Deze Duitse schroefset gigant neemt Reiger, een Nederlandse demper-specialist, over.
Het is wel opmerkelijk. Vaak wordt Nederland aangemerkt als een land waar er niet veel petrolheads zijn. Men rijdt hier immers toch alleen in auto’s met en lage bijtelling. Als je voorbij die aanname kijkt, dan kun je zien dat er eigenlijk best veel Nederlandse autospecialisten zijn.
Reiger Racing Suspension
Dan bedoelen we niet alleen Donkervoort of diverse top-tuners, maar ook merken als Vredestein, Intrax, Koni en Reiger Racing Suspension. Voor wie het bedrijf niet kent, Reiger is een specialist in off-road schokdempers. Dat niet alleen, het Nederlandse familiebedrijf is zelfs de marktleider in dit specifieke marktsegment.
Nieuwe eigenaar Reiger
Jazeker, het is ook nog eens een familiebedrijf. Het is namelijk eigendom Gerard en Anja Seesing. Nog wel, want per 1 januari 2021 is er een nieuwe eigenaar: KW Automotive GmbH. KW kennen we allemaal van de schroefsets met paarse schroef. Maar naast het merk KW (KW Suspensions) heeft KW Automotive GmbH ook bedrijven als LSD-Doors, Raceroom, ST Suspensions en Belltech in het portfolio.
Nederland
De eigenaren van Reiger Suspension hebben kinderen die het bedrijf over zouden kunnen nemen. Echter, beide dochters hebben andere toekomstplannen. Voor KW is het een interessante overname, want Reiger Racing Suspension staat enorm hoog aangeschreven. Ondanks de Duitse overname zal het bedrijf nog even Nederlands blijven.
De komende 10 jaar blijft het sowieso gevestigd in het Gelderse Hengelo. Bij Reiger Racing Suspension werken zo’n 70 mensen. Ook Gerard Seesing blijft voorlopig nog gewoon werkzaam bij het bedrijf. Dus voorlopig kunnen de off-road petrolheads nog gewoon in Nederland terecht voor hun dempers.
rwdftw zegt
Toen ik vroeger naar school fietste kwam ik heel vaak langs Reiger. Een onopvallende schuur met lichtbak in het dorp. 20 jaar later zijn ze in ieder geval verhuisd naar het industrieterrein(tje). Het blijft Hengelo (gld) natuurlijk.
Jammer dat de beide dames andere plannen hebben maar KW suspension is natuurlijk geen verkeerde partner.
Henkie zegt
Paars geel wordt overgenomen door paars geel. Kwa bedrijfskleuren geen betere kandidaat.
Ik lees tussen de regels door dat KW zijn portfolio wil uitbreiden. Dan kun je het zelf gaan doen maar je kan dan ook de beste daarin overnemen natuurlijk.
ghost zegt
Ka-ching, mooi pensioen!
rwdftw zegt
Ga ik zou vertellen dat ik naar school fietste begin jaren 90. En toen was Reiger al een begrip. Ze zijn al meer dan 30 jaar de beste op hun gebied. Als je zo lang met zoveel passie en toewijding hebt gewerkt en je kroost heeft andere plannen dan is het mooi geweest. Dus ze mogen lekker genieten van hun pensioen.
Dieseltor zegt
Grappig dat ik bijna twee jaar geleden in Argentinië bij een houtje touwtje garage groot uitgemeten reclame van Reiger tegenkwam. Twee dagen later stonden er moeilijk grote rallybuggies die werk hadden aan het onderstel. Toen begreep ik dus dat zelfs deze man zijn spul uit Nederland haalt.
deepep zegt
De oprichter van Reiger bouwde z’n eigen dempers voor Dakar in 1977, sindsdien ging het balletje rollen en rijdt nu het halve startveld van Dakar op Reigers en de WRC geloof ik ook…
saxoke zegt
@deepep: de Dakar rally was er nog niet in 1977
deepep zegt
Ja lees hier het verhaal..
http://www.motoplus.nl/magazine/uitgaven/artikel/fabrieksbezoek-reiger-suspension/amp/
E34M5Touring zegt
Kom er elke dag langs (lever aan een aangrenzend bedrijf). Ziet er allemaal super profi uit binnen. Een vd medewerkers rijdt een Aristo en een classic JDM Corolla. Mooi spul!
Dakhaas zegt
Ben wel benieuwd naar dat bedrijf LSD Doors..? 🤪