De tijd dat afgetrapte busjes met gordijntjes en 2 ton bepakking op het dak massaal de Turkse grens overstaken ligt al lang achter ons. Tegenwoordig vlamt de Turk met swag (en geld) een Aventador over de grens. Güle güle!
Echt comfortabel moet het niet zijn, over de hobbelige Balkanwegen rijden met je stug afgeveerde supercar, maar de bestuurder van het oranje exemplaar hierboven kreeg het toch voor elkaar. Of zou hij ‘m stiekem op de trein hebben gezet en het laatste stukje hebben gereden? We weten het niet, maar een foto als deze zal je niet zo vaak tegenkomen.
Naar het schijnt heeft Koning Willem-Alexander een bod uitgebracht op het kenteken. Dit zou niet misstaan op zijn Audi A8.
Met dank aan kirsehirli40 voor de tip!
mercedesclk350 zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
laulau zegt
Laatst zag ik in Turkije redelijk veel dure auto’s zoals Porsches, Ferrari’s en Mercedessen met Duitse platen. Ik dacht dat de auto’s gestolen waren ofso maar blijkbaar is dit een nieuwe trend?
sulobb zegt
@laulau: Kom op seg… Wat een opmerking. Dat kamelentijdperk ligt al eeuwen achter ons. In Turkije rijden een pak meer en een pak duurdere auto’s wat je hier ziet.
Effe auto stelen, nummerplaten behouden, vallen toch niet op zo Duitse platen op een hartstikke dure auto,…dat zijn heel erg stomme vooroordelen.
rolov zegt
@laulau: ze hebben geld daar hoor. En komen altijd patsen in de zomer ;)
leandrorb zegt
@laulau:
Haha hoezo dacht je dat ze gestolen waren? Smh
w211 zegt
@laulau: yeah omdat het over Turkije gaat is het meteen gestolen ? Typisch nederlandse mentaliteit ,tis daar geen roemenie hoor of ook geen koekendoos auto-nederland .
supersim200 zegt
@w211: dat is geen mentaliteit maar een vooroordeel.
mipmip zegt
@laulau: misschien heeft Turkije net zo’n lullig belastingsstelsel als Nederland, en kost het een rib uitje lijf om om te melden. Ik heb 10 jaar in Duitsland gewoond en het doet toch wel pijn (vooral in mijn portemonnee) om nu met gele kentekenplaten te moeten rondrijden.
Of we zien hier integratie aan het werk, en is het een soort trots om duitse turk te zijn ;)
slickrick zegt
@laulau: zo te lezen kom jij nooit je dorp uit zeg……, en alleen als er een aanbieiding van Corendon naar Turkije is voor EUR 399,- al in……of was het nog goedkoper ?
henkhupelschoten zegt
Hmmm…… Koning pinteman op Duitse platen hé, geeft dat ons ook vrijstelling om op Duitse platen te gaan rijden. Zou mooi zijn!
gregorius zegt
@henkhupelschoten: Ach, er zit meer Duitsch bloed in m dan Nederlandsch bloed.
Al zal ie nog minder betalen voor zn eigen AA-plates. Nee, hij krijgt er gewoon geld bij! Maar goed, die discussie is niet voor hier.
metalmike zegt
Ik rij heel Europa door met een VW T2 van 40 jaar oud voor m’n plezier, vorig jaar nog naar het Noorden Scandinavië.
Comfort? In zo’n Aventador zit vast gewoon airco, goede stoelen, cruise control en een goede geluidsinstallatie, wat nou afzien?
baardmijt zegt
@metalmike: Exact. Mensen die teveel in moderne auto’s rijden krijgen een heel vreemd beeld van wat ‘kan’ en wat niet.
Ik zet regelmatig voetuigen in voor taken of afstanden waar ze niet voor bedoeld zouden zijn.
Maar er kán een hoop. En bovenal: er is vaak dik van te genieten!
