Tickets moet je een andere keer gebruiken.
Een evenementenkalender vullen in tijden corona is lastig, zeker als een evenement zoals DTM in meerdere landen plaatsvindt. Toch is het gelukt om de agenda te vullen en Assen mocht blijven staan op 4 tot 6 september. Evenementen zijn in ons land tot 1 september verboden en als de situatie zo blijft zal DTM Assen 2020 de dans ontspringen. Leuk nieuws dus voor autosportliefhebbers! De duizenden fans mogen de race helaas niet van dichtbij bekijken maar hem op de beeldbuis bewonderen.
Assen zal de vijfde race worden op de ingekorte DTM kalender die in totaal tien races telt. De race zal met lege tribunes worden gereden. Nederlandse fans die de DTM Assen niet kunnen aanschouwen mogen hun kaarten omwisselen. Kaarten zijn vanaf morgen (4 juni) om te zetten naar een flexibel ticket voor een DTM-race naar keuze. Tickets zijn dan in te wisselen tot 31 december 2021.
DTM kalender
De kalender is gemaakt op de huidige coronareglementen in verschillende landen. Mochten regels worden aangescherpt zal vanzelfsprekend de kalender ook aangepast worden.
- 10-12 juli: Norisring
- 1-2 augustus: Spa Francorchamps
- 14-16 augustus: Lausitzring
- 21-23 augustus: Lausitzring 2
- 4-6 september: Assen
- 11-13 september: Nürburgring Grand Prix
- 18-20 september: Nürburgring Sprint
- 9-11 oktober: Zolder
- 16-18 oktober: Zolder 2
- 6-8 november: Hockenheimring
Organisatie DTM Assen blij
Organisator Lee van Dam zegt blij te zijn dat het TT Circuit Assen deel uitmaakt van de DTM Serie 2020. Het is de tweede editie van DTM Assen, waar de organisatie een driejarig contract heeft. Voor de lieve kijkbuiskindertjes is DTM te volgen via Ziggo Sport en de Duitse zender SAT1.
Foto: Gitaarknul via Autojunk
Joris24 zegt
“Een evenementenkalender vullen in tijden corona is lastig”–> in tijden van corona, denk ik?
Breinstein zegt
Wie of wat rijdt er tegenwoordig nog mee in de DTM? Audi en AM?
SpeedGeek zegt
Dit jaar Audi en BMW nog. Volgend jaar is BMW sowieso al kampioen want Audi stopt er ook mee.
pindakoning zegt
@SpeedGeek: Gaat DTM daadwerkelijk verder met maar één merk? Toch zonde als je terugkijkt naar de hoogtijdagen
SpeedGeek zegt
Ik betwijfel of BMW daar op zit te wachten dus het lijkt mij dat DTM verleden tijd is na volgend jaar. Misschien dat Opel of Alfa nog in wil springen maar daar heb ik nog geen gerucht over gelezen.
Wat DTM vroeger was, is nu een combinatie van TCR en BTCC. Geloof dat er nog geen besluit over het voortbestaan van de DTM is genomen.
DTM ging al lange tijd de F1 achterna wat betreft reglementen en visie. Veelste veel gericht op aerodynamica en artificiële inhaal mogelijkheden.
carmasterr zegt
DTM heeft zich sowieso laten naaien door de fabrikanten. De plannen voor een gedeeld Class 1 reglement met het Japanse Super GT waren er al in 2013.
In 2014 gingen ze in Japan over op die regels, maar Audi, BMW en Mercedes bleven het voor zich uit schuiven. Ze hadden “meer tijd nodig”. Dat duurde uiteindelijk vijf jaar, tot grote ergernis van de DTM-organisatie, Super GT en Nissan, Toyota en Honda.
Tegen de tijd dat ze eindelijk toegaven was het dus al te laat.
