
De remmen deden het niet?!
Het is een simpel, doch vermakelijk recept. Man (m/v) wil snelle auto kopen, plant testrit, vernaggelt auto tijdens testrit. Op het eerste gezicht is dat ook wat hier met deze Porsche 911 GT2 RS (rijtest) gebeurde. Deze raakte in Wales namelijk betrokken bij een ongeluk, slechts enkele kilometers van de dealer vandaan.
Het is aan de foto’s lastig om te zien wat er precies is gebeurd, wel is het duidelijk dat er vijf auto’s betrokken waren bij het ongeluk. We zien op de afbeeldingen ook een stoplicht en snelheidscamera’s, waarschijnlijk ging de rode Porsche dan ook niet al te hard. Toch zal de botsing wel pijn doen voor de Porsche-dealer.
De 911 heeft na het ongeval namelijk in ieder geval een nieuwe koplamp, bumper en linker voorvleugel nodig. De motorkap zal er waarschijnlijk ook niet al te best meer uit zien, maar het duurste is vermoedelijk niet eens te zien. Het linker voorwiel lijkt namelijk niet geheel meer op de goede plaatsen vast te zitten, wat wijst op een dure reparatie aan de ophanging. Ouch…
Wellicht moet daar een nieuwe set remmen ook bij. De bestuurder claimde na het ongeval namelijk dat zijn remmen het niet meer deden, waardoor hij het ongeluk niet op tijd kon ontwijken. Waar hebben we dat excuus eerder gehoord…
De Opel Vauxhall Zafira waar het snelheidsmonster tegenaan lijkt te hebben gebotst, ziet er op de foto’s gek genoeg een stuk beter uit. Alleen een nieuw achterlicht en een pot verf zou deze schade weer op kunnen lappen, tenzij de schade aan de deuren erger is dan we kunnen zien.
Dit ongeluk is niet het ergste dat we ooit met een GT2 RS hebben gezien. Die ‘prijs’ gaat dit jaar waarschijnlijk naar de bestuurder van deze zilveren 911, die begin oktober op Monza tegen een Pagani Huarya BC aan knalde. Nou maar hopen dat die bestuurders goed verzekerd waren…
Via Daily Mail.
Fotocredit: South Wales Police Roads Policing Unit via Twitter.
Dat wordt dus van GT2 terug naar Lijn 2..
@ghost: Van een dikke GT2, naar een lege portemonnee!
@dutchdriftking: testrit ben je verzekerd voor als dealer, kost de bestuurder niks lijkt mij. Iemand ervaring/bekend hiermee?
@ghost: eigen risico verschilt per dealer. Maae gemiddeld 1000 euro
@elemento: Voor een normale auto misschien… Gaat vaak om x% vd waarde. Dit grapje gaat hem wel wat centen kosten vrees ik
Ik denk dat hij hem ook niet meer gaat kopen, nu met al die schade.
Volgens de vorige eigenaar was de auto al verkocht en niet bezig met een testrit: https://www.instagram.com/p/B44Wo7wpd24/?igshid=zi6xanf9sryr
@raoulkroes: the plot thickens…
@raoulkroes: Pff; slecht uit de lucht gegrepen artikel dus …
Vreemd geformuleerd artikel, maar zal wel komen omdat je 6 alinea’s schrift over 1 foto zonder verdere info…
Heel eerlijk vind ik dit niet echt een “vermakelijk recept”. Ongeacht de oorzaak. Vervelend voor alle partijen
@pexers: Inderdaad, het spreekwoord zegt : ‘Geen mooier vermaak dan leedvermaak’ maar als je de betrokken personen niet kent is het vooral heel erg zuur van de mooie GT2.
Hoe zit het eigenlijk met de verzekering tijdens een proefrit? Weet iemand dit?
@basbasbas: Je moet over het algemeen tekenen voor een eigen risico van een bepaald bedrag.
“De motorkap zal er niet al te best meer uitzien”… hoezo niet, die zit toch achterop? Of is dit zo’n unieke Porsche met te de motor voorin?
@eaudi: Zo uniek zijn die niet, durf het niet met zeker heid te zeggen, maar ik denk dat er ondertussen meer Porsche’s met de motor voorin dan achterin. Een 911 met motor voorin zou daar in tegen wel redelijk uniek zijn.
@eaudi: Ja uniek: Panamera, Cayenne, Macan, 924, 928, 944, enz…
Ik kan me voorstellen dat de combinatie kou en keramische remmen wel zorgt voor minder remvertragging dan de bestuur verwacht had
@sanderb: denk dat dit indd een rol gespeeld heeft
Hm, wat te denken van schade aan het frame zelf… Moet een goeie aspirant klant zijn dat je ‘m zo meekrijgt.