Afzien in een Aventador….
swaffelaer zegt
Hoe vaak zou dat tanken zijn?
sulobb zegt
@swaffelaer: Iets meer dan 2000km schat ik…dat is enkel tot aan de grens. En dan moet hij nog eens verder rijden. Jij mag de rest berekenen…
fejjie zegt
@sulobb: I’ll have what he’s having.
dgk1993 zegt
@swaffelaer: Vanaf Winsen naar Istanbul is het ongeveer 2.500 kilometer. Volgens Lamborghini is het gecombineerde verbruik van de Aventador 16l/100km. Dat zou dus 400 liter brandstof zijn, met een tank van 90 liter is het zo’n 4 a 5 keer tanken. En ja, ik verveel me..
sulobb zegt
@dgk1993: Wat het kost zullen we dan toch maar niet berekenen. Er zijn hier mensen die een zwakke hart hebben…
Brutus zegt
Top nieuws dit..
Ot92 zegt
Gister avond nog een C63 AMG met Nederlandse platen hier gespot. Beste kerel ging effe vol op het gas, kont omgegooid en toen terug vol op het gas, mooi geluid.
Zou die reserve banden mee hebben? Gezien die de achterbanden zo wel om de 5000km vervangen volgens Jeremy Clarkson.
Ook nog een 2012 Audi a8 4.2tdi op Nederlandse platen gezien.
Verder nog een Porsche Panamera en een Audi q7 6.0tdi op Duitse platen gezien.
snorrie zegt
@ot92: wat een vet verhaal zeg!
Ot92 zegt
@snorrie: Was niet de intentie om het als een “vet verhaal” over te brengen, maar OK.
074yasin zegt
@ot92: en de panamera 4s staat standaard voor het restaurant diyerbakir?
074yasin zegt
@ot92: was die c63 misschien zwart met zwarte velgen? En is dat kirsehir waar jij bent?
vwpassat zegt
Ik heb al 2 lamborghini’s in Turkije gezien op Duitse platen.
Ot92 zegt
@vwpassat: En ik maar denken dat ik stoer was met me 2006 Passat die alle getjoende Sahins en Dogans hier in Kirsehir eruit rijd. :(
@kirsehirli40: ben jij ook in Kirsehir momenteel?
sulobb zegt
@ot92: Aaaachh een Passat is daar best stoer hoor… Vooral als je in een dorp rijd.
Een Passat is wat dokters, advocaten, politicus,etc. rijden daar :)
vwpassat zegt
@ot92: nee dit jaar ben ik met de vliegtuig gegaan omdat me vader maag problemen heeft.
vwpassat zegt
@ot92: wat praat jij.
074yasin zegt
@ot92: ik ben de enige in kirsehir met een grijze 2006 A4 3.0tdi. Auto rijd elke dag gemiddeld 10x langs alle winkeltjes aan Ankara caddesi. Spot hem maar eens :p
gearhead zegt
Er heerst bij die gasten nogal een patscultuurtje. Dat zie bij Noord Afrikanen ook. Intellect is niet stoer. Geld wel dus dat moet je laten zien.
hansolo zegt
@gearhead: Haha bij die gasten….. over de hele wereld bedoel je…
heidi zegt
@gearhead: In hun gehuurde auto’s.
fejjie zegt
@gearhead: Klop ergens wel. Een turk bij mij op straat wou niet meer terug naar zijn thuisland tot hij er met een mercedes naar toe kon rijden. Heeft hij 5 jaar moeten sparen, lening erbij moeten nemen om vervolgens zo trots als een gieter met een tien jaar oude mercedes naar Turkije te rijden. En hij schaamde zich ook niet om te zeggen dat hij er van genoot dat zijn familie afgunstig was op zijn ‘luxe leven’.
