Volkswagen denkt de automobielindustrie als geen ander te kennen en kijkt 20 jaar verder in de toekomst…
Belangrijkste eigenschappen van de toekomstige auto’s zijn de vergaande mogelijkheden met betrekking tot personalisatie, iets wat we natuurlijk al wisten. Tevens zal de bestuurder steeds minder invloed op het rijden uitoefenen, de communicatie met andere auto’s op de weg zorgt voor minder ongelukken en gaat vrijwel automatisch.
Het is natuurlijk overbodig om te melden dat er geen fossiele brandstoffen meer gebruikt zullen worden. Biobrandstof en elektriciteit zijn de belangrijkste bronnen van energie.
The One
Een eenpersoons vervoermiddel om jezelf zo milieuvriendelijk mogelijk te vervoeren.
The Ego
Een sportieve tweezits coupe.
The Room
Een familiewagen zonder bestuurder, op die manier kun je wat quality time met vrouw en kinderen doorbrengen.
Meer info op volkswagen2028.com.
vla zegt
Nou, die ‘Room’ vergemakkelijkt seks in de wagen wel, maar verder overschatten ze de toekomst hoor, alsof er zo’n drastische veranderingen zullen gebeuren, en dan nog in een merk dat zich op de normale mensen richt. :roll:
wapz zegt
Neuken op de snelweg! Handig tijdens een noodstop.
kyanite zegt
De “The Ego” ziet er leuk uit, die andere twee vind ik minder fraai.
Appieflappie zegt
Overschatten?? Ik denk dat het nogal eens de waarheid kunnen zijn. Als je ziet wat we in 20 jaar zijn opgeschoten, vind ik het goed mogelijk.
Zou wel handig zijn. Een internationaal gebruikte systeem in autos wat er voor zorgt dat autos met elkaar kunnen communiceren over snelheid en afstand. Hierdoor wordt het denk ik een stuk veiliger.
M Freak zegt
Ik gebruik de quality wel met mijn vriendin, zonder kinderen.
;)
JanJansen zegt
lijkt sterk op het GX3 project van 2,5 jaar geleden wat uiteindelijk het productiestadium niet heeft gehaald omdat de VS toen SUV’s wilde:
is wel minder anoniem tijdens de seks maar daarvoor heb je dan voor de veiligheid die helm.
Rick dos zegt
Dus over 30 jaar is VW niet anders dan vandaag de dag?
Saai dus.
Nou, lekker vooruitzicht dan….
LPJ zegt
@Appieflappie: veiliger ja … en je haalt meteen het plezier van het autorijden weg. Leuk!
En dan moet je dat “plezier in het autorijden” inderdaad ineens anders gaan interpreteren autoblogger ^^
subaru555 zegt
De toekomst wordt altijd opgeblazen…
In de jaren 80 dachten ze dat we nu vliegende auto’s hadden enzo…
dekster zegt
Best bizar, ik heb mezelf nog nooit de vraag gesteld: “hoe kan ik zo milieu-vriendelijk mogelijk van A naar B rijden?”
Maar nu stel ik me de vraag: “Waarom zou ik in godsnaam zo’n spuuglelijk ding rijden?”
ML zegt
Auto zouden er best wel zo uit kunnen zien over 20 jaar.
Maar Volkswagens niet.
JH zegt
alle ideen die vw toont zijn door bijna elke design student al gemaakt/genoemd/bedacht…niet echt veel nieuws onder de zon dus.
RobTWo zegt
Ben wel benieuwd: gaat alles via camera’s en beeldschermen? Dat moet haast wel met die ondoorzichtige voorruit. Bijna net zo gevaarlijk als de quality time met de vrouw op de snelweg.
Stephan zegt
“Een familiewagen zonder bestuurder, op die manier kun je wat quality time met vrouw en kinderen doorbrengen.”
Haha ik zie het stuur zitten hoor, waar is die dan voor? Als je ruzie krijgt met moeders de vrouw onderweg?
Sterman zegt
Vind zulke afzijkende reacties altijd heel gemakkelijk. Laat die gasten lekker filosoferen over de toekomst! Gedeeltes van zulke rare creaties kunnen over 10 jaar als innovaties worden bestempeld.
kowalsk zegt
Ik vind ze d’r alledrie wel cool uit zien, maar ik denk niet dat er zulke grote veranderen plaats zullen vinden binnen 20 jaar.
Zoef zegt
Nou ik weet ook wel quality time met vrouw en kinders door te brengen ACHTER het stuur hoor.
Jordey zegt
Ja toch? Voor over 20 jaar.
Weet niet wat die duitsers niet snappen, want over 5 jaar zijn ze dat ding vergeten en is er weer een nieuwe style qua design en is dit ding verlopen. Zo zag je het ook met die Nuvolari die de style heeft van een 2006 Audi RS4 en die Audi Avus Concept car die zogenaamd een auto in de toekomst moest zijn. Nou wat vinden wij ervan? Nogal oude styling en technieken. Dat ding had geneens een navigatie scherm.