Edge zegt
@carmasterr: Ja, echt jammer, want de hoogtijdagen van de DTM waren echt geweldig, met onder andere Opel, Alfa en zelfs Ford Mustangs die het tegen de premium drie-eenheid opnamen. Toen met Class One begon had ik stiekem de hoop dat die tijden zouden herleven, met BMW’s, Mercedessen, Audi’s, Honda’s, Toyota’s en Nissans. Helaas lijkt de DTM nu al met één been in het graf te staan nu Mercedes al een aantal jaren weg is en Audi er ook een punt achter zet na dit seizoen.
SpeedGeek zegt
Dit is en blijft de enige echte DTM: https://youtu.be/Gw-AxiVqihM
vopo zegt
@SpeedGeek: bedankt voor 6 heerlijke minuten nostalgie.
carmasterr zegt
Het is ook wel ironisch dat Class One verwijst naar de extreme 2.5L toerwagens van 1993 tot 1996. Ook toen klapte de boel als een kaartenhuis in elkaar en was DTM drie seizoenen verdwenen. Die geschiedenis lijkt zich te herhalen.
mashell zegt
De artificiële inhaal mogelijkheden maakt dat bij de formule 1, anders dan bij de carnavalsoptocht in Oldenzaal, de deelnemers niet in dezelfde volgorde aankomen als dat ze vertrekken. DRS heeft de F1 gered!
karaya zegt
Je zou bijna gaan denken dat je zonder DRS niet kan inhalen. Vraag me toch af hoe die coureurs dat vroeger deden.
Misschien had de F1 de aerodynamische regelgeving onder de loep moeten nemen in plaats er een kermisattractie van te maken.
Mensen die van DRS houden kunnen hun hart ophalen bij de Formule E-tron.
escort77 zegt
Racen zonder publiek blijft toch jammer hoor. Zou je de tribunes niet kunnen vullen met kinderen?
Edge zegt
@escort77: Nee, dat is ook vragen om problemen. Hoewel kinderen vooralsnog minder vatbaar lijken voor het coronavirus, betekent het vullen van de tribunes met kinderen ook dat er duizenden ouders naar het circuit komen om hun kind af te zetten. Dan zit je nog steeds met grote menigten.
Daarnaast zal er ook iets van begeleiding voor die kinderen moeten zijn. Op het moment dat je duizenden kinderen bij elkaar zet, moet je ook een flink blik begeleiders opentrekken, dus dat moet je eigenlijk ook niet willen.
mashell zegt
En waarom hebben de kinderen die straf verdiend? De meeste kinderen vinden autoracen maar heel saai, ze zien telkens dezelfde auto’s die met veel geluid rondjes rijden (een beetje alsof je op een mooie zomerdag in het centrum van Rotterdam bent…). Racen zonder publiek is jammer maar niet onoverkomelijk en het is een heel stuk beter dan de huidige situatie: niet racen. Voor sporten die de fans niet op TV kunnen volgen is het gelag nog veel zuurder.
Koek zegt
Heel simple gewoon terug naar “echte” M3’s etc. Dichte vloer, splitter en spoiler. Terug naar het orginele echte toerwagen racen. Dan kan er ook weer een beetje geduwd worden. Kosten zullen een stuk lager liggen en het spektakel en de link met de echte auto een stuk hoger. Het ouderwetse win on sunday sell on monday
schuimbekje3 zegt
Gewoon eisen dat dezelfde auto door 500 particulieren gekocht is. Homologatie. Niet net zoals met WRC tegenwoordig.. als ik een vw polo 4×4 turbo wil in de dealert shop kijken ze heel raar…
Dan zijn de ontwikkelkosten laag, krijgen petrolheads hele leuke auto’s en gaan fabrikanten ook eens denken aan iets wat niet een 2 cylinder 400cc tri turbo blokje in een e segmenter is.
cossiekiller zegt
Op zolder ga ik wel eens kijken als het zover is.
Is tenslotte maar 2 verdiepingen van waar ik nu zit.