Niet eens vanwege slechte smaak! De politie in Den Haag heeft een ander verhaal bij deze Mercedes.
Ik kan me goed voorstellen dat de politie je aan de kant zet voor het rijden in een Mercedes met een niet period correcte Panamericana grille. Dat is hier echter niet het geval. Nee, het verhaal is eigenlijk nog een stuk triester dan dat.
Politie Den Haag ziet Mercedes passeren
Deze Mercedes GLE miezen nadat deze met een hoge snelheid een controle passeerde. De GLE heeft de grille van een Panamericana AMG, maar deze grille is nooit geleverd op deze generatie. De AMG-badge aan de zijkant mist, waardoor het moeilijk te zeggen is dit of nu een echte of een neppert is.
De bestuurder beging een fikse snelheidsovertreding waarbij het rijbewijs ingevorderd mocht worden. De politie wilde de crossover langs de weg zetten, maar de bestuurder negeerde het stopteken en ging ervandoor.
Toen de Mercedes-rijder doorhad dat hij de politie niet kon kwijtraken zette hij alsnog de auto aan de kant. Daarop volgde een aanhouding. De politie wilde zijn rijbewijs invorderen, maar kwam voor een verrassing te staan. De bestuurder had al een ongeldig verklaard rijbewijs op zak. Daarop besloot de politie de GLE in beslag te nemen.
Alcohol in het spel
Later volgde nog een onderzoek in de alcoholbus. Wat bleek, de bestuurder had veel te veel gezopen. De meetapparatuur gaf 740 ug/l aan. Om aan te geven: vanaf 570 ug/l volgt een invordering van het autorijbewijs.
Dus voor de snelheidsovertreding staat een invordering én voor het rijden met alcohol op staat een invordering. Er viel echter niets in te vorderen. Kortom, een mooie zaak voor de verkeersofficier. De man staat een waslijst aan boetes te wachten. De verkeersofficier mag oordelen over het rijbewijs én de Mercedes GLE van de man. Wellicht ziet hij de auto nooit meer terug als de verkeersofficier streng genoeg is. Het klassieke smoesje ‘ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk’ gaat hier niet werken.
Fotocredit: verkeerspolitie_den_haag via Instagram
Robert zegt
Rijden terwijl je rijbewijs al is ingevorderd of ongeldig is verklaard, geldt als misdrijf. En bij recidive volgt meestal een definitief intrekken van het rijbewijs, waarbij pas na het verstrijken van een proeftijd én een geschiktheidsonderzoek bij het CBR opnieuw met rijlessen en een examen kan worden begonnen.
Iets zegt me, dat dit sujet hier aan dit alles volkomen
schijtlak aan zal hebben…mashell zegt
Dat criminelen zich niet aan de regels houden hoeft je toch niet te verbazen?
hotze zegt
Gewoon een maandje (of wat) laten brommen. Bij herhaling nog langer vastzetten.
mashell zegt
Dat kost de maatschappij belachelijk veel geld en het resultaat is dat na dat maandje brommen deze persoon een gedegen crimineel netwerk heeft. De oplossing is voor zulke gevallen zou gewoon de GGZ zijn maar tja, kapot bezuinigd door de rechtse rakkers…
potjak zegt
– Edit: dank u, is inmiddels gefixt –
Simon zegt
Is een echte GLE63S, alleen wel aftermarket Panamericana grille (helaas). Bekende hardrijder in Scheveningen rond de weg waar hij ook is aangehouden.
rwdftw zegt
Dan zie je weer hoeveel nut invordering van een rijbewijs heeft. 0 komma 0 niks. Zolang je uit de problemen en uit de buurt van de politie blijft kan je gewoon doorgaan. Nu is dit figuur blijkbaar niet zo snugger.
Tijd dat er een kastje wordt uitgevonden waar je een geldig rijbewijs in moet steken om de auto te kunnen starten. Dan wordt rijden zonder rijbewijs fysiek onmogelijk. Als je dan zo snugger bent om te rijden met het rijbewijs van iemand anders dan dat rijbewijs ook invorderen.
mashell zegt
Gebruiksongemak voor iedereen omdat enkelingen zich niet kunnen aanpassen…
Zullen we naast die pasjeslezer ook nog even een verplichte blaastest, ogen test, drugs test, weet je het verschil tussen rem en gaspedaal test doen? Kost het starten van de auto een half uur maar je haalt er elk jaar wel een handvol probleem gevallen mee uit het verkeer. Techniek is geen oplossing voor gedragsproblemen en ook hoeft niet elk probleem een oplossing.
Dutchdriftking zegt
Soms snap je ineens waarom er in bepaalde landen heropvoedingskampen zijn. Alleen de dreiging hiervan kan al voldoende zijn om dergelijke personen zich te laten onderwerpen aan de regels.
MarcoM zegt
En wellicht is het niet eens zijn eigen auto en werkt hij bij het UWV, dus wie betaald de boetes dan?
hotze zegt
Dan mag de eigenaar van de auto z’n boetes betalen…