Mijn punt is, Dat het allemaal wel leuk en aardig is. Maar zet dan geen tijd neer voor productie van zo’n model. Tis gwn een magnetron met de styling van een eierdoos en een vw scirocco ( 2008 styling )!
autogek zegt
De one: zo’n creatie kan ik ook maken met een schaar en lijmstift. De ego is best mooi. De room ook. Alleen weet je niet wat er dan voor systemen zijn, dus lijkt het me moeilijk om iets te ontwerpen voor over 20 jaar. Voorbeeld: misschien is alles dan magnetisch, dus zijn wielen niet nodig(wat treinen nu ook hebben.).
Klassiekerrally zegt
The Room… Citroën dacht er twintig jaar geleden dit over: http://www.citroenet.org.uk/prototypes/xenia/xenia.html
markieanta zegt
Leuk, zo’n Citroen.
smoke zegt
Bij het zien van de ego kwam het Peugeot Njoy concept meteen bij me naar boven drijven:
Zal de kleurstelling wel zijn.
Melchior zegt
Een Volkswagen Ego… :D
Die mannen uit Wolfsburg hebben wel humor.
Frasker zegt
De Ego,
beetje zelfvertrouwen hebben ze wel :D
Zoepie zegt
@autogek: Begin er maar aan dan, als je klaar bent mag je het opsturen zal ik het even keuren.
Ik vind het geen misse creaties, en soms moet je een doel wat verder vooruit zetten. En ik denk dat dat stuur uit de Room dient om de oudere generatie toch nog het gevoel te geven dat ze met de auto rijden en niet omgekeerd.
Stammes zegt
The One lijkt wel een beetje op de Nike One
[img]http://www.diseno-art.com/images/Nike-ONE-wheel.jpg[/img]
Stammes zegt
Die bedoel ik :)
ed zegt
Zou niet graag in me zijkant worden aangereden in de One. Lekker een ophangstang in je nier!
bramwillemse zegt
kekke bakkies :) Altijd leuk om wat afwijkende studies te zien. Het merk laat zo wel merken dat ze een toekomstvisie hebben.
Vooral die eenpersoons ‘auto’ is interessant, ben benieuwd of dat in de praktijk zou werken (vooral wbt veiligheid)
JAn smit zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
Jandepandaman zegt
Over 20 jaar “Een familiewagen zonder bestuurder”
Huh….? Ben ik al die tijd zo genept door mijn autohandelaar dat ik een bestuurder bij de uitrusting van mijn auto had moeten vinden en dat ze die dus stiekum niet hebben geleverd!?!?
Ik voel me echt zwaar genaaid!!! Wat een afzetters!
…Maar goed, over 20 jaar kan je dus gewoon weer familiewagens zonder bestuurders krijgen zodat je weer in alle privacy met alleen je gezinnetje in de auto kan zitten zonder bij de auto geleverde bestuurder van de fabrikant. Jaaaa dat gaat de goede kant op mensen, we mogen tegen die tijd eindelijk weer zelfwerkzaam zijn van VW!
Quality time in een auto… Mens Erger Je Niet in de file…?
Thijs zegt
Qua vorm allemaal wel aardig, alleen die zin bij “The Room”staat mij persoonlijk niet aan: Auto zonder bestuurder…..
Blijf het jammer vinden dat de auto’s steeds minder auto’s zijn. Met een auto kun je namelijk autorijden…………
Tieuwtje zegt
@ waps euh ff lezen, communicatie tussen auto’s zorgt voor geen ongelukken
bmwF zegt
Ze zullen toch niet uikome binnen 20 jaar, ben ik zeker van. 20 jaar gelede dacht men ookal dat we met zo soort auto’s gingen rondrijden. dikke “bol” dus.
Jandepandaman zegt
The Room is voor die mensen die autorijden alleen transport van deur A naar deur B vinden omdat openbaar vervoer niet voldoet. Zeg maar dus voor al diegenen die nu geen eigen chauffeur kunnen betalen maar dat eigenlijk heel graag zouden willen. En dan kan je dus straks zo iets kopen waarin een knopje zit wat je kan indrukken of touchscreenen of zo en waartegen je dan kan zeggen “naar huis”om dan vervolgens je krantje en je pilsje te pakken, jezelf achterin je auto te nestelen en dan pas weer wakker te worden als de auto een piepje geeft dat je thuis bent.
Dit soort toekomstvisies afdoen met dat het afgelopen 50 jaar ook tegen alle voorspellingen in nog niet gebeurd is, is een beetje larie- Afgelopen paar jaar is dergelijke techniek in een stroomversnelling aan het raken. We hebben op standaard-auto’s al routeplanners, in het duurdere segment hebben we al automatische parkeerdienst, we hebben al automatisch afstand houden, we hebben al binnen de witte lijnen rijden, we hebben al automatische bordenherkenning en automatische personenherkenning. Er zijn al laboratorium-auto’s die in ieder geval over de snelweg van A naar B of door rustig stadsverkeer heen kunnen. Het is een kwestie van wachten tot iemand zo clever dat hij weet hoe hij al die technieken aan elkaar weet te knopen.
Het zal wel eerst beginnen bij Phaeton-achtige auto’s en dan gaandeweg afzakken naar duurdere familiewagens- Totdat ook in Cuore-achtige bakkies dergelijke techniek heel gewoon is. Maar dan zullen we wel weer zo’n 40 jaar verder zijn.
CustomCruiserMan zegt
denk dat ze wat te veel naar sience-fiction films gekeken hebben :-P