De Franse SUV kon wel een milde overhaul gebruiken, volgens deze tuner.
Waar de 3008 en 5008 voorheen nog MPV’s waren, heeft Peugeot inmiddels het licht gezien. SUV’s zijn hot. Zelfs als het eigenlijk helemaal geen SUV’s zijn. Het publiek heeft genoeg aan de wetenschap dat de boel wat hoger op de veerpoten staat en dat het geheel lekker stevig (en dus veilig oogt). De gemiddelde consument is helemaal niet geïnteresseerd in offroad-capaciteiten, zo lijkt het.
Eigenaren die hun 5008 (rijtest) wat meer offroad credibility willen geven kunnen terecht bij de dames en heren van Cobra Technology & Lifestyle. Deze Duitse toko heeft enkele accessoires voor de Peugeot ontwikkeld die je op bijgaande plaatjes ziet. Enkele items springen eruit, we geven ze wat extra aandacht met de titel in het achterhoofd.
1. Een bullbar
Op een Hummer H2 kwam je er nog mee weg en zelfs op een VW Transporter kan een bullbar in sommige gevallen best door de beugel. Op een Peugeot 5008 vinden we het een tikkie over the top.
2. Treeplanken
Bejaarde klanten zullen deze dingen ongetwijfeld kunnen waarderen, maar treeplanken op deze SUV zijn simpelweg onnodig en het voegt weinig toe in esthetische zin.
3. Instaplichtjes
De beschermbuizen aan de zijkant van de auto worden optioneel geleverd met LEDs die de grond verlichten voor meer veiligheid bij het in- en uitstappen. Onnodig als je het ons vraagt. Bovendien zijn dergelijke gadgets een tikkeltje te flashy voor een Peugeot 5008.
ghengiskhan zegt
Iets met apen en gouden ringen.
viezefreddyw zegt
@ghengiskhan: Audi?
ghengiskhan zegt
@viezefreddyw: Nee joh, die zijn van chroom. Of iets verchroomd, eigenlijk. Gelet op het gewicht van een gemiddelde Audi, waarschijnlijk verarmd uranium. Duh.
Avir zegt
@ghengiskhan: hij is gewoon lelijk maar dat is het origineel ook
allesmetturbo zegt
Sta je vast in een laagje modder van 40cm met je stoere bullbar..
Jochempie zegt
Oh neee, is Cobra terug? Die weten elke auto eruit te laten zien alsof het 2001 is..
lincoln zegt
Nou zeg .. spreek er schande van ..
bmwfreak038 zegt
Je ziet soms zelfs zafira’s met bullbars geen porem..
lincoln zegt
@bmwfreak038:
Zafira,s behoor je idd origineel te houden ..
Dan blijven ze tenminste hun waarde behouden ..
E34M5Touring zegt
Ik heb ooit eens een 2005 Kia Carens ingeruild met dezelfde ‘upgrades’. Dat was al geen knappert en die meuk hielp zeker niet mee. Bij deze ook niet eerlijk gezegd…
lincoln zegt
@e34m5touring:
Sleuteltje + rateltje 13 en 17 ..
Hoe moeilijk kan het zijn ??
O,ja .. en heeeeeel veel kruipolie ..
Of een slijptol ..
E34M5Touring zegt
@lincoln: Was nog geen 10min demontagewerk. Zegt ook wel wat over de stevigheid van de onderdelen.
lincoln zegt
@e34m5touring:
Bizar altijd .. dat die troep er onderweg nog niet af geflikkert is ..
E34M5Touring zegt
@lincoln: Ja echt. Dat montagebeugeltje kwam zo uit de Bjorn van IKEA.
neal zegt
welk recht heb jij om mensen die dit mooi vinden op een bepaalde auto en publiek voor lul te zetten? Of waan je je een beetje Jeremy Clarkson omdat je op een auto blog redactie bent terecht gekomen?
Ik vraag me af wat voor soort auto jij eigenlijk rijdt, kunnen we deze ook een keer flink afzeiken.
auto accessoires zijn steeds volgens eigen stijl en gevoel. Dat is het recht op vrij meningsuiting. Maw kan je dit soort gerichte opmerkingen als pestgedrag bestempelen.
Ik denk dat velen vergeten dat de opties die vandaag in de meeste auto’s als normaal gezien worden, ooit in het ’tuningmilieu’ ontstaan zijn. Dat blijft de kweekvijver waar fabrikanten nog steeds hun ideeën halen ivm wat de klant wil (navigatie, schermen in kopsteunen, Playstation in de auto, clean design interieur/exterieur, muziekinstallaties van bekende merken bv .Bose en dergelijke), xenon ook op de kleinere auto’s, aantrekkelijke velgendesigns en ga zo maar even door.
Zitten er soms missers bij? Tuurlijk wel. Maar kijk eerst ff naar jezelf voor je iemand anders, zonder tegenwoord, te kijk zet.
lincoln zegt
@neal:
Onzin ..