jzaero zegt
@fejjie: Wat is er mis met een 10 jaar oude auto? Mijn E46 is alweer bijna 16 jaar oud, maar vrijwel in nieuwstaat. Ook veel voor gespaard en trots op mijn bezit. Inmiddels rijd ik er met plezier 2,5 jaar er in rond en wordt hij met liefde verzorgd. Het is maar net of je een liefhebber bent of niet. Bovendien zou ik het ook niet erg om in een 30 jaar oude E30 te rijde bijvoorbeeld. Ook die zou ik tot in de puntjes verzorgen…
fejjie zegt
@jzaero: Er is inderdaad niets mis met in een oude auto rijden. Er zijn genoeg klassiekers waar ik met plezier in zou rond rijden. Maar deze kerel schaamde zich niet om te zeggen dat hij zijn familie pas wou zien als hij een Mercedes had zodat ze konden zien wat voor een luxe leven hij had in Belgie. En als je dan je eigen familie voor zo een reden 5 jaar lang niet wil zien en dan vervolgens nog eens een lening moet nemen alleen maar om andere mensen jaloers te maken, dan ben je toch wel een mislukte patser.
heidi zegt
De tijd dat afgetrapte busjes met gordijntjes en 2 ton bepakking op het dak massaal de Turkse grens overstaken ligt al lang achter ons. Uuuhh, nee hoor, dát gebeurd nog steeds. Turken met al hun rotzooi (het is niet veel) op het dak nar Turkie.
Ot92 zegt
@heidi: het gebeurd idd nog, maar dan op een moderne manier. Een dakkoffer.
roppp zegt
@ot92: hebben jullie zelf de inburgeringscursus wel gevolgd dames???
Het gebeurD…… En dan dan 2x……
TimD zegt
@heidi: Heidi, ben je net zo slim als dat je naam vertegenwoordigd ?
gash zegt
Ik ben blij voor deze Turk. Z’n opa en vader reden waarschijnlijk nog jaarlijks in een afgeladen, rotte Ford Transit richting Turkije. Hij heeft het net een stukkie beter gedaan. İyi şanslar!
arias zegt
En ik heb een keer een auto uit Suriname in Nederland gezien! een Honda CR-V van modeljaar 1995-2001
metalmike zegt
@arias: Inderdaad erg knap, vanuit Suriname hierheen rijden. Bootje op, bootje af
mipmip zegt
@arias: klinkt zinloos, maar als het transport zo’n 1000-2000 euro kost, daarvoor koop je ook geen goede gebruikte. Of als de werkgever betaalt…
bedirhan zegt
Ik heb zo n vermoeden dat hij de toegestaande snelheid een paar keer heeft overschreden ;) maar als nog wel goed voor elkaar om met zoiets te gaan .
laminaatplaat zegt
Dat lijkt me een mooi avontuur! Als je een beetje de tijd neemt om die (pak ‘m beet) 2500 km af te leggen kan het een mooie reis zijn.
desjonnies zegt
CONCLUSIE:
Rij je deze wagen aan de Côte d’Azur, ben je een held
Rij je deze wagen in Turkije, ben je een patser.
Me zou als Duits-Turks ingezetene en hard werkende Tuitser, zeer zeker ook met zo’n wagen naar Turkije gaan.
Gewoon omdat het kan
Gewoon omdat het een avontuur en onvergetelijke herinnering zal zijn.
Gewoon omdat Oom Kemal en Oom Erdal beretrots zouden zijn en glunderend naast me zouden zitten als we een rondje gingen doen.
Gewoon omdat ik hem bij elkaar heb verdiend en niet heb gejat!
Gewoon omdat altijd mijn jongensdroom is geweest.
Waarom zijn mensen ineens patsers als ze hun dromen najagen?
hansolo zegt
@desjonnies: Preach!
lekkaah zegt
@desjonnies: Normaal hoor ik jou anders. ook ‘belastingontduiker’ e.d. roepen bij dergelijke topics.
sulobb zegt
@desjonnies: (Redelijk) kort en bondig!
norge zegt
@desjonnies: plus 1 van mij.
parsche zegt
Hmmmmm, ik weet niet of het in turkije net zo erg is als in Marokko maar via facebook volg ik een marrokaanse auto spotter, in marrakesh spot hij aardig leuk in het rond. Alleen 1 (!!!!!) Ding wat me daar aan bevalt is dat 90% van de gespotte auto’s op Duitse export platen staat en daar soms al maanden mee rondrijden, gezien de datum die in het kenteken gedrukt staat. Geen belasting, geen invoer, geen flauw idee hoe dat zit met de verzekering, maar iets zou hier toch niet moeten kloppen?
