De Duitse Corvette is aanzienlijk beter dan de Amerikaanse.
Het is een van de grootste succesnummers aan de andere kant van de grote plas: de Corvette C8. Je kunt daar voor een relatief scherpe prijs een sportwagen kopen met middenmotor. Beter dan een Ferrari voor minder dan de helft qua prijs, hoor je vaak. Beide argumenten zijn discutabel, overigens.
Ook de Corvette is tegen een prijs gebouwd. Dat betekent dat er keuzes zijn gemaakt door Chevrolet om geld te besparen. Dat zie je helemaal in de ‘States, waar de auto wordt afgeleverd op All-weather banden. Deze zijn speciaal gemaakt door Michelin en schijnen erg goed te zijn voor allweather-banden, maar het blijft een enorm compromis.
Duitse Corvette C8
Maar het kan nog veel beter. Dat bewijst deze Duitse Corvette C8 van Geigercars. Geiger is importeur van veel Amerikaanse auto’s. Als je op zoek bent naar een gave Cadillac CTS-V, Ford F-150 SVT Raptor of Dodge Challenger Hellcat kun je bij hen terecht. Maar ze zijn niet blind voor de tekortkomingen voor de auto’s. Naast het feit dat ze de Amerikaanse import-auto’s aanpassen voor gebruik op de Europese wegen, kun je er ook voor kiezen om wat upgrades te laten monteren.
In dit geval zijn ze erg bescheiden te werk gegaan. Aan de buitenzijde is er een carbon splitter. Achterop is er een spoiler, wederom van koolstofvezel. Het is niet zomaar voor de sier, volgens Geiger zijn de vleugels dermate afgesteld dat ze maximale downforce leveren met zo min mogelijk weerstand. Er nu ook een xi aan de voorzijde, voor een betere luchtgeleiding onder de auto.
OZ Racing
Daarnaast is er een nieuwe set velgen gemonteerd. Het betreft het OZ Ultraleggera-wiel. Een gesmede velg die bijzonder licht is. Per wiel scheelt het namelijk zo’n 5 kilogram! Kijk, dat zet zoden aan de dijk. Niet zozeer omdat deze Duitse Corvette C8 nu 20 kilogram lichter is, maar ook omdat het onafgeveerde gewicht lager uitvalt. Voor zijn de wielen 19″, achter zelfs 20″. Om de velgen liggen banden van Pirelli: P Zero Trofeo R. Lekker plakkerig topspul dus.
Dat geldt ook voor de ophanging. In samenwerking met KW Suspensions is er een schroefset ontwikkeld. Deze is specifiek afgestemd voor het gebruik op de straat. Je kunt er overigens aan afstellen. Niet alleen de hoogte, maar ook de demping.
KW en Geiger zijn nu bezig met een Club Sport chassis, specifiek voor mensen die graag rondjes over de Nurburgring rijden. Of Hockenheim. Ook is er een upgrade voor de remmen. De AP Racing big brake kit met klauwen met zes zuigers heeft tweedelige schijven en staalomvlochten remleidingen. Kijk, en met een paar smaakvolle upgrades is deze Duitse Corvette beter dan de Amerikaanse.
Meer lezen? Check dan deze Corvette met middenmotor!
KEV9 zegt
Alleen al om het geluid heerst de C8 als nooit tevoren
erikabarth zegt
Logisch, Duitsers kunnen dat ook veel beter dan die Yanks.
nofxke zegt
Wat is een xi aan de voorzijde ?
vaakbenjetebang zegt
Ik verwachtte eigenlijk een Chinees tegen de voorbumper geduct-taped te zien, maar niets van dat al.
PunicaOase zegt
Ik vind em nog steeds wat ‘moeilijk op het netvlies liggen’..
De C7 vind ik echt een stuk mooier.. Ik zie hier telkens een Ferrari Modena in, en hoewel dat zeker geen lelijke auto is, vind ik het niet lekker smoelen bij een “bad-ass” Corvette..