Ik gebruik al mijn opties op al mijn auto’s op constante basis ..
str8six zegt
@neal: ach niemand neemt dat recht. Dat roep je over jezelf af op het moment dat je je handtekening onder het koopcontract van zo’n wanstaltig ding zet.
Esprit_de_Flandre zegt
@neal: “auto accessoires zijn steeds volgens eigen stijl en gevoel. Dat is het recht op vrij meningsuiting. Maw kan je dit soort gerichte opmerkingen als pestgedrag bestempelen. ”
Is het dan geen vrije meningsuiting om dit soort dingen lelijke overbodige rotzooi te noemen die alleen gekocht wordt door mensen zonder smaak… ?
20klepper zegt
@neal: man man man, voel je je aangesproken ofzo? Denk dat 99% dit hok wel een miskleun vindt.
Waarschijnlijk als je de motorkap opent, er ook nog een 1.0 in zit…
Nee doe maar niet dit verdedigen.
postzegel zegt
@neal: Hard commentaar neal, maar opzich zeker wel fair.
Pushbar (want geen bullbar) is een gewoon een geschmacks sache.
Sidebars doen wij hier op ’t werk nog steeds onder onze bestellertjes plakken. Want schade aan dorpels is vele malen kostbaarder.
Deze Peugeot ziet er nu gewoon ‘bouwvakkersproof’ uit. En ook bouwvakkers vinden het fijn om, als ze een keer met nette schoenen willen uitstappen op een bouwterrein, te kunnen zien of er nou asfalt ligt, of een dikke plas: Verlichting bij uitstappen is gewoon pure luxe, maar wel aangename luxe. *been there done that*
Ergo: Nee, deze Peugeot is gewoon bouwvakker proof. In dit land zijn er best mensen die wel gewoon buiten werken, en een gezin hebben. en een Peugeot 5008 rijden.
desjonnies zegt
@postzegel:
Mooi betoog, serieus waar.
Maar komt ook omdat ik die 5008 eigenlijk wel een leuk ding vind.
fyr0 zegt
Ben toch wel benieuwd wat dit kost
parttimeautospotter zegt
Ai, toch liever de leeuw die op de grond geprojecteerd wordt als de auto ontgrendeld word.
apriliarsv zegt
Ik dacht dat bullbars verboden waren
Esprit_de_Flandre zegt
@apriliarsv: Dacht ik ook. Mss verschillend van land tot land…
robert110 zegt
@apriliarsv: Nee, alleen moeten de bullbars op auto’s na 2008 gekeurd worden op voetganger en fietser veiligheid.
Maar wat hier op die Peugeot zit is eigenlijk ook geen bullbar.
Esprit_de_Flandre zegt
Overbodig? Ja.
Wat verwacht je ook van een bedrijf met “Technology & Lifestyle” in z’n naam…
pomoek zegt
Bullbar kan alleen als je in Australië rond rijdt. De treeplanken zijn niet mooi, maar ik zie de functionaliteit we. De instapverlichting: Geniaal. Zou op elke auto moeten zitten zolang er nog steeds hondenbezitters zijn die hun baasje op parkeerplaatsen laten schijten.
2wheeler zegt
Ik heb ook een pushbar op mijn auto. Een heuse driecilinder Cactus wel te verstaan. Waarom? Omdat ik het leuk vind. Jullie niet? Dat kan, even goede vrienden.
raoufff zegt
@2wheeler: nee!!! Dat mag niet. Alleen als je een grijze of zwarte Audi hebt dan tel je mee in de samenleving
goodolddays zegt
Als je een peugeot mpv met een bullbar hebt ben je gewoon af…
danmar zegt
Wat ik eigenlijk het meest fout vind is al die foto’s die vrijwel hetzelfde zijn en dus niks toevoegen.
Verder best een leuk autootje.
arthurh zegt
Ik met alleen leverbaar met FWD…. Daarom fout
kruij zegt
We vergeten hier een belangrijk punt, als je ooit een voetganger of fietser aanrijdt met bullbar is de kans op vreselijke verwondingen enorm. Fabrikanten werken hard om voetgangersveiligheid te verbeteren maar dat is in een klap weg. Mooi of lelijk is niet belangrijk, het is een moordwapen.
notsobig zegt
@kruij: Ballpen is ook een moordwapen, toch schrijft meerendeel van de mensen er nogsteeds dagelijks me! Belachelijk!
notsobig zegt
@notsobig: *mee
kruij zegt
@notsobig: dank je voor deze aanvulling
neal zegt
@kruij, om uberhaubt een EC goedkeuring te bekomen voor een Bullbar moet deze telkens aan een versie van NCAP voldoen. Daarmee is het criteria dat de verwondingen die een voetganger kan oplopen gelijk of MINDER moeten zijn dan met de originele voorbumper.
Misschien lijkt het voor jou een gevaarlijk stuk metaal, de positie en manier van montage zorgt er wel voor dat een voetganger anders op de motorkap terecht komt en meer overlevingskansen heeft.