Desbetreffende facebook: https://www.facebook.com/amgsupercars/photos/a.464912003548551.108472.430134437026308/759077540798661/?type=1&theater
brabusrocket zegt
@parsche: je kan ze in Marokko gewoon doorverzekeren tot max 6 maanden en daarna moet die toch echt ingevoerd worden of het land uit ander ben je de auto kwijt. Dus zit verder niks malafide achter!
arias zegt
@parsche: Ja precies dat vraag ik me ook al hele tijd af waarom ik spots van daar alleen maar op Duitse exportplaten zie? Ik denk dat Duitsland maar een export verbod moet instellen voor auto’s naar Marokko en auto’s met exportplaten strenger moet controleren bij de grens blijven er ook + meer dure bolides in het land ipv dat ze naar het buitenland gaan
bedirhan zegt
@arias: wat is dat nou voor onzin : ik denk dat duitsland de export naar marokko moet verbieden .
arias zegt
@bedirhan: dat vind jij dat toch maar onzin ik niet, er gaan redelijk veel gestolen auto’s uit Frankrijk & Duitsland richting die kant op (overigens niet alleen Marokko maar wel meerdere Afrikaanse landen van de Aziatische weet ik het niet.
arias zegt
@arias: dan ipv dat
mipmip zegt
@arias: waarom zou je exportplaten aanvragen voor een gestolen auto?
bedirhan zegt
@arias: autodiefstal is nooit accepteerbaar maar om zulke maatregelen te nemen . Tja ieder zij mening en wat ben ik blij dat jij het niet voor het zeggen hebt ;)
brabusrocket zegt
@arias: wat een hopeloze opmerking van een hopeloze boerenpiemeltje
brabusrocket zegt
@arias: je liefde voor marokkanen straal je weer helemaal uit. Lijkt me ook moeilijk om het heel je leven met aygo’s en alto’s te moeten doen. Zou ik ook niet vrolijk van worden!
arias zegt
@brabusrocket: straks bijvoorbeeld blijft er geen enkele BMW 5 serie meer over in NL omdat ze allemaal de grens over gaan, wat ik probeer te zeggen is (maar de meeste het niet begrijpen blijkbaar) is dat massaal nieuwe & jong gebruikte auto’s de grens over gaan en dat ik vind dat dat minder moet! Ja goed tuurlijk mogen mensen auto’s importeren wij Nederlanders importeren ook veel auto’s uit Duitsland & België maar ik vind wel dat er elk land een limiet moet zetten om de verkoopcijfers te stimuleren en kan best dat er vraag naar zulke auto’s is in Marokko prima dat is mooi maar waarom kopen ze gewoon niet bij de lokale dealers? nieuwe auto’s in Marokko zijn echt niet duur ik heb gekeken bijvoorbeeld op Mercedes Marokko en Toyota Marokko, Renault Marokko sommige auto’s zijn net zo duur of zelfs goedkoper dan hier! dus daarom vraag ik me gewoon af waarom importeren uit Duitsland als het in je eigen land goedkoper is of ongeveer hetzelfde kost
norge zegt
Ik dacht day Turken tegenwoordig alleen maar Beiers reden .
norge zegt
@norge: day=dat
jrk68 zegt
@norge:
Dat doet hij ook, Lamborghini is van Audi, Audi komt uit Ingolstadt en dat ligt weer een Beieren.
Het is even een cirkeltje denken maar het is nu wel rond….
nord zegt
Leuk! dat is precies wat je met je liefhebberij moet doen, lang op vakantie en dat ding helemaal leren kennen. En mooie herinneringen verzamelen.
