 14 Ferrari’s zijn het mooiste als ze NIET rood zijn!
baf07 zegt
Voor t echte vergelijk mis ik de foto van de originele bekleding. Of heb ik niet goed gekeken?
kniesoor zegt
Dat laatste.
Jagris zegt
Normaal is carlex altijd net iets té enthousiast in het interieur van hun auto’s, maar dit vind ik toch wel erg mooi.
kniesoor zegt
Durven wel, willen niet, vind het originele interieur (veel) mooier.
rikus zegt
Prachtig.
madhatter zegt
Mooie honkbal handschoenen die stoelen. Dat donkerbruin was een stuk mooier.
rwdftw zegt
Keep it classy, keep it OEM*. Ik vind het originele interieur echt prachtig maar deze creatie? Een honkbal handschoen zoals @madhatter schrijft.
*Sreten van M539Restaurations.
joosstra zegt
Wat een verschrikking. Nog erger dan het interieur van een derderangsbordeel in een verre achterstandswijk in een verlopen Amerikaanse stad.
maximus1973 zegt
U zit vaak in Ferrari’s en/of dit soort bordelen?
flyerbunch zegt
Zoiets lijkt me meer van toepassing op een auto zoals een luxe slee waar je veel meer tijd in doorbrengt en waarvan je dacht dat hij nog niet luxueus genoeg was ipv een sportwagen. Tenzij het een Pagani is waar ze wrs het idee van hebben gehaald.
maximus1973 zegt
De GTS is ook een soort van luxe cabrio. Hij is te zacht al hardcore supercar. Dan past een wat luxer interieur vindt ik.
Pagani is zeker niet de inspiratie geweest; het is eigen inzicht.
Richmond zegt
Ik vind wat ze met de kunststof delen gedaan hebben wel een verbetering, dat hoogglans zwart. Maar de rest niet.
ukbob zegt
Mooi hoor.
Lijkt me wel een raar gesprekje met je lokale Ferrari dealer: Ah joh, doe maar gewoon standaard zwart stof op de stoelen, dat snijden we er na levering toch gelijk allemaal uit..
maximus1973 zegt
viel mee hoor. De dealer snapte dat ik iets wilde wat bij Ferrari niet mogelijk was.
Edge zegt
Ik ben benieuwd waarom iemand nog naar Carlex zou gaan. Ferrari biedt tegenwoordig enorm veel soorten en kleuren leer aan, ook van dat vintage-ogende leer dat hierop lijkt.
Desalniettemin ziet het er wel fraai uit, al zou ik persoonlijk het stuurtje altijd zwart houden.
vopo zegt
Toch kan ik me voorstellen dat er markt is voor dit soort bedrijven. Kan me namelijk voorstellen als je meer dan geld genoeg hebt je je Ferrari, of welke auto dan ook, toch net wat anders wilt hebben dan je buurman.
maximus1973 zegt
Typisch een geval van “eerst zelf zien dan pas oordelen”. Van dichtbij is dit echt heel mooi gedaan en heeft het leer een ‘verouderde look’ waardoor het een mooi contrast geeft. De kleur komt helaas niet goed over op deze foto’s maar is lichter / minder oranje.
Of het ‘standaard’ Ferrari interieur en leer mooi is, laat ik over aan degene die er daadwerkelijk veel in zitten….
De erg blije eigenaar met deze conversie.
MaximusF12
drdre1 zegt
Je Ferrari laten aankleden met bejaarde Kudu dus? Ghe, nee grapje, prima dat je dit met je Ferrari hebt gedaan. 😊
drdre1 zegt
… en daarbij hoef je niet daadwerkelijk veel in een Ferrari te zitten om het interieur mooi of lelijk te vinden.
maximus1973 zegt
Plaatjes zeggen vaak niet zo veel. Er in zitten en het leer voelen en interieur bewonderen veel meer.
Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak!