Niet zomaar een occasion, maar een heuse Tuscan S Mk2. Zonder dak nog wel.
Genieten van de unieke sound van die Speed Six-motor is dus geen enkel probleem in deze eigenzinnige Britse bruut. De Tuscan Mk II onderscheidt zich van z’n voorganger met slicke koplampen, lichte tweaks in het interieur en een bijgepunt onderstel. U wenst meer plastic en een nog extremer uiterlijk? Dan verwijzen we u graag door naar de Sagaris.
De kilometerstand van deze bruut zonder elektronische babysitters staat op iets meer dan 75.000 kilometer en de 4.0 zes-in-lijn is goed voor een hitsige 389 pk. Daarmee moeten een top van 310 km/u en een standaardsprintje in 3 tellen rond zijn, aldus TVR. De geschiedenis leert dat de mannen uit Blackpool er niet vies van waren om de stats van hun creaties lichtjes te overdrijven, dus real world cijfers kunnen hier en daar wat afwijken.
Vergeet echter niet dat deze Tuscan S slechts 1.107 kg weegt en dat er dus niet heel veel power voor nodig is om de cabrio naar hoogst illegale snelheden te sleuren. Voor iets minder dan 56.000 euro mag deze rechtsgestuurde en rappe jongen mee naar huis. Daar moeten we wel bij vermelden dat koppeling, radiateur, banden en remmen onlangs nog vervangen zijn. Wij zouden het wel weten…
eefie zegt
Zeg; doen!
JanJansen zegt
@eefie: verwacht wel wat kleine ergernissen. Voorbeeldje: wel eens met een rechtsgestuurde auto door de McDrive geweest?
rufctr01 zegt
@janjansen: jawel, geen probleem, anders gewoon even uitstappen!
MaartenD zegt
@JanJansen: alsof een volwassen mens nog naar de Mc Drive gaat…
bofkont zegt
@maarten020: Gezien hoeveel auto’s er dagelijks staan in de mcdrive , vaak zelfs file.
Of zijn dat allemaal minderjarige pubers zonder rijbewijs ?
reggie-boy_rood zegt
@maarten020: ja
eefie zegt
@janjansen: dan ga je het toch binnen bestellen.
Ozan zegt
@janjansen: wat dacht je van de ingang van parkeergarages? Tegen de tijd dat je je kaartje hebt ingevoerd en weer ingestapt bent, slaat de slagboom weer dicht.. ?
bierbuik zegt
@ozan: simpel, achteruit rijden, dan zit je weer aan de goeie kant!
wjeurs zegt
@janjansen: je kan volgens mij alle tvrs vrij makkelijk om laten bouwen. Ooit eens gehord dat dat niet extreem duur hoeft te zijn door het symmetrische dashboard. Zelfs eens gehoord dat bij sommige modellen de bakken met vloermatten en gaten voor pedalen gewoon te wisselen zijn van links naar rechts. De stuurinrichting zal een moeilijker verhaal zijn.
12Esc zegt
@wouterjeuring: echt niet: zelfs het frame is anders!
wjeurs zegt
@12Esc: serieus? Is dat dan bij de oude tamora en cerbera? Of helemaal niet bij tvr? Ik kan het ook verwarren met lotus, maar heb sws eens een ombouw gezien bij Wheeler dealers of iets anders op discovery, van een Britse lichtgewicht(geen kitcar)
12Esc zegt
@wouterjeuring: ik weet het niet voor elk model. In ieder geval bij Tuscan lastig. Bij Lotus (Elise) is het inderdaad eenvoudiger.
Gulli zegt
@janjansen: gewoon achteruit rijden
patrick zegt
Wat een gave auto! Ik zal het lastig vinden om voor dit geld een beslissing te moeten nemen. Ik zal denk ik toch voor een wat meer normalere auto gaan. Iemand die voor de tvr zou kiezen is wel een echte BAAS die van mij veel respect krijgt
rufctr01 zegt
@patrick: helemaal mee ens! Ik ben er ook echt gek op!
wjeurs zegt
@patrick: zou
Dutchdriftking zegt
Het is retedik. Maar voor dat geld zou ik toch passen. Even doorsparen voor een R8 V8 met handbak.
dutchcorvette zegt
@dutchdriftking: of een automaat
Dutchdriftking zegt
@dutchcorvette: ik vind dat H patroon van de handbak zo mooi! Maar als je deze TVR koopt ben je wel een held.
dutchcorvette zegt
@dutchdriftking: mee eens
granlusso zegt
@dutchdriftking: Zoek eens op een F355 handgeschakeld, die vind je denk ik nog mooier! :)
bofkont zegt
@dutchdriftking: hoeft niet kost het zelfde !!
http://www.autotrader.nl/auto/audi-r8/2007/someren/7ft8y/audi-r8-42-v8-fsi-r-tronic-420pk-bo-carbon-2007/
Voor mij ook absoluut de R8, zoveel betere en fijnere auto!!
