Even generaliseren en de clichés aanhalen: Als men buiten Nederland over ons Nederlanders praat, dan heeft men het vaak over die gierige Nederlanders. In het geval van onze oosterburen, wordt vaak gesproken over die ‘dikke’ Duitsers. Op zich heb ik niets tegen een dikke Duiter, maar dan denk ik aan een vette BMW of Mercedes en dat wordt er nu net niet mee bedoeld. De link van dik naar langzaam is dan ook snel gelegd, maar waar ik feitelijk naar toe wil om dit artikel op Autoblog.nl te rechtvaardigen, is het volgende: De fabrieken die Volkswagen in Duitsland heeft, draaien te langzaam. Gemiddeld duurt het vijftig uur om een auto in elkaar te zetten, terwijl de concurrentie voor vergelijkbare modellen slechts 25 uur nodig heeft…
Een paar maanden geleden werd door Volkswagen besloten om 10.000 banen te schrappen in Duitsland met voornaamste reden de overproductie. Deze overproductie is helaas niet het gevolg van het harde werken van onze oosterburen, maar de tegenvallende verkopen.
De Duitsers werken dus te langzaam en hebben daarbij een veel te dure CAO. Dat zegt Wolfgang Bernhard, verantwoordelijk voor het merk Volkswagen bij het Duitse VW-concern, in een vraaggesprek met het Duitse blad Capital. Om het bedrijf gezond te houden, moet daar dus iets aan gebeuren, maar het kost volgens Bernhard zeker nog drie jaar om de nodige veranderingen aan te brengen.
Lees meer op: nu.nl
Erikje zegt
Het is algemeen bekend dat Duitsers veel te veel vrij dagen hebben, te sterke vakbonden, overdreven CAo’s etc. Het lijkt nederland wel…