Er zijn drie nieuwe Tesla Roadsters gevonden die tien jaar lang in een achtergelaten zeecontainer zaten.
We vergeten het vaak, maar de Tesla Roadster was er ook. Tevens heeft Elon Musk een nieuwe aangekondigd, maar dat laat nog even op zich wachten. We moeten het dus nog doen met de oude. Daar zijn er drie van opgedoken en wel in een zeecontainer en gloedjenieuw.
Nieuwe Tesla Roadsters in container
Tegenwoordig maken ze nog best aardige huizen van zeecontainers, maar je kan er ook gewoon nog zooi mee vervoeren, zoals auto´s. Dat was in ieder geval tien jaar geleden het geval toen drie Tesla Roadsters in een container werden gepropt. Iemand heeft ze gevonden en natuurlijk worden ze nu te koop aangeboden.
Het drietal onaangeroerde auto´s staan op dit moment nog in China. Ze hebben tien jaar in een container gestaan en komen het dichtst in het buurt van een nieuwe Tesla Roadster. De algemene staat van de auto´s in onbekend, maar het kan niet goed zijn om tien jaar stil te staan. Maar als het dan zo is, dan is een zeecontainer misschien wel de beste opslagplaats. Droog, veilig en relatief warm. Ideaal om een elektrische auto in op te slaan.
De verkopende partij, Gruber Motor Company, zegt dat de rijconditie van de auto´s nog onderzocht moet worden. Het bedrijf zegt verder dat ze niet weten of de servicepluggen van de batterijen er vóór de verzending eruit zijn gehaald of niet. En nog spannender: of er überhaupt nog leven in de batterijen zit.
Drietal
Het drietal is niet hetzelfde. Elke auto is net iets anders dan de andere, zien we op de korrelige foto’s. Eentje is een oranje in de vorm van een basismodel, de ander is ook oranje alleen is dat een sportversie en de laatste is rood in de sportversie. We zien op de foto’s zelfs nog papieren vloermoeten, zoals een dealer zou doen om de echte te beschermen. Elk van de drie auto’s heeft ongeopende dozen in de kofferbak, vermoedelijk zitten hier de oplaadkabels in.
Volgens de verkoper zijn alle drie de auto’s gekocht door één eigenaar. De auto’s zijn vervolgens verscheept naar China om daar om onduidelijke redenen vergeten te worden.
Ben jij in de markt voor dit opmerkelijke trio? Als er iets kapot is dan zit je bij Gruber wel goed. Zij hebben veel ervaring met het repareren van Tesla’s, dus dat is een zorg minder. Oh ja, Gruber is voornemens de auto’s als set te verkopen en accepteert vanaf nu biedingen.
pomoek zegt
Ik begrijp dat zelfs Musk heeft aangegeven dat de roadster een slechte auto is. Ben wel benieuwd wat die dingen dus gaan opbrengen.
CYBRTRK zegt
Dat ging om de allereerste auto’s die gebouwd werden in 2006 om potentiele klanten mee te laten rijden. Het productieproces, voor de klantenauto’s vanaf 2008, is daarna compleet herzien met andere leveranciers en interne technologie. De Roadsters waar Musk het over had, die slecht waren, zijn allemaal al vernietigd.
Maar ik denk dat die Roadsters nog wel wat zullen opbrengen aangezien de prijzen van die auto’s de afgelopen jaren aardig gestegen zijn en ik zie dat er al $76k geboden is op de rode Roadster.
e38ossie zegt
Gewoon de ruimte in schieten
lightisride zegt
ik denk dat er wel wat werk in zal zitten om ze aan de praat te krijgen. Als Gruber zoveel kennis over Tesla’s heeft zou het anders wel zo logisch zijn om ze even snel rijdbaar te maken. Dat ze nu de bieder de gok laten nemen wil zeggen dat zij dat zelf niet zien zitten.
CYBRTRK zegt
”They will be brought back to the USA by mid-May, unless a sale occurs before then. Once, or if the Roadsters come back to the US, they will be shipped to Gruber Motors for a full technical review.”
meetsysteem zegt
Qua afmetingen kan het net. De autootjes zijn 3,95
meter lang (afgerond), dus samen 11,85 m. Een 40″ container heeft een inwendige lengte van 12,05 m. Tussen de auto’s 5 dus centimeter ruimte, het vergt wel wat voorzichtigheid…😁👌
Wolflow zegt
Wie zegt dat het geen 45 ft container was?
welkom101 zegt
Het is een standaard maat, 20 ft kan ook maar die is niet exact de helft omdat er dan twee 20fters op de plaats van 40 ft kunnen.
Wolflow zegt
Zie bijvoorbeeld http://45ftcontainer.com/informatie.php
av_diver zegt
Het probleem zal de accu zijn. De Roadster mocht nooit tot 0% leeggereden worden, want dan was de accu dood en kon niet meer gered worden. Na 10 jaar stilstand lijkt het mij dat ze ook op 0% zijn.
En het was niet zomaar mogelijk een nieuw accupakket te krijgen.
CYBRTRK zegt
Het ligt eraan of de service plugs van het ESS pack er al uitgehaald zijn of er nog inzitten. Als de plugs eruit gehaald zijn is het de vraag of de accu nog wat zal doen.