Voor sommige beroepen is de wereld helemaal zo groot nog niet en zwemmen de vissen met z’n allen in hetzelfde vijvertje. Zeker bij topfuncties zie de poppetjes geregeld een stoelendansje doen van het ene naar het andere bedrijf. In een tijd dat nagenoeg alle autofabrikanten kampen met teruglopende verkopen, is het belangrijk om de schade zo beperkt mogelijk te houden. Aangezien niemand in de toekomst kan kijken, zal het nu vooral afhangen de juiste toekomstvisie. Wie heeft de wijsheid in pacht? Bij PSA denken ze dat Jean-Marc Gales de man is die Citroën door deze moeilijke tijd moet loodsen.
PSA heeft de 46 jarige Luxemburger (ongetwijfeld met een grote zak geld) losgeweekt van Mercedes en aangetrokken om leiding te gaan geven aan de verkoopafdeling van Citroën. Eerder werkte hij al voor Volkswagen, BMW en Opel. Gales vervangt Gilles Michel, die in december bij Citroën opstapte om leiding te gaan geven aan een investeringsfonds van de Franse overheid. In April zal Gales zich als executive vice president vervoegen bij de top van het bestuur van PSA. Daimler heeft nog niet laten weten wie Gales zal opvolgen. (via: automotive news)
Bobel zegt
Nou dat is mooi voor hem.-edit: nutteloze bijdrage-
Sven zegt
Dat wordt dus een c6 van de zaak in plaats van een s65 amg
de sjonnies zegt
Waarom niet? De man is nog jong, heeft ervaring opgedaan bij andere grote autoconcerns en kan nu iets voor PSA groepslid Citroen gaan doen!
Gilles Michel zijn voorganger heeft her voor Citroen goed gedaan.
Hij moet wel met z’n handen afblijven van de C6 !
Robert zegt
Konden ze niet beter de Tupperware gastvrouwen inhuren?
Die Citroenen zijn allemaal “plastic fantastic” van binnen. Wat heeft een Citroen eigenlijk met auto’s te maken?
Roy zegt
PSA heeft wel een goede verkoper nodig met die nieuwe Peugeot modellen!
BrigadierBlog zegt
Hoezo “Dump je Mercedes aandelen”?? Is Jean-Marc Gales dan de verlosser zonder wiens aanwezigheid Mercedes direct naar de haaien gaat?
Zal wel meevallen in de praktijk lijkt me.
Zoals je zelf al schrijft zijn er op dat niveau regelmatig positieverschuivingen, dus helemaal geen reden om zenuwachtig te worden en zeker niet ineens je aandelen (mocht je die al uberhaupt hebben) te dumpen.
de sjonnies zegt
@ Robert – Gaat het afzeiken van de Fransen nu al beginnen ?
“Wat heeft een Citroen eigenlijk met auto’s te maken?”
Misschien dat jouw Fiatje wel zo goed rijdt doordat Citroen ruim 50 jaar geleden de maatlat introduceerde waar iedere auto zich in de vijftig jaar daarna aan heeft kunnen optrekken !
Laurens zegt
Aandelen Mercedes dumpen is een goed advies. Helaas zijn ze al niets waard, de markt had al door dat een ster op de gril vooral goed is voor het in turbulentie brengen van warme lucht.
gerjan zegt
dan ga je van mercedes na citroen.
hij ruilt zijn mercedes vast niet om voor een c6je. sorry maar ik vind maar das mijn mening citroen nou niet echt de mooiste auto’s maken maar peugeot en renault zijn ook geen mooie auto’s.
Simpson zegt
van een duits bedrijf naar een frans bedrijf…zo zie je maar weer eens hoe belangrijk het is je talen te spreken. :P
OT: ik ben benieuwd of mercedes snel een verkoopbaas kan vinden.
in deze tijden wil je toch wel wat sturing op dat vlak lijkt me.
Antonius86 zegt
@Laurens
Geen enkele fonds is op dit moment nog echt geld waard. Dit nieuws zal 0,0 invloed hebben op de koers van DAIMLER.
Vive la FRANCE! zegt
Een Luxemburger die een Frans bedrijf gaat besturen!! En die ook nog eens voor Mercedes heeft gewerkt!!!!!! GRRR…
Mr Dd zegt
@de sjonnies
Hij wordt leiding van de verkoopafdeling, niet van de designafdeling
Robert zegt
@ de sjonnies
Je hebt gelijk. een citroen heeft met auto’s te maken. Heeft ook 4 wielen, brengt je (meestal) van A naar B en je zit droog.
