Zagen we eerder een special over Japanse driftbabes, ditmaal is het de beurt aan de 26-jarige Catherine Coleiro AKA Driftcat. Zij is “Australia’s best female drifter” en heeft lokaal een enorme fanbase.
Haar auto is een aangepaste Nissan Onevia met een motor uit een Skyline GTR RB26.
In het volgende filmpje geeft ze uitleg over driften en haar motivatie om dat te doen:
Meer lokale helden in “Ancient Australian drifting”:
puch zegt
Lijkt me een dure hobby qua bandenslijtage…
StevenI zegt
Dat driften spreekt mij toch niet zo aan, vind het een beetje onnozel
cl600 zegt
stoere meid. praat alleen wel erg veel over der sponsors maar dat zal der wel gezegd zijn.
Kevski Style zegt
Voor de mensen die niet weten wat een Onevia of een Sileighty is:
Je hebt Nissan Silvia en een Nissan 180Sx. Kwa basis is het dezelfde auto. Dus je kunt de voorkant van de ene auto matchen bij de andere auto. Een Sileighty is dus een voorkant van de silvia met de achterkant van de 180sx. Een Onevia is de voorkant van een 180sx met de achterkant van een Silvia….
AA zegt
driften is egt de shit!!!!!!!
doe het zelf ook in een nissan 200sx s13.
maar in de extreme drift series in nederland en belgie doet ook een vrouw mee deborah lopez en die kan er ook wat van!!!
Rick dos zegt
@Steven1
Hear! Hear! In het begin was het leuk maar het is nu wel genoeg.
En er een competitie van maken dat vind ik al helemaal onzin.
Je kunt iets winnen door iets verkeerds te doen. Ik bedoel, doe dit eens in een echte race en vele zullen zeggen dat je het verkeerd doet.
Tenck zegt
@ Rick dos:
Vergelijk het maar met een beauty contest, daar gaat het ook niet om hoe snel de dames zijn.
Rick dos zegt
@Tenck
Hmmmm, volgens mij gaat die vergelijking niet op.
Erik zegt
@Rick dos:
Je auto constant tegen het uitbreken aan houden is aardige voertuigbeheersing hoor ;) En tuurlijk doen mensen dit niet in een ‘echte’ race, het is immers niet de snelste manier om bij de finish te komen. Maar aangezien dat bij driften niet de bedoeling is, doen ze het niet verkeerd :P
Ik snap best dat je er niks aan vind, maar om het dan meteen onzin te noemen.. dragraces en Nascar vind ik ook weinig aan, maar ik doe het niet direct af als onzin. Iedereen z’n ding, toch?
Rick dos zegt
@Erik
“Iedereen z’n ding, toch?”
Daar heb je absoluut gelijk in! ;)
Maar ik blijf er bij dat IK het onzinnig vind. :D
Phycenz zegt
Ligt het aan mij, of heeft die meid een onzettend grote neus?
Stef zegt
@Kevski,
ik ken de Silvia modellen goed, onevia, sil80, etcetera, maar zoals je het uitgelegd hebt word het niet veel duidelijker.
Wat je bedoelt is, dat beide auto’s een andere carroserie hebben, cq een andere body, maar dat deze van de ene Silvia op de andere over te zetten is, en je zo dus een mengeling van beide auto’s krijgt.
Ik vind het ook lastig uit te leggen hoor ;)
RubenBaeten zegt
@Rick dos: Had gedacht dat je als BMW-rijder de driftsport toch wel zou kunnen waarderen…!
byron zegt
ik ben geen driftfanaat in hart en nieren maar het is wel superlache om te doen. En tov bijvoorbeeld dragracen ook nog zeer technisch (dragracen komt natuurlijk ook veel bij kijken maar dat is in mijn ogen wel een beetje primitief). Het is een vorm van voertuigbeheersing die je bij echt racen zeker van pas komt. In de rallywereld wordt er behoorlijk op los gedrift dus waarom is dit nou zo afwijkend.
Daarnaast is de techniek die je in zo’n auto terugziet ook wel indrukwekkend.
CSL zegt
Als je eenmaal met driften begint wil je iets anders.
Mensen die het niet geprobeerd hebben, kunnen dan ook beter niet veel zeggen.
@Ruben Baeten
Hoe kun je nou lekker met je BMW X5 driften :)
Kevski Style zegt
@ Stef:
Het leek me toch vrij simpel uitgelegd: De 180SX en de Silvia zijn eigenlijk dezelfde auto kwa constructie. de bodemplaat is exact hetzelfde, maar ook de A stijlen (die waar de deuren aan vast zitten). Hierdoor is het mogelijk de voorkanten van beide auto’s uit te wisselen met elkaar. De voorkant is dan ook het eerste stukje van de naam, de achterkant van de auto het 2de stukje. Zo ingewikkeld is het niet hoor….
Kevski Style zegt
En wat betreft de sport op zich: Van mij hoeft het ook niet zo nodig. Veel te subjectief om in wedstrijdverband te kunnen doen. je kan immers niks meten, op misschien de drifthoek na dan. Kortom, verder niet mijn ding.
Dat gezegd hebbende is het wel handig om te kunnen, zodat je je kunt redden op het circuit mocht de auto dwars gaan. Maar meer dan dat heb je er niet aan….
FORDGTFREAK!!! zegt
dure hobby al die banden die er doorheen gaan
Rick dos zegt
@Ruben Baeten
Wellicht als ik tot de fast and the furious generatie zou behoren. ;)
Maar zoals ik al zei 1 keer is het leuk om te zien, 2 keer misschien ook nog, maar als je het voor een 3e keer hebt gezien dan begint de lol wel te vergaan…….NAAR MIJN MENING! (ik schrijf het er maar bij voordat ik commentaar krijg! ;) )
skylineowner zegt
driften is gewoon leuk en de meeste gebruiken oude banden voor het driften anders is het inderdaad erg duur :P ik doe het zelf ook en vind het erg leuk alleen onderhoud word duurder als je er een sport van maak ( wiellagers etc) maar mijn mening zegt van probeer het eens uit voordat je oordeelt :)
MurcieBoy zegt
maar toch het blijft een VROUW!! ;)