Deed ik met mijn 1969 Nord ook. Half Italie liep in de Dolemieten uit als ik langs kwam brullen met die GTA pijpen eronder. 3500 km, 1:7 gemiddeld. Kost je knaken maar wel lachen.
En fuck die azijnpissers die levensgenieten patsen noemen.
bmwjarne zegt
Dit kan waarschijnlijk een levensgenieter zijn. Patsers of helden, hoe je ze ook kan noemen. Hij rijdt er wel gewoon een. Vaak noemen mensen ze patsers, maar stiekem blijft het ook hun eigen jongensdroom. Begrijpelijk natuurlijk!
towi1989 zegt
Nix mis mee. Als het het geld en de tijd had zou ik niets anders doen als lekker roadtrippen.
pureturkish1 zegt
Waarom zo een negatieve reacties man.
Ik vind het iets wat je je hele leven niet kunt vergeten…
In monaco , parijs , etc zien we toch ook allemaal buitenlandse nummerplaten.
bmw335d zegt
Wat doet iedereen toch moeilijk hier?! Uit ervaring weet ik dat 80% van de luxe auto’s in Duitsland geleased is. Dit zal geen uitzondering zijn. Beetje opscheppen met dingen die niet eens van jou zijn..nou nou..knap hoor..
mashell zegt
@bmw335d: “Beetje opscheppen met dingen die niet eens van jou zijn..nou nou..knap hoor..” Dat is ook wel een beetje kortzichtig. Bij lease betaal je voor het gebruiksrecht van die auto. Het is gewoon een andere manier van financieren. Als je door het geld niet in 1x uit te geven aan de aanschaf van een auto nuttiger kunt inzetten en zo meer rendement ermee kunt maken is het gewoon een verstandige zakelijke om de auto dan te leasen.
Ik vind het persoonlijk erg fijn dat mijn werkgever mijn auto betaald ik er eigenlijk geen omkijken naar heb. Gewoon een prettige arbeidsvoorwaarde. Leasen is geen schande, jaloers zijn natuurlijk wel.
bmw335d zegt
@mashell: ik had het niet over lease via een werkgever. Knappe jongen als je het voor dlkaar krijgt als je baas je Aventador mee betaald! Haha! Ik had het over (kortstondige) private lease. Zoek de advertenties maar n’s op in Auto-Motor-Sport. Deze gasten liggen krom om ’n paar maanden dik te kunnen doen. “Das Auto” is heilig hier in Duitsland,komt nog voor een leuk huis,ti’s maar wat je belangrijk acht..
MAB zegt
@bmw335d: ik durf te wedden dat jij geen aventador kan leasen/huren om naar het buitenland te gaan voor vakantie. Probeer mee te zeggen dat als je zoiets kan huren of leasen dat je het al goed voor elkaar hebt.
bmw335d zegt
@MAB: Ik zou niet wedden als ik jou was. Bovendien kun je ook niet in mijn beurs kijken. Een Aventador kun je hier in Duitsland huren voor €1500,- per dag. Hier bovendien nog voorbeelden van een lease: http://carleasingmadesimple.com/business-car-leasing/lamborghini/aventador-coupe/
str8six zegt
Nou en?!
tr81passat zegt
“De tijd dat afgetrapte busjes met gordijntjes en 2 ton bepakking op het dak massaal de Turkse grens overstaken ligt al lang achter ons.” Doet me denken aan alle verhalen die me ouders altijd vertelden. In slaap vallen tijdens rijden, af en toe verkeerde weg nemen, gebruik maken van grote kaarten en 4 dagen onderweg.
Maar even serieus, lease of niet? Who cares? Ik zou het niet doen, vindt het zonde voor mijn eigen auto. Al dat steenslag, af en toe slechte wegen (behoorlijk verbeterd t.o.v. voorgaande jaren) en behoorlijk gevaarlijke inhaalactie’s etc.