Dutchdriftking zegt
@bofkont: jawel maar dat is geen handbak
bofkont zegt
@dutchdriftking: Klopt zag ik al .
Hier eentje wel handgeschakeld.
http://www.autotrader.nl/auto/audi-r8/2008/uden/7ezpf/audi-r8-42-v8-fsi-quattro-420pk-handbak-bo-spleder/
bofkont zegt
@dutchdriftking: trouwens vrij schaars met handbak.
Dutchdriftking zegt
@bofkont: kijk, dat is nou een schitterend plaatje, zo’n handbak.
bofkont zegt
@dutchdriftking: Idd prachtig patroon!
griffendahl zegt
Ben niet zo dol op de Tuscan, maar voor een T350 of een Griffith 500 zou ik mogelijk wel zwichten ;)
viezefreddyw zegt
Ik vind het geweldig, absoluut! Ontzettend bruut monster. Ideale auto voor er naast tijdens mooi weer als je het geld hebt. Alleen dan zou ik het doen.
mashell zegt
Nee. Die kentekenplaat voor laat je waarschijnlijk vaker stoppen dan dat ie stuk gaat.
PeugeotGTI zegt
Automobiel sadomasochisme, je moet er van houden. Ik hou ervan…
allesmetturbo zegt
Zeer fijne pl/kg verhouding, maar rechtsgestuurd spreekt mij toch niet zo aan. Ik schakel toch liever met rechts
pinut187 zegt
Ik zou hem zelf niet zo snel kopen maar het is wel exht een gaaf ding.
kwatkam zegt
Dat platliggende illegale USA kentekenplaatje aan de voorkant gaat agenten aantrekken als vliegen naar stront. Je hebt geen keus want zo’n auto is kritisch vwb oververhitting, maar ambtenaren met pet begrijpen zulke techniek niet. Meestal gaat zo’n agent dom lullen, zo van hoeiestiedangekeurd? Nou beste agent, bij de typegoedkeuring is er geen voorste kentekenplaat. Dat kan ook niet want dan zou elke auto in Nederland worden afgekeurd.
martijn11 zegt
Voor dat geld kun vele mooiere auto’s kopen
MaartenD zegt
Wat een geweldig beest!
MaartenD zegt
Wat ziet die zaak er trouwens cool uit! Garages in de vorm van de klokken van een auto..
bofkont zegt
Prachtig beest van een wagen maar kwalitatief om te janken, tijdens elke rit mag je thuis controleren of je onderweg niets verloren bent, ook de afwerking is om te janken zo slecht.
En dan nog maar niet te spreken over de inferieure Engelse techniek, en idd het vermogen waar je gelijk minimaal 10% mag van aftrekken.
Nee doe mij deze dan maar, in alle opzichten de betere auto!
http://www.autotrader.nl/auto/audi-r8/2007/someren/7ft8y/audi-r8-42-v8-fsi-r-tronic-420pk-bo-carbon-2007/
bofkont zegt
En ook nog eens rechts gestuurd, nooit weer af te komen zo’n TVR.
toyotafortuner zegt
Het is een behoorlijk gave wagen. Maar het is niet iets wat ik aan zou durven.
apriliarsv zegt
Absoluut niet.
aadnus zegt
Gaaf ding. Goeie moteur. Zou m nie kopen. Problem child!
cossiekiller zegt
Prachtige wagen, enkel jammer dat er geen kameleonpaint op zit. Daar werden ze ook standaard mee geleverd en kan deze auto zeker hebben.
csx3000 zegt
Ik ga dan voor een nieuwe Superformance Cobra, misschien ietsjes duurder.
Maar wel de betere auto.
mrwheely zegt
Mk1 was wel veel mooier …… maar doe mij dan maar de oudere modellen met de 4.5 en de 5.0 V8 liefst de griffith beast