50 jaar terug was Cadillac ook nog vooraanstaand. Het kan verkeren.
bmw zegt
Ik ken hem niet. Noch zijn voorganger. En ik denk dat datzelfde geldt voor de andere bezoekers hier… Maar niettemin zal dit wel heel goed zijn, zeker? Of toch niet? Wat doen zo’n bestuursleden eigenlijk? De Citroën C5 verkoopt zichzelf wel, denk ik :-)
de sjonnies zegt
@ Robert Nee, het spijt mij, ik heb dit keer gekozen voor een double chevron ipv iets Duits en ik moet je helaas teleurstellen dat alles nog werkt, zelfs de portierramen, die een iele piellig stukje moeten zakken voordat je de deur wilt opendoen en ook doen ze het goed met vorst.
Het spijt me ook dat er nog niets van de elektrische of elektronische installatie is uitgebrand en dat de wagen me tot nu toe meestal thuis heeft gebracht en ook dat ik meestal droog zit –
Er is wel vorige week een lampje kapotgegaan waardoor ik op het punt stond om em te verkopen, maar helaas heeft mijn garage dat weten te verhelpen
Golfke zegt
Geen bekende naam die Gales. Denk dat er wel een andere Pion te vinden is die zijn functie (wellicht beter) kan overnemen.
Een betere ontwerper zegt
En deze man is wat bij MB?
Dennis zegt
@ Robert,
Wat heeft Citroën met auto’s te maken? Heel veel denk ik. Wat in de jaren 60-70 ontwikkeld is en gebruikt is gebruiken andere fabrikanten nu opas. Meesturende koplampen bijvoorbeeld. Ik kan me herinneren dat Mercedes in de jaren 90 met de 500SL een dergelijk veersysteem heeft ontwikkeld voor deze auto maar nooit goed heeft gekregen.
Misschien is een Mercedes of BMW beter maar over het algemeen zijn ze een keer zo duur maar ze zijn niet een keer zo goed.
Verder heb ik verscheidene Duitse merken gehad en de kwaliteit was om te janken.
De laatste duitse auto een A6 3.0Tdi heb ik na 6 maand teruggebracht en via een advocaat mn geld terug moeten krijgen. Alles wat kapot kon gaan aan die trekker ging kapot.
Daarna heb ik een Citroën C6 gekocht en die is alleen voor de beurten bij de dealer geweest en verder nooit kapot geweest.
Dus de mening van jou dat Franse auto’s alleen maar plastic zijn en Citroën niks met auto’s te maken heeft deel ik niet.
En trouwens Citroën maakte al auto’s toen had niemand nog van Audi/Volkswagen gehoord.
Dennis zegt
haha ben toevallig gisteren nog in het HQ van Mercedes geweest in Berlijn :-) ik dacht al dat ik iemand miste
Timmy zegt
Voor België moet hij zijn best al niet doen. Daar staat citroen aan de top bij de meest verkochte auto’s. Wij hebben ons er al lang bij neergelegd dat daar prijs kwaliteit toch goede koopjes bijzitten.
Toch raar dat de meerderheid hier toch zwaar voor duits kiest. Terwijl volgens mij nog niet de helft met Duitser rijdt. Als ik dan kijk achter Robert zijn link kom ik terecht op Seat. Wat ook maar een afkooksel is. Zeker nu met de exeo. En bestaat ook alleen maar uit lelijke plastiek vanbinnen.
Ach jongens toch in de auto industrie delen ze alles. De blokken van ford zitten bij psa, land rover, range rover . De blokken van bmw wordt ook uitgedeeld. De blokjes van VAG vind je bijna overal in terug. Die geven ze voor een appel en ei weg denk ik. Hoeveel kit modellen heb geen VAG blokjes? Te beginnen met donkervoort?
Dirk zegt
@ Dennis
Ik deel uw mening.
Mijn 407 coupé 2.7 HDI is de beste auto die ik al gehad heb, mijn vorige auto een 525d van BMW kan op geen enkel vlak tippen aan de Peugeot.
De storingsgevoeligheid van de BMW was zeker niet denderend en ik ben twee keer te voet naar huis mogen gaan in anderhalf jaar.
J Stienstra zegt
Kwaliteit van Citroën gaat laatste jaren alleen maar vooruit. Dus “plastic fantastic” zie je al lang niet meer in de meeste Citroëns.. Maakt mij trouwens geen ene drol uit dat er wat hard plastic in ’t interieur van m’n Saxo aanwezig is. Betrouwbaarheid is voor mij veel belangrijker en Citroën heeft mij nog nooit laten staan… =)
Citrofiel zegt
Twee C6’en en een 407 coupé. Het niveau van autoblog is sterk gestegen! ;)