Jij wil lekker dieselen én een flinke bak vermogen? Neem eens een kijkje in Canada, want daar persen ze zomaar 2.500 pk uit een diesel-blok.
De gemiddelde tuner zal je gek aankijken als je vraagt om een blok met een dergelijk vermogen, maar bij Curtis Halvorson van Extreme Engine Development is alles mogelijk. Zij kochten een 426 Hemi-blok voor hun Top Fuel Dragser en bouwden ‘m om tot een van de krachtigste diesels ter wereld.
Het blok levert nu namelijk 2.500 angstaanjagende pk’s, terwijl je trommelvliezen het ook zwaar te verduren krijgen als je het gaspedaal van dit monster in trapt. Daarnaast kun je gerust een gasmasker aanschaffen voor een ritje in de creatie van Halvorson, want iets zegt ons dat je die enorme dieselwolken niet graag inademt.
TimmiX zegt
Hier wordt ik zelfs vanachter m`n pc nog bang van. Mijn god, wat een geweld.
lekbak zegt
De 426 hemi is toch een benzine? Best een prestatie dan
mercedesclk350 zegt
@lekbak: Er staat in het artikel dat het een dieselmotor is.
lekbak zegt
@mercedesclk350: ja. Dat lees ik ook wel. Ik denk alleen te weten dat een 426 hemi een benzine motor is. Ze zullen dus die benzine omgebouwd hebben naar een diesel? Of maakt hemi tegenwoordig ook diesels?
Beide keren knap maar in geval van ombouw een hele knappe prestatie!
crackdavid zegt
@lekbak: “Of maakt hemi tegenwoordig ook diesels?”
Hemi is geen fabrikant, maar een bepaalde techniek..
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Hemi_engine
sjeppie156 zegt
@lekbak: Mensen hebben het er over dat het geconvert is… lijkt me raar maar goed het is toch echt een diesel
lekbak zegt
@lekbak: misschien het woordje ‘standaard’ voor ‘benzine’ moeten plaatsen…
mrrallycross zegt
Zou de arbo wet dit toestaan?
KEV9 zegt
hoevel koppel moet zo’n ding wel niet hebben? 10.000nm?
biohazardracer zegt
JEEEESSSAAAAAAS 0_0. Als je erachter staat ben je instant zwarte piet. Ziek ding
xxxheidi zegt
@biohazardracer: Stroopwafelpiet.
bullzeyersn zegt
@xxxheidi: diesel-piet
kangoohater zegt
Leuke compensatie voor de bespaarde co2 uit 2 posts terug
carmasterr zegt
Een 426 Hemi ombouwen tot diesel…
There is no god.
gash zegt
Dacht eerst nog voor een Lupo 3L te gaan, maar dit is toch ook wel een opvallende dieselmotor. Zouden ze hem nog een beetje kunnen knijpen voor de 14% bijtelling?
toyotafortuner zegt
Het idee: een 2500 pk sterke diesel dragster is erg tof!
Maar de uitvoering is imo erg zonde van de eindbaas der Hemi’s :( Om hiervoor een zeldzame 426 Hemimotor op te offeren…
carmasterr zegt
@toyotafortuner:
Het is zeker zonde, maar ik ga ervan uit dat dit een crate engine is.
Een originele 426 wordt meestal wel met rust gelaten.
redneckdarian zegt
Als het toch een diesel moet zijn, liefst dit ding… of deze https://www.youtube.com/watch?v=p4frzQdh6GE
hoglard zegt
Deze diesel motoren zijn anders ook niet voor de poes. http://cumminsengines.com/showcase.aspx?Filters=0
lowrider zegt
Ok, tijdens het bekijken van het filmpje stopte deze net nadat ze het gas een x goed intrapten op de dyno en nu is het een filmpje over rokende diesels?…
Change it back please :p