Comfort in combinatie met een hoge zitpositie en de nieuwste technologie. Dat is de DS Aero Sport Lounge.
DS Automobiles heeft zichzelf een missie gegeven: hoe verwerk ik de nieuwste technologie in een auto, zonder dat het klinisch of kitsch word? Dat antwoord moeten we vinden in de nieuwe Aero Sport Lounge. Een concept auto waarbij aerodynamica, styling en luxe centraal staan.
Het Franse luxemerk heeft met dit concept voor een nieuwe silhouet gekozen. Met een lengte van 5 meter en zijn 23-inch velgen is het een auto geworden die moeilijk te missen is. Het concept staat op een veelbelovende elektrische aandrijflijn. Een 110 kWh accu, gecombineerd met een krachtige elektromotor. Het systeemvermogen komt uit op 600 pk. Volgens DS komt de actieradius uit op meer dan 650 kilometer. Dat zegt niet heel veel, aangezien we het over een concept auto hebben. De acceleratie is met 2,8 seconden naar honderd kilometer per uur buitengewoon rap te noemen.
Met een concept kunnen designers altijd lekker losgaan. Dat hoef je bij DS Automobiles geen twee keer te zeggen. Neem nu het interieur van de Aero Sport Lounge. Tussen de stoelen zit er een centrale armsteun. Deze leest handbewegingen en kan zo commando’s uitvoeren. Deze technologie is in samenwerking met Ultraleap gemaakt. Dit is een startup uit Silicon Valley. Een techniek dat we potentieel gaan terugzien in productieauto’s. Handgebaren worden immers steeds normaler, denk aan een merk als BMW dat dit al even toepast.
DS rept zelf niets over een productiestadium of wat we van deze Aero Sport Lounge gaan terugzien in productieauto’s. Het merk laat gedurfd zien wat ze willen uitstralen. Een merk dat het nét even anders doet dan de meeste autofabrikanten. Met name op het gebied van interieur materialen, maar ook uiterlijk en op het gebied van technologie.
Dutchdriftking zegt
De design elementen zijn best leuk, maar ik mis toch de tijd waarin concepts nog gewoon plat op hun buik lagen zoals het hoort….
sonnybonds zegt
tja leuk maar ik ben al lang uitgekeken op de SUV
bertorelli zegt
Wat een gedrocht.
blackmilo zegt
Wacht sport en lounge? Hoe werkt dat samen?
paulvtec zegt
Ja leuk maar het gaat er niet komen. Een Citroen met 600 pk, geloof je het zelf. Van een concept de prestaties roepen heeft totaal geen zin.
rufctr01 zegt
En waarom zou dat niet kunnen? DS is gewoon goed bezig en 600 pk uit eenaccu is niet heel bijzonder. PSA heft al veel getest met de 308 Hybrid R en daar haalden ze ook 400 pk uit. Of is het 600 pk alleen voor Honda en VAG weggelegd? De Citroen GT uit 2008 had al 778 pk.
dappers zegt
niet helemaal, aangezien die pk’s uit fictieve waterstofcellen kwamen.
De ‘echte’ (er is er maar 1 van) lag gewoon een ford V8 in die het niet echt lekker deed, maar op papier iets van 650pk had.
Tijdens de lancering had ik daar een beetje hezelfde gevoel bij: Supermooi, maar uiteindelijk rij je de dealer alleen uit in een Picasso.
rufctr01 zegt
Ik weet dat er maar 1 is, de auto was ook veel te duur. Alleen schijt ik peuken van lui die denken dat alleen maar Duitse of Japanse merken auto’s met veel vermogen kunnen maken.
Als een frans merk met veel pk’s komt dan klopt het niet, komt een Italiaan met veel vermogen dan (bijv de Alfa Giulia QV met 510 pk) dan is een RS4 met 400 pk toch sneller…
paulvtec zegt
@rufctr01: Tevens heb ik niks gezegd over andere merken. Ik baseer mij op hetgeen wat ik op de weg zie rijden aan auto’s van Citroën of DS.
hollow zegt
@rufctr01: je moet eerder kijken naar het cliënteel. Een Citroën met 600pk gaat navenant geprijsd zijn. Nog steeds niet zo duur als een Duitse premium, maar wel boven wat het gros van het bestaande cliënteel kan of wil betalen. De anderen kopen liever de Duitse premium. Zelfs al is DS ook “premium”.
paulvtec zegt
@rufctr01: nou dat is toch simpel? Wanneer heb je echt een DS of Citroën de dealer zien verlaten met over de 400pk dan? Dit is roepen op basis van een concept. Eerst zien, dan geloven.
560pk zegt
Fijn dat er dan ook een foto van het ronkend besproken interieur